6 טיפים חשובים בהצלחת ניהול קמפיינים בגוגל



היום לכל בעל עסק יש גישה לאינטרנט, וכל בעל עסק ששמע קצת מילים על קידום ממומן וניהול קמפיינים בגוגל מרגיש וחושב שהוא מוכן לעשות שיווק לעסק.
הם חושבים שכל מה שצריך לעשות זה להגדיר מס' פונקציות בקמפיינים, לבחור כל מיני מילות מפתח שמתאימות לעסק, לשים כסף שיזרום ושלום על ישראל.
אך המציאות היא לא כזו, ניהול קמפיינים בגוגל היא משימה דינמית ומאתגרת, הדורשת תשומת לב, מיומנות והבנה של העולם הדיגיטלי.
קבלו 10 טיפים ממומחים לניהול קמפיינים בגוגל שיעזרו לכם להגיע לתוצאות מיטביות.

קרדיט תמונה PEXELS

מחקר מקדים ומקיף

לפני כל תחילת פרויקט בחיים, במיוחד כשמדובר בהשקעה של כסף, אנחנו חייבים לעשות מחקר מקדים ומקיף על כלל הנושאים בעסק. בין אם מדובר במחקר עלויות, מחקר שוק שאליו אנו רוצים לשווק ועוד.
בטיפ הראשון אנחנו רוצים להדגיש את החשיבות של יצירת מחקר מקדים ומקיף עבור הצלחת ניהול קמפיינים בגוגל . חשוב לייצר מחקר איכותי ב3 נושאים עיקריים שישמשו אותנו לתחילת העבודה:

מחקר מילות מפתח

המטרה של מחקר מילות המפתח שלנו היא להבין באיזה מילים ושפה עלינו לדבר במודעות שלנו כדי להיות רלוונטים עבור קהל היעד שלנו. אנו נרצה לגלות ביטויים רלוונטים ביותר לעסק שלנו. במחקר מילות המפתח נוכל לגלות את נפחי החיפוש החודשיים עבור כל ביטוי, כך שנוכל להבין כמה ביקוש חודשי יש לשירות או המוצר שאנו מקדמים, נוכל לגלות מה רמת התחרות עבור כל ביטוי וגם מה העלות הממוצעת שתהיה לנו עבור כל קליק. ברגע שתהיה לנו רשימה מסודרת עם כל הנתונים נוכל לבחור באילו ביטויים הכי כדאי ונכון לנו להתמקד בקידום שלנו.

מחקר קהלים

את מחקר הקהלים הייתם אמורים לעשות לפני הקמת העסק, אז כנראה שאתם כבר בשלב שאתם יודעים מי קהל היעד הרלוונטי שלכם מבחינת גיל, איזור מגורים, תחומי עניין ורמת הכנסה. אם אתם בכל זאת לא יודעים, עליכם לקחת דף ועט ולמלא את כל המידע הזה בהקדם.

מחקר מתחרים

כמו שבקרבות MMA הלוחמים לומדים מראש את המתחרים שלהם ואת האסטרטגיות שלהם, גם אנחנו צריכים לדעת מה קורה בזירה שאליה אנחנו נכנסים. נוכל לקחת מס ביטויים מהרשימה שיצרנו, לחפש אותם בגוגל ולבדוק מי מופיע הכי הרבה, באיזה מיקום, מה כתוב בכותרת, בתיאור ומה הם מציעים באתר שלהם.
לחקור ולהכיר את המתחרים עוזר לנו תמיד להמציא רעיונות חדשים ולהישאר רלוונטים בתחרות.

בחירת הקמפיין הנכון לקידום

כדי לבחור את הקמפיין שיתאים למטרות שלכם, ראשית עליכם להכיר אלו סוגי קמפיינים יש.
אז בלי להרחיב יותר מידי על כל תת הגדרה של קמפיין פרסומי בגוגל, אלו הם סוגי הקמפיינים השונים בגוגל אדס:

קמפיין ברשת המדיה (Display)

מאפשר לנו להציג מודעות פרסום באתרים המשתתפים בתוכנית השותפים של גוגל ומארחים מפרסמים שונים.

קמפיין מעולה עבור חשיפה ורימרקטינג.

קמפיין דיסקאברי

שמאפשר הצגת מודעות ופיד מוצרים ברשת הסרטונים הגדולה בעולם - יוטיוב (לא בוידאו) וברשת המיילים של Gmail.

קמפיין מעולה עבור חשיפה ורימרקטינג.

קמפיין גוגל שופינג

הוא סוג של קמפיין פרסומי בגוגל המאפשר לבעלי עסקים לפרסם את המוצרים שלהם בתוצאות החיפוש של גוגל ומאפשר למקסם את הביצועים של החנות הוירטואלית על ידי הצגת המוצרים ברחבי האינטרנט בצורה הרבה יותר חכמה.
קמפיין מעולה עבור אתרי איקומרס שרוצים לקדם מוצרים ולהביא מכירות לאתר.

קמפיין ברשת החיפוש

כאשר גולשים עושים שימוש במנוע החיפוש ומחפשים ביטויים רלוונטיים. מה שמיוחד בקמפיין מהסוג הזה הוא שלקוח מחפש אותנו ולא אנחנו אותו, זה כל ההבדל.וכאן מחקר מילות המפתח שעשינו נכנס לעבודה. אנו נקדם את הביטויים שאנו בחרנו בגוגל על מנת להופיע מול הגולשים שמחפשים את מה שאנו מציעים.
קמפיין מעולה לכלל העסקים, במיוחד נותני שירות.

קמפיין וידאו

דרך מצוינת להציג את המוצרים או השירותים שלכם לקהל רחב. הקמפיינים האלו מופיעים ביוטיוב, ב-Google TV, ובאתרים אחרים של שותפי הווידאו של Google.
קמפיין מעולה לחשיפה ומודעות למותג.

קמפיין ביצועים מקסימאלים (Performance max)

סוג של קמפיין בגוגל אדס שמשלב בין קמפיינים אחרים, כגון קמפיינים מבוססי מילות מפתח, קמפיינים מבוססי מודעות, וקמפיינים מבוססי קהל.

PMAX משתמש ב-AI כדי להציג את המודעות שלכם למשתמשים הרלוונטיים ביותר, במיקומים הרלוונטיים ביותר, ובזמן הנכון ביותר.
קמפיין מעולה לכלל העסקים והמטרות שבעלי עסקים רוצים להשיג.

בחירת הקמפיינים הנכונים קשורה גם ברמת התקציב שלכם, ככל שיש תקציב גבוה יותר נוכל להקים משפך גדול יותר ולנסות עוד קמפיינים. אך אם יש מספיק תקציב לקמפיין אחד עלינו להשתמש אך ורק במה שממוקד למטרה שלנו ולא להתפזר.

הגדרה נכונה של הקמפיינים

כשאנחנו בונים את הקמפיין עלינו לשים לב לכלל ההגדרות והאפשרויות שבשליטתנו.
כשאנחנו יוצרים את הקמפיין נוכל לבחור באילו איזורים גאוגרפים אנחנו רוצים שהקמפיין יופיע, באילו שעות וימים אנו רוצים שיפעל ובפני אילו אנשים עם אפשרות סינון לפי שפה, תחומי עניין ועוד מגוון רחב של אפשרויות. לכן למשל, אם אנחנו מקדמים מודעות שמזמינות אנשים להיכנס אלינו לאתר ולחייג אלינו והחל מהשעה 17:00 אנחנו כבר לא זמינים, אין סיבה שהקמפיין ימשיך לעבוד ולבזבז כסף אם אני לא יכול לתת שירות, זה לידים וכסף שנשרפים. כנ"ל לגבי מיקומים, אם מרפאת השיניים שלי היא בכפר יונה, לא ארצה לשווק לירושלים מההבנה שרוב האנשים לא יהיו מוכנים לבצע את הנסיעה, לכן בשביל פניות בודדות ובעלות יקרה - לא כדאי לי שהקמפיין שלי יפעל שם. חשוב תמיד להתייחס לכל אפשרות בקמפיין ברצינות כי כל דבר עלול לייעל או להכשיל את הקמפיין ואת הכסף שאנו משקיעים.

ניתוח נתונים ואופטימיזציה

לאחר שהקמפיינים התחילו לעבוד, אנו נתחיל לקבל דאטה. הדאטה הזאת זה מידע שאנו מקבלים מגוגל אדס או מכלים אחרים על ביצועי הקמפיינים שלנו באמצעות פרמטרים שונים. למשל נוכל לראות את מס' ההמרות שקיבלנו, באיזה עלות, כמה קליקים, כמה חשיפה ועוד המון מידע רלוונטי וחשוב. כדי שנוכל להשתמש בדאטה הזאת על מנת לבצע אופטימיזציה שפירושה לייעל ולשפר את הקמפיינים שלנו, עלינו לשלוט בכל המידע בכל רגע נתון ולשים לב להכל. זאת אומרת שאנחנו נצטרך כל הזמן לדעת מה עובד הכי טוב ומה עובד פחות טוב. לדוגמא, נוכל לגלות שהקמפיין שלנו מקבל יותר המרות ובעלות זולה יותר בטווח הגילאים 24-34, לעומת, גילאי 44-54. במקרה כזה נוכל להגדיר לקמפיין שלנו איפה אנחנו רוצים לשים יותר וגם פחות כסף. נוכל לעשות זאת גם לגבי מיקומים, שעות וקהלים ספציפיים שיצרנו. אחד הכלים שיעזרו לכם לנתח את כלל הנתונים מהקמפיינים שלכם ובנוסף מכלל האתר בלי קשר לקמפיינים הוא גוגל אנליטיקס 4 (GA4).

מה זה גוגל אנליטיקס 4?

גוגל אנליטיקס 4 הוא הדור החדש של גוגל אנליטיקס בניתוח נתונים מאתרי אינטרנט ואפליקציות שברשותנו. זוהי גרסא מתקדמת וחדשה יותר שמתמקדת בפרטיות המשתמש ובאיסוף נתונים המבוסס על אירועים ולא רק על עמודים. GA4 מאפשרת אינטגרציה טובה יותר עם מוצרים אחרים של Google, כמו Google Ads, ומציעה כלים חדשים לניתוח ולהבנת התנהגות המשתמשים באתר או באפליקציה. היא תוכננה כדי להתמודד עם השינויים בדרכים בהן אנשים משתמשים באינטרנט ובפרטיות נתונים בעידן דיגיטלי.

מיטוב התקציב למקומות הנכונים

חלק מהאופטימיזציה שלנו היא לא רק ברמת הקמפיין, אלא גם ברמת החשבון. עלינו תמיד לשים לב לביצועים השונים שכל קמפיין נותן לנו, כדי להבין האם הכסף שלנו מושקע במקום הנכון. אם ניתן סריקה בחשבון שלנו ונגלה 3 קמפיינים שונים למשל, כאשר הקמפיין שמבזבז את כמות התקציב הגבוהה ביותר, מניב את הכמות הכי קטנה של ההמרות (בהנחה כמובן שמדובר בהמרות רגילות ולא איכותיות) ביחס לשאר, אנחנו נרצה לצמצם שם את התקציב ולהעביר לקמפיינים שנותנים המרות איכותיות וזולות יותר כדי שנוכל לקבל מהם עוד.

היעזרות במומחים

מי שיצא לו להתעסק בניהול קמפיינים בגוגל עבור העסק שלו יודע שזה לא פשוט.
יכול להיות שהצלחתם להביא המרות וגם יכול להיות שלעומת הכסף שהשקעתם הרווחתם וזה הרגיש לכם כל כך קל שאתם מרגישים שזה משחק ילדים.

אבל שוב, זוהי לא המציאות כאשר עוברים למספרים הגדולים.
כדי לנהל שיווק ובמיוחד עסק שמכניס מחזורים של עשרות אלפי, מאות אלפי ואפילו מיליוני שקלים בחודש צריך אנשים מומחים, עם ניסיון רב שמתעסקים בעבודת הקודש הזאת ברמה היומית.
מומחים בניהול קמפיינים בגוגל ידעו לתקן מגוון רחב של בעיות, יש להם ארגז כלים גדול של ניסיון עם מגוון פתרונות לכל מכשול שעלול לצוץ בדרך.
אז הטיפ האחרון של המומחים מ  SFB Digital Marketing, עבור הצלחת ניהול קמפיינים בגוגל הוא לדעת מתי הגיע הזמן להשתמש באנשי מקצוע כדי שהעסק יוכל לפרוש את כנפיו ולהגיע ליעדים העסקיים שלו.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה