5 מיתוסים על שוק ההון - להאמין או לנפץ?



השקעות בשוק ההון הפכו לתופעה פופולארית במיוחד בשנים האחרונות. יחד עם זאת, ישנם הרבה מיתוסים סביב הנושא, אשר לעיתים יוצרים תחושות של חשש ורתיעה בקרב אנשים המעוניינים להשקיע בשוק ההון. אז מה נכון ומה לא? זה הזמן לעשות סדר במיתוסים על שוק ההון

קרדיט תמונה: pexels

מיתוסים על שוק ההון – כיצד הכל התחיל?

כולנו מחפשים אחר ההשקעות המניבות ובעלות התשואות הגבוהות ביותר, והשקעות בשוק ההון ללא ספק יכולות לספק מענה לכך. השקעות בשוק ההון הפכו אמנם לפופולאריות בשנים האחרונות, אולם מלבד תשואות הן מניבות גם מיתוסים רבים, שמייצרים תחושות של חשש ורתיעה, בעיקר אצל משקיעים מתחילים או פוטנציאליים.

מקורם של המיתוסים סביב השקעות בשוק ההון טמון בעובדה כי מדובר בתחום השקעות הדורש הבנה מעמיקה והיכרות מיטבית עם מושגים פיננסיים ועולמות הכלכלה. בנוסף, מדובר בהשקעה שלא נעשית בנכס מוחשי שרואים בעיניים, מה שיוצר אי ודאות מסוימת אצל המשקיעים.

היות ובסופו של דבר מדובר בתחום השקעות בעל פוטנציאל תשואות ורווחים משמעותיים, החלטנו לעשות סדר בעולם המיתוסים על שוק ההון – לאמת את הנכונים ולנפץ את השגויים.

השקעות בשוק ההון – לעשירים בלבד

תחום ההשקעות בשוק ההון נתפס אצל אנשים רבים ככזה השייך לעשירים בלבד. למען האמת, הנחה זו הייתה נכונה עד לפני מספר שנים. כיום, עם התפתחות הטכנולוגיה ואפשרויות המסחר המקוונות, שוק ההון פתח את שעריו גם למשקיעים מתחילים, כך שניתן אפילו ליהנות משירותי ניהול תיק השקעות מקצועי עם סכום התחלתי החל מ– 50,000 ₪.

השקעות בשוק ההון מיועדות למומחים בעלי זיקה לעולמות הכלכלה והפיננסים

יתכן שבעלי זיקה והשכלה בתחום הכלכלה והפיננסים יוכלו להשקיע בצורה חכמה ואיכותית יותר בשוק ההון. יחד עם זאת, שערי שוק ההון פתוחים גם למשקיעים מתחילים ולא רק מבחינת סכומי ההשקעה. כיום, ניתן להשקיע באמצעות חברות השקעה מקצועיות ומנוסות, המעמידות לרשותכם מנהלי תיקי השקעות. אלו, לאחר פגישה אישית והיכרות עם המאפיינים, הצרכים והמטרות שלכם, יתאימו עבורכם תיק השקעות מנוהל, ממש כמו שיש למשקיעים מומחים ובעלי ניסיון בתחום.

השקעות בשוק ההון זה כמו להמר

מיתוס נוסף על השקעות בשוק ההון גורס כי השקעות בשוק ההון מהוות סוג של הימור. הרשו לנו לעשות סדר בעניין – אם אתם משקיעים בשוק ההון מבלי לדעת ולהבין את המשמעות של השקעה במניות, מתזמנים צעדים לפי עליות וירידות חדשות לבקרים, ולא דואגים לגיוון התיק שלכם - הרי שההשקעה שלכם, אם ניתן לקרוא לה כך, אכן כולה להידמות להימורים.

מנגד, אם אתם לומדים מעט את התחום, דואגים להכיר את המושגים הבסיסיים ולהיעזר בשירותיה של חברת ניהול תיקי השקעות מקצועית ומנוסה, שתבנה לכם תיק מגוון עם השקעות מושכלות לטווח ארוך – אתם ממש לא בקזינו. השקעות שמותאמות לצרכים והמטרות שלכם ונעשות  בצורה מושכלת ואחראית, צפויות להשיג לאורך זמן את המטרות, היעדים והתשואות שהצבתם לעצמכם.

כדי להרוויח בשוק ההון חייבים לקחת סיכון גדול

ככלל, פוטנציאל הרווחים של כל השקעה כרוך ברמת סיכון כזאת או אחרת ובהתאם לכך, ככל שרמת הסיכון עולה, כך פוטנציאל הרווח עולה בהתאם. יחד עם זאת, בכדי ליצור רווחים ותשואות גבוהות בשוק ההון, לא חייבים לקחת סיכונים גדולים. ניתן לבנות תיק השקעות סולידי וכן להיעזר בפיזור ההשקעות על מנת לצמצם את הסיכונים, ולאורך זמן ליצור רווחים מהתיק.

כדי להשקיע בשוק ההון צריך להשקיע זמן רב

שוק ההון הוא תנודתי ואנשים רבים מאמינים כי מלבד כספי ההשקעה, מדובר גם בהשקעה של זמן רב. מסתבר שאפשר גם אחרת. אפשר להיעזר בשירותי חברת ניהול תיקי השקעות ולחסוך את הזמן היקר, ואפשר לבחור באפשרויות השקעה פאסיביות (הנחשבות למומלצות ביותר) דוגמת מדדי מניות, העוקבות אחר ביצועי מספר מניות מובילות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה