5 טיפים בהשוואת קופות גמל להשקעה



מהי קופת גמל להשקעה? מהם היתרונות המתלווים לפתיחת קופת גמל? וכיצד ניתן לערוך השוואה בין קופות הגמל השונות במטרה למצוא את קופת הגמל האידיאלית? הינם שאלות שחוזרות על עצמם שוב ושוב. במאמר הבא נרכז עבורכם מספר טיפים חשובים שיש להתייחס אליהם בעת בה אתם עורכים השוואה בין כלל קופות הגמל השונות, במטרה להבטיח כי תבצעו את הבחירה המתאימה והנכונה ביותר עבורכם

קרדיט תמונה FREEPIK

בראש ובראשונה, מהי קופת גמל?
קופת גמל הינה למעשה אלטרנטיבת חיסכון והשקעה אשר מבוססת על עיקרון פשוט בו המשקיע מעביר סכום כספי שהוגדר מראש ונחסך בצד במטרה לגדול ולבסוף, ניתן יהיה למשוך את סכום הכסף שהצטבר בליווי רווח כספי מסוים בהתאם לאחוזים שהצטברו לאורך תקופת החיסכון - אותו רווח נקרא תשואה. עד לא מזמן, נובמבר שנת 2016, במדינת ישראל היו רק קופות גמל סטנדרטיות אשר כונו קופות גמל לחסכון, ואילו בחודש נובמבר הושק מכשיר חסכון והשקעה חדשני אשר נקרא קופת גמל להשקעה.
למידע נוסף בכל הנוגע לקופת גמל להשקעות אתם מוזמנים לצפות באתר
Wiser
אז כיצד תערכו השוואה בין קופות הגמל השונות?
כפי שכבר הספקתם להבין, בעת בה אנו מדברים על
קופות גמל להשקעה השוואה, ההמלצה המרכזית תהיה לבחור קופת גמל תחת שיקול דעת נרחב, ולא בקלות ראש, במיוחד לאור העובדה כי מדובר בבחירה העשויה להשפיע באופן ישיר על העתיד הכלכלי שלכם. על מנת ליהנות ממגוון היתרונות הרחב שיש לקופות הגמל השונות להציע עליכם לבצע את הבחירה הנכונה. אי לכך, מוטב כי תקחו בחשבון את הטיפים הבאים טרם הגעתכם למעמד הבחירה:

  • לא ליפול למורכבות התהליך - למרות כי מדובר בתהליך מעט מאתגר, ניכר כי מדובר במשימה חשובה במיוחד שבליווי מעט רצון תוכלו לעבור בהצלחה. עם כן, ההשוואה בין קופות הגמל השונות תדרוש מכם איסוף מעמיק של נתונים ולאחר מכן השוואתם לבחירת המסלול הרלוונטית עבורכם.
  • תשואת קופת הגמל במהלך השנה האחרונה - אחד הדברים היותר חשובים שיש לקחת בחשבון בעת בה אתם עורכים השוואה בין קופות הגמל השונות הוא תשואת קופת הגמל בשנה החולפת. נתונים בכל הנוגע לתשואת קופת הגמל במהלך השנה האחרונה ניתנים לבירור באופן גלוי לחלוטין, לכן מוטב כי פשוט ערכו טבלה ורשמו לצד כל קופה את הנתון הרלוונטי לצד שאר הנתונים השונים.
  • תשואת קופת הגמל במהלך 5 השנים האחרונות - דגש נוסף שחשוב לקחת בחשבון בעת בה אתם מעוניינים לקבל אינדיקציה למידת המקצועיות של קופת הגמל אליה את מעוניינים לפנות הינה באמצעות בדיקה של תשואת הקופה במהלך חמשת השנים האחרונות. כך למעשה תוכלו להבטיח כי פניתם לקופת גמל איכותית שתניב לכם תשואה לפרק זמן ארוך וממושך.
  • דמי ניהול הקופה - פרמטר נוסף וחשוב לא פחות מכל השאר הינו דמי הניהול של הקופה שכן, כל קופת גמל גובה דמי ניהול שונים בעת בה ברוב המוחלט של קופות הגמל ברחבי המדינה נדרשים דמי ניהול נמוכים במיוחד, לרבות בהשוואה לדמי הניהול המוצעים בחוק.
  • מסלולי ההשקעה השונים - השוואה יעילה בין קופות הגמל השונות דורשת גם השוואה של כלל המסלולים המוצעים עבור המשקיעים. חשוב לציין כי בשונה מאפיקי החיסכון האחרים, מעבר בין מסלולי ההשקעה השונים בקופות הגמל בשוק לא מהווה אירוע מס ולכן הדבר לא אמור לגרום לכם להיסוס יתר על המידה.
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה