5 טיפים לקידום אתר חנות תכשיטים



כאשר מדברים על קידום אורגני, בוודאי של אתרי חנות מסוגים שונים, מדובר בהליך מורכב ומסועף מאוד הכולל עשרות פרמטרים שונים שצריך לקחת בחשבון בקידום האתר. מדובר בפעולות רבות הנדרשות בדרך, פרמטרים שצריך לעקוב אחריהם, כלים טכנולוגיים מתקדמים שצריך להשתמש בהם כדי לקדם את האתר ולעקוב אחר תנועת הגולשים ונתונים נוספים. כמובן שככל שהתחום הינו תחרותי יותר כך גדלה החשיבות של ביצוע העבודה בצורה הטובה והמקצועית ביותר, תוך ירידה לפרטים הקטנים ביותר. בכתבה זו נסקור מספר טיפים חיוניים לקידום אתר חנות תכשיטים, בדגש עם קידום אתרים ישראלים בארץ, אם כי תוכלו להיעזר בטיפים גם לקידום אתרים בינלאומיים בתחום.

קרדיט תמונה FREEPIK

ראשית – מה ההבדל בין אתר חנות תכשיטים לאתרים אחרים בהקשר של קידום אורגני?

כדי לקדם אתר במעלה תוצאות החיפוש בגוגל, צריך תוכן והרבה. צריך לספק חוויית משתמש מדהימה, נוחות מרבית לגולשים, תמהיל קישורים טוב ועוד מגוון פרמטרים חשובים אחרים. בהקשר של התוכן יש הבדל גדול בין אתרי חנות, בהם התוכן בדרך כלל מצומצם יותר, לבין אתרים כמו בלוגים, אתרי תדמית וכד' – בהם יש יותר תוכן בדרך כלל. אומנם צריך לזכור שכאשר מדברים על קידום חנות תכשיטים למשל הרי שגם המתחרים הם בעלי חנויות תכשיטים באינטרנט וגם אצלם יכול להיות אתר עם מעט תוכן. כעת נסקור כמה טיפים חשובים לקידום אתרי חנות תכשיטים, כאשר הפרטים הקטנים עשויים לעשות את ההבדל באתר החנות שלכם לעומת המתחרים שלכם.

#1 - מחקר מילות מפתח לצורך קידום אתרי תכשיטים:

אם אתם רוצים לבצע עבודה מקצועית וברמה גבוהה אתם בראש ובראשונה צריכים לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי ומעמיק. מחקר זה חיוני בכל הליך קידום אתרים סטנדרטי, אולם כאשר מדובר בקידום אתר חנות ובתחום תחרותי כמו תכשיטים חשוב להשקיע בו אפילו יותר. בכל הנוגע למחקר עצמו ייתכן ותגלו לא מעט מילות מפתח שאתם חושבים שרלוונטיות אך לא בהכרח יהיו ממוקדות מספיק שיהיה שווה להשקיע בהן. לדוגמה: ייתכן ומישהו יחפש את הביטוי "טבעות גולדפילד" לאו דווקא כדי לקנות טבעת כזו אלא יכול להיות שהוא מתעניין בהבדל בין טבעת כזו לטבעת מזהב מלאה או חומר גלם אחר. לכן במקרה כזה עדיף יהיה לקדם ביטויים בסגנון "טבעות גולדפילד בזול" או לחילופין אם החנות משדרת יוקרה אז לבחור בביטויים מתאימים כמו "טבעות יוקרה מחיר" וכד'. כאשר תבצעו את מחקר מילות המפתח תוכלו למצוא ביטויי זנב ארוך (כאלה שמכילים כמות גדולה יותר של מילים בשאילתת החיפוש) שיש להם פחות תחרות ופחות נפח חיפוש, אך עדיין נפח חיפוש קיים שכדאי לקדם את אחד העמודים באתר לאותו ביטוי. בכמות גדולה יותר של עמודים וביטויים כאלה נפח הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים הוא גדול יותר.

#2 – אופטימיזציה לתמונות – עד כמה זה חשוב?

הטיפ הבא מתקשר לאופטימיזציה של תמונות. לצערנו הרב (ואולי לשמחתכם) הרבה בעלי אתרים, כולל כאלה השוכרים את שירותיהם של מקדמי אתרים לא מנוסים או כאלה בתחילת דרכם, נוטים להבליג בקלות רבה מדי על החשיבות של אופטימיזציה לתמונות. גוגל עושה שימוש בתגיות ALT ו-TITLE של תמונות באתר שלכם כדי להבין במה עוסקת התמונה. מלבד עובדה זו, זה גם מחזק את הסמכות של העמוד לאותו ביטוי וההקשר שלו. כך שאם תרשמו למשל את הדגם של הטבעת והסוג שלה תוכלו לשפר משמעותית את ביצועי הקידום בעמודים שלכם (זה תקף כמובן לכל מוצר/תכשיט שתמכרו באתר). בנוסף ייתכן מאוד וגוגל תציג את תמונות המוצרים שלכם בגוגל תמונות ולעתים אפילו בתוצאות המהירות של גוגל להצגת סרגל מוצרים מחנויות אונליין בעת חיפוש מוצרים ספציפיים.

#3- הוספת תכנים לאתר – המפתח שלכם להצלחה:

כאמור קידום האתר שלכם תלוי במידה רבה בתוכן. כאשר מדובר באתרי חנות יש פחות תוכן בדרך כלל כיוון שבעלי האתרים מתרכזים יותר מדי בהעלאת המוצרים, התמונות והמחירים לאתר ולא משקיעים מספיק באפיון המוצר. גם אם תוסיפו 50-100 מילים יותר בכל עמוד מוצר מהמתחרים העיקריים שלכם בגוגל זה יכול להקנות לכם יתרון. כמובן שהתוכן צריך להיות קשור למוצר, מקדם את המכירה שלו ו/או מסביר על המוצר ואופן השימוש בו. חשוב שהתוכן גם יהיה ייחודי וללא חלקים מועתקים מהאינטרנט.

בנוסף להוספת התכנים בעמודי האתר השונים כדאי יהיה להוסיף סוגים שונים של תכנים לאתר. לדוגמה: גוגל מאוד אוהבת לקדם תכני וידיאו כיום ולכן הוספה של סרטון הסבר על המוצר לעמוד המוצר – יכולה להוסיף משמעותית לסיכוי שגוגל תציג את הסרטון שלכם בתוצאות החיפוש. היא לבטח תחשוב שחווית המשתמש באתר שלכם תהיה אטרקטיבית יותר ללקוח כאשר אתם מציגים גם סרטון למוצר.

#4 – שיפור חוויית המשתמש באתר שלכם:

אם כבר הזכרנו את נושא חוויית המשתמש הרי שכדאי להכיר היטב את המונח הזה. הוא תקף בכל עולם הפרסום ולא רק בו, אולם בהקשר של השיווק הדיגיטלי בכלל וקידום אתרי חנות בפרט – חשוב מאוד לדאוג לחוויית משתמש ברמה הגבוהה ביותר. כזו שתשאיר את הגולשים שלכם פעורי פה. אפשרות לגולשים שלכם לגלוש בצורה מהירה ונוחה באתר, להירשם ולהתחבר לאתר בצורה נוחה ונעימה, לנווט בצורה יעילה בין קטגוריות המוצרים באתר ובין המוצרים עצמם וכמובן התאימו את האתר רספונסיבית לגלישה במובייל. כל אלה יובילו לשיפור מדדים שונים המשפיעים על קידום האתר שלכם בגוגל.

#5 – יצירת קישורים לאתר – שימו דגש על טבעיות:

יצירת הקישורים לאתר שלכם תהיה החותמת לגוגל שהאתר שלכם הוא איכותי ומומלץ. בניית תמהיל הקישורים צריך להיות טבעי ומקצועי ככל האפשר, השגת קישורים מאתרים איכותיים עם נתונים טובים ובניית קישורים מסוגים שונים לשמירה על תמהיל קישורים טבעי. כדאי לקרוא על כך בהרחבה לפני שאתם ממלאים את האינטרנט בקישורים שלכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה