ההבדל העיקרי בין השקעה מוצלחת לבין צבירת הפסדים נסובה לרוב סביב ההחלטות שנקבל בניהול תיק השקעות. כולנו שואפים לייצר עושר ולהצליח לצבור הון שיאפשר לנו לממש את היעדים שלנו. כדי להבטיח שאכן נוכל לבנות השקעות לעתיד שיעניקו את היציבות הזו, חשוב שנבחן את הצעדים שלנו היטב ונשקיע מחשבה בהם. תנודתיות תמיד תאפיין את השוק ועל כך, אין לנו כל שליטה. עם זאת, הדרך בה נתמודד עמה תלויה לחלוטין בנו. הכללים הפשוטים הללו מנחים משקיעים מצליחים רבים ברחבי העולם.

קרדיט תמונה: FREEPIK

ניהול השקעות נבון מתחילים כמה שיותר מוקדם

הביטוי "אם לא עכשיו, אימתי?", הופך לרלוונטי יותר מתמיד כשזה מגיע לנושא של ניהול תיק השקעות. הסטטיסטיקה מוכיחה זאת. ככל שנתחיל מוקדם יותר, כך אנו נותנים להון שלנו הזדמנות לתפוח לאורך זמן רב יותר וצוברים ניסיון והיכרות בשוק. גם אם אין לך סכום התחלתי משמעותי, ככל שתהליך ההשקעה יתחיל מוקדם יותר, כך הפוטנציאל לביטחון פיננסי גדל.

עקביות היא המפתח

חשוב שנזכור, בניית תיק השקעות היא רק הצעד הראשון. ייעוד משאבים להשקעה כזו או אחרת מפעם לפעם אינה פועלת כבמטה קסמים. כדי שנוכל לראות תוצאות ולתכנן השקעות לעתיד שבאמת יניבו לנו רווח משמעותי, עלינו לעשות זאת באופן קבוע ומסודר. לכן, חשוב שנגדיר סכום מוגדר שנשקיע בכל חודש ונשמור על משמעת בהשקעה שלנו. זה לא חייב להיות סכום משמעותית. גם אם המשאבים שלך מוגבלים, ניתן לדאוג שהכסף שלך יעשה את העבודה עבורך ויאפשר לך להעצים את ההון שלך.

תיק השקעות מניב הוא תיק השקעות מגוון

אחד הכללים הראשונים של השקעה הוא לא לשים את כל הביצים שלך בסל אחד. כמובן, תמיד ניתן להשקיע את כל הכסף שלך בנכס או נייר ערך אחד. אם נעשה את הבחירה הנכונה, נוכל לא רק לשמור על יציבות, אלא אפילו להתעשר כהוגן. עם זאת, לא כל החלטה שניקח תהיה רווחית. אפילו וורן באפט עושה לפעמים טעויות. השקעה באפיק אחד בלבד, אם כן, עשויה לגרום לנו להפסיד את כל החסכונות שלנו. כדי להבטיח שנוכל להימנע מתרחיש עגום כזה, חשוב שנפזר את הסיכונים שלנו ונבנה תיק מגוון ככל הניתן. זהו עיקרון יסוד בניהול השקעות שחשוב שנאמץ. בין אם נלך על השקעה בזהב, אג"חים, קרנות נאמנות או נדל"ן, כשהשוק תנודתי, כדאי שתמיד תהיה לנו אחיזה בכל כיוון אליו הרוח עשויה לנשוב כדי שנוכל לשמור על יציבות.

לא לרדוף אחר התשואה הגבוהה ביותר

לעתים קרובות אנשים טועים לחשוב שהשקעה מוצלחת היא כזו שמציעה את התשואה הגבוהה ביותר בפרק זמן קצר. האמת הפשוטה היא שלעתים קרובות, זהו המבט ארוך הטווח שקובע האם ביצענו בחירה נבונה. אין ספק שתשואה גבוהה היא אלמנט שחשוב שניקח בחשבון. עם זאת, אלמנט הסיכון, התנהגות המניה בעבר והמדדים התומכים חשובים לא פחות. עלינו להכיר היטב את ההיסטוריה של אפיק ההשקעה שלנו ולוודא כי הוא עומד ביעדים והתנאים שהצבנו לעצמנו. כך, נבטיח שנוכל להמשיך וליהנות מתנובת ההשקעה שלנו לאורך שנים – ולא רק כאן ועכשיו.

לעקוב אחר הכסף שלך באופן קבוע

ניהול השקעות נבון דורש שנדאג לשמור את האצבע על הדופק ונוודא שהכסף שלנו עושה את העבודה כמו שתכננו. רוב ההשקעות יזדקקו לטיפוח ועדכונים מעת לעת. מעקב מסודר אחרי נתונים ורישום קבוע יאפשר לך להעריך את הביצועים בזמן אמת ולבצע שינויים במידת הצורך. כך, ניתן לוודא כי בכל שלב תיק ההשקעות שלך משרת אותך ולא להיפך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה