5 רעיונות לארוחת בוקר בריאה



שעות הבוקר יכולות להיות חוויה שונה לגמרי עבור סוגים שונים של אנשים. חלק נהנים מהזמן הזה, של השקט לפני סערת היום, ויש כאלה שלוקח להם קצת יותר זמן להתניע. לא משנה לאיזו קבוצה אתם שייכים כולם זקוקים לארוחת בוקר מזינה, כדי לספק לגוף אנרגיה חדשה שיסייע לכם להעביר את היום בכיף. ארוחת בוקר בריאה היא כזו שמניעה את המטבוליזם מחדש, מבלי להכביד על הגוף ולגרום לזינוק חד של סוכר בדם. הנה חמישה רעיונות לארוחות בוקר בריאות שישדרגו לכם את היום:

קרדיט: FREEPIK

שיבולת שועל עם תוספות משגעות

בשנים האחרונות שיבולת השועל הפכה לפופולרית במיוחד, זאת על אף שהיא כלל אינה חדשה בסצנת ארוחות הבוקר. אחד היתרונות הבולטים של מאכל זה הוא שיש בו כמות מכובדת למדי של סיבים תזונתיים המסייעים בפעילות תקינה של המעיים ומעניקים תחושת שובע לזמן רב. ישנם שלל מתכונים לארוחת בוקר עם שיבולת שועל כך שניתן בקלות לגוון את ארוחת הבוקר. לדוגמא, ניתן לעטר את המנה בפירות טריים, להוסיף כפית חמאת בוטנים, אגוזים קצוצים ועוד. באמת שאין גבול לאפשרויות ולכן אין סיכוי שתמצאו עצמכם משתעממים מארוחת הבוקר.

יוגורט וגרנולה ססגונית

אנשים רבים נוהגים לאכול יוגורט בארוחת הבוקר אך לא כולם מודעים ליתרונות הבריאותיים הרבים שיש בו. היוגורט עשיר בחלבון, דבר התורם לתחושת שובע לאורך זמן ומסייע בבניית שרירים, עצמות ותאים נוספים החיוניים לתפקוד תקין של הגוף. ביוגורט ישנם גם ויטמינים ומינרלים בכמות מכובדת. ישנם גם סוגים שונים של יוגורטים המתאימים לצרכים שונים, כמו יוגורט המכיל חיידקים פרוביוטים המסייעים בתפקוד תקין של מערכת העיכול או יוגורט בתוספת חלבון. שילוב של גרנולה ללא תוספת סוכר עם היוגורט תוסיף לארוחה גם פחמימות ושומנים כך שגופכם יקבל את כל האנרגיה שהוא צריך.

חביתת ירק עשירה ביתרונות תזונתיים

אחד המרכיבים הפופולריים ביותר בארוחות בוקר הוא ביצים, זאת משום שהן מכילות כמות עצומה של ויטמינים, חומצות שומן, נוגדי חמצון וחלבון. בנוסף, ביצים מכילות כולסטרול "טוב" התורם לבריאות הלב. כמו מאכלים אחרים המכילים כמות גבוהה של חלבון, גם הביצים תורמות לתחושת שובע לאורך זמן כך שלא תתפתו לנשנש מאכלים מזיקים במהלך היום. כדי להעשיר את החביתה שלכם עוד יותר הוסיפו ירק כמו תרד המכיל ויטמינים רבים וסידן, עשבי תיבול כמו פטרוזיליה, כוסברה או שמיר המכילים ויטמין סי וברזל או כל ירק אחר שאתם אוהבים.

שייק של בוקר למי שממהר

אם אתם מסוג האנשים שמעדיפים עוד כמה דקות של שינה על פני אכילת ארוחת בוקר, שייק בריאותי הוא פתרון נפלא עבורכם שכן אפשר בקלות לקחת אותו לדרך. כמו כן, ישנם כמובן גם מי שאינו חובב אכילה של ארוחת בוקר ומעדיפים להמתין עד לשעת הצהריים. השייק עדיין מספק אנרגיה חיונית לגוף אך הוא מכביד פחות מארוחת בוקר גדולה. ביוגורט מומלץ לשלב יוגורט, ירקות ירוקים כמו תרד או פטרוזיליה, פירות, זרעי צ'יה וזרעי פשתן התומכים בתפקוד תקין של מערכת העיכול.

לחם איכותי וממרחים

לא לכל אחד יש את הרצון או הסבלנות לעמוד ולהכין ארוחת בוקר מושקעת. למרבה המזל ישנן גם ארוחות כמו זו המספקות אנרגיה ושובע במינימום מאמץ. ראשית יש לבחור בלחם מקמח מלא המכיל הרבה יותר יתרונות תזונתיים מאשר הלחם הלבן. בנוסף, מאחר והלחם המלא הוא אינו פחמימה פשוטה הוא גם ישביע אתכם לאורך זמן. על הלחם ניתן למרוח קוטג', חמאת בוטנים ופרוסות בננה או גבינה צהובה ועגבנייה, הנה לכם ארוחות בוקר זריזה וקלילה שאפשר אפילו לקחת לעבודה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה