5 דברים שלא ידעתם על כלי בישול טפלון



בישול מצריך לא מעט מאמץ, והדבר האחרון שאתם רוצים הוא להתאמץ גם בשלב שטיפת הכלים. לכן, חשוב לעשות מה שאתם יכולים כדי למנוע מאוכל להידבק לתחתית הסירים והמחבתות. אחת הדרכים לעשות את זה היא באמצעות כלי בישול טפלון. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת.

קרדיט לתמונות FREEPIK

מה זה טפלון?

טפלון הוא השם הממותג של Polytetrafluoroethylene (P.T.F.E.), ציפוי תעשייתי המגן מפני כימיקלים, קורוזיה, שומן, שמן וחומרים אחרים. עד 1960, טפלון כבר היה בשימוש נרחב בכל העולם, וחולל מהפכה בבישול מכיוון שהוא לא רק נון-סטיק אלא גם עמיד להפליא בחום.

בישול בריא יותר

היתרון המשמעותי ביותר של טפלון הוא שהוא מונע הידבקות. זה אומר שאתם יכולים להשתמש בפחות שמן כשאתם מבשלים.

קל יותר לשטוף כלים

באופן טבעי, אם האוכל והשומן לא נדבקים למחבת, הניקוי הרבה יותר קל. בדרך כלל, שטיפה טובה עם מים חמים, סבון וספוג רך היא כל מה שאתם צריכים. הימנעו משימוש בחומרי ניקוי שוחקים מכיוון שהם עלולים לשרוט את הציפוי יתרה מכך, כלי הבישול הטובים ביותר מטפלון ניתנים לשטיפה במדיח.

עמידות בחום וקור

טפלון יכול לעמוד בטמפרטורות הנעות בין 200 מעלות צלזיוס ל-320 מעלות צלזיוס, טווח אידיאלי לבישול  מגוון רחב של מנות. עם זאת, לא כדאי לחשוף את הטפלון לחום גבוה יותר, מכיוון שהוא עלול לימוס ולהיפגם.

אריכות ימים

כל כלי הבישול עוברים בלאי רב, במיוחד אם אתם מבשלים בתדירות גבוהה. למרבה המזל, הטפלון הוא עמיד במיוחד. הוא אינו מושפע מקרני UV, שינוי צבע, חמצון וסדקים.

בונוס: האם יש דאגות בריאותיות?

אולי שמעתם על טפלון שהוא מסוכן לשימוש בגלל הכימיקלים שמרכיבים אותו. זה היה נכון לגבי כלי בישול טפלון שיוצרו לפני 2013, כי עד אז נעשה שימוש בכימיקל המזיק PFOA בתהליך הייצור. אך אין לכם מה לחשוש. כלי בישול שיוצרו לאחר 2013 לא כוללים את החומר הזה, מה שהופך אותם לבטוחים לשימוש. כמובן שתמיד צריך להיזהר ולהימנע משריטת פני השטח עם סכינים או חפצים חדים או מתכתיים אחרים. גם אם תגרדו מעט את פני השטח, כמויות קטנות של טפלון בגוף אינן מזיקות. עם זאת, תמיד כדאי להימנע מכך.

זה מדאיג אתכם? קיימות חלופות אחרות לכלי בישול נון-סטיק: קרמיקה עשויה בדרך כלל מחומרים טבעיים, ומגיעה במחיר סביר וללא רעלים. בנוסף, כלי בישול מברזל יצוק לא מכילים כימיקלים והם הטובים ביותר לבישול בחום גבוה. אפשרות נוספת: ברזל יצוק עם אמייל הוא ידידותי לסביבה ומספק פיזור חום מעולה, אך האמייל יכול להישבר. ולסיום, פלדת פחמן שומרת בצורה מעולה על טמפרטורה, עמידה וקלה לשימוש.

עכשיו, כשאתם יודעים הכל על כלי בישול טפלון והיתרונות שלהם, אתם רק צריכים לבחור את הכלים המתאימים ביותר לצרכים שלכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה