5 תוספות להיריון בריא



את בהיריון, מזל טוב! רגע לפני שאת מתאחדת עם מעקב שבועות הריון ורגע לפני שבני המשפחה והחברים מציפים אותך בהנחיות דוגמת "את יודעת שאת צריכה לאכול עכשיו לשניים, נכון?", הנה כמה הנחיות יעילות באמת הנוגעות לתוספות שעלייך ליטול בהיריון

קרדיט תמונה: pexels

תוספות חשובות וקריטיות

הדרישות של העובר הגדל ברחמך עשויות לגרום להחמרה, אם קיימת, בחוסרים של וויטמינים ומינרלים ולעתים אף לגרום להם. במקרים קיצוניים, החוסרים הללו עשויים להעמיד את העובר בסיכון ללקות במומים מולדים, בעיות התפתחותיות ועוד. החדשות הטובות: את לגמרי שולטת במצב. על פי הנחיות משרד הבריאות, כל אישה הרה או אישה המתכננת היריון צריכה ליטול מולטי ויטמין המכיל את כל הוויטמינים והמינרלים הנדרשים להיריון.

כן, גם אם את ממש בריאה בד"כ

יותר משני מיליארד בני אדם ברחבי העולם סובלים ממחסור במיקרו-נוטריינטים, כך מעריך ארגון הבריאות העולמי. גם אם את מקפידה על תזונה מאוזנת, זה עדיין לא אומר שאת מקבלת את כל הוויטמינים והמינרלים הנדרשים כדי לתמוך בגדילתו של העובר הגדל ולשמור על בריאותך, בייחוד בתחילת ההיריון, הזמן בו נשים רבות סובלות משינוי בטעם, בחילות וחולשה. אז איך נעזור לגוף שלנו לעזור לעצמו, וגם לתינוק הגדל? הנה חלק מהחוסרים התזונתיים הנפוצים ביותר במהלך שבועות ההיריון , והדרכים לקבל אותם.

  1. ברזל

חשיבותו של הברזל בזמן ההיריון היא רבה וחשובה. זאת משום שמחסור בברזל במהלך ההיריון עשוי להוביל לאנמיה, וזו בתורה גורמת לעייפות, קשיים בשינה וסיבוכי נשימה, והיא מגבירה את הסיכון לזיהומים, דימום ורעלת היריון, כך על פי אותו מחקר.

למרבה המזל, קל יחסית להגדיל את צריכת הברזל דרך התזונה, באמצעות צריכת בשר ודגים רזים, כמו גם דגני בוקר מועשרים בברזל, עדשים, תרד, שעועית לבנה, חומוס, טופו ואפונה ירוקה. כמו כן ישנם כדורים ואפילו מים מועשרים בברזל.

  1. חומצה פולית

הדרישה של הגוף לחומצה פולית, הידועה גם בשם ויטמין 9B, עולה במהלך ההיריון, כיוון שהיא חיונית לגדילת העובר. חומצה פולית מגינה על עוברים מפני מומים בצינור העצבי הפוגעים במוח, בעמוד השדרה ובחוט השדרה ומתרחשים בשלבים מוקדמים של ההיריון.

מומלץ להוסיף לתזונה מזונות המכילים חומצה פולית, דוגמת כבד, עלים ירוקים, אספרגוס, אבוקדו, ברוקולי, ביצים, תפוזים, פפאיה, בננות, שעועית ואגוזים.

  1. מגנזיום

נשים רבות מתלוננות על התכווצויות ברגליים ועל כאבי בטן עמומים במהלך ההיריון. הכאבים הללו עשויים להתרחש כתוצאה ממחסור במגנזיום . תסמינים נוספים של מחסור במגנזיום הם דפיקות לב חזקות ותשישות. במקרים קיצוניים וחמורים עשוי המחסור לגרום לרחם להתכווץ ולהוביל ללידה מוקדמת.

מגנזיום מצוי במי השתייה בכמות רבה, כמו גם באגוזים ובגרעינים וגם בקטניות, דוגמת אפונה, חומוס ושעועית.

  1. יוד

כשאת בהיריון, הגוף דורש מבלוטת התריס לעבוד שעות נוספות – וזה אומר שאת צריכה לספק לו כמות בריאה של יוד. מחסור ביוד עלול להגביר את הסיכון להפרעות נירולוגיות בקרב תינוקות, ואף עשוי לגרום להפלה.

אנחנו מקבלים יוד ממלח מועשר ביוד וחלב פרה, כמו גם בביצים, אצות ושזיפים מיובשים.

  1. ויטמין D

מחסור בוויטמין D בהיריון עלול להשפיע לרעה על מסת העצם של התינוק בשלבים מאוחרים יותר של גדילתו. דרך נהדרת לספק לגוף ויטמין D היא חינמית לגמרי ואפילו מהנה – פשוט נחשפים באופן מדוד לקרני השמש (לא בשעות החמות ולא באופן ישיר). גם באמצעות התזונה ניתן לקבל ויטמין D, אם כי לא באמת מספק למדי. תוכלי למצוא ויטמין D בדגנים מועשרים, דגים שומניים, כבד בקר ובחלמון הביצה.

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה