6 מונחים מעולם ביטוח שכדאי לכם להכיר



צריכים לעשות ביטוח לרכב אבל מרגישים שאתם לא בקיאים בתחום? מרגישים שעולם הביטוח הוא סינית מבחינתכם? כיוון שבחירת ביטוח רכב זהו צעד הכרחי עבור כל בעל רכב, רצוי להבין כמה מונחים בסיסיים מעולם הביטוח על מנת לדעת איזה ביטוח כדאי לכם לעשות לרכב, לאיזה דברים חשוב לשים לב ואיזה סעיפים יכולים לייקר או להוזיל את ביטוח הרכב שלכם. לפניכם 6 מונחים מעולם ביטוח שכדאי לכם להכיר, רגע לפני שאתם עושים השוואת מחירים ורוכשים ביטוח

freepik

ביטוח חובה

ביטוח חובה הוא הביטוח הבסיסי ביותר לרכב. זהו ביטוח שכל בעל רכב נדרש על פי חוק לעשות לרכבו, וזוהי עבירה פלילית לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה בתוקף, שעלולה להוביל לבית משפט, לקנס כספי, מאסר או שלילת רישיון. ביטוח החובה נועד להגן על הנהג, הנוסעים ברכבו והולכי רגל במקרה של נזקים בגוף בעת תאונה, וזאת מבלי שיהיה צורך להוכיח מי אשם בתאונה. ביטוח מסוג זה מכסה טיפולים רפואיים והוצאות רפואיות על נזקי גוף ללא הגבלה, ומאפשר לקבל פיצויים במקרים של אובדן השתכרות וכושר השתכרות. בנוסף לביטוח החובה ההכרחי, יכול בעל הרכב לבחור להוסיף את אחד מביטוחי הרשות הקיימים בישראל, ביטוח צד ג' או ביטוח מקיף.

ביטוח צד ג'

ביטוח צד ג' הוא ביטוח רשות שנועד לכסות נזקים שנגרמו על יד המבוטח לבעל רכב אחר או לרכוש, למשל – למכונית, לחניה, לקירות בית, לחלונות ראווה של חנות, לעמוד חשמל וכד'. ביטוח מסוג זה מכסה אך ורק את הנזקים שנגרמו לצד השלישי ולא לבעל הרכב המבוטח עצמו, כך שאם נגרם נזק למכוניתו של המבוטח בעקבות פגיעה ברכב אחר, יוכל לקבל פיצוי כספי רק על הוצאות תיקון הרכב של צד ג' ולא על תיקון רכבו שלו. ביטוח צד ג' הינו ביטוח זול משמעותית מהביטוח המקיף, אך חשוב לדעת כי ישנם מקרים רבים של נזקים שהוא אינו מכסה.

ביטוח מקיף

ביטוח מקיף, כשמו כן הוא, הוא הביטוח המקיף ביותר שניתן לעשות כיום לרכב בישראל. ביטוח מסוג זה כולל בתוכו ביטוח צד ג', שכאמור עוסק בכיסוי נזקים שנגרמו לצד שלישי או לרכוש, ובנוסף הוא מכסה גם מקרים של גניבה, נזקי תאונה, נזקי טבע כמו הצפות, קריסת עצים, שלג וכד'. באתר השוואת הביטוח bestie.co.il/ ניתן לעשות השוואה בין חברות הביטוח הגדולות בשוק ולקבל את ההצעות הזולות והרלוונטיות ביותר, בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם. באמצעות מילוי הפרטים שלכם ושל הרכב אותו תרצו לבטח, תוכלו לקבל תמונה מלאה של אפשרויות הביטוח העומדות בפניכם, בין אם תרצו ביטוח מקיף ובין אם ביטוח צד ג'. חשוב לדעת שהצעות המחיר שמספק האתר הן אובייקטיביות ומותאמות לנתונים שהוזנו במערכת.

גבול האחריות בביטוח צד ג'

סעיף גבול האחריות בפוליסת ביטוח צד ג', קובע סכום כסף ספציפי שהוא הסכום המקסימלי שיכול המבוטח לקבל מחברת הביטוח במקרה של תאונה. זאת אומרת, זהו הסכום הגבוה ביותר שישולם לצד ג' במקרה של נזקים, ואם עלות הנזקים תהיה גבוהה יותר, כמו למשל במקרה של פגיעה ברכב יוקרה ששוויו גבוה במיוחד, של מאות אלפי שקלים ואף יותר ממיליון שקלים, יצטרך המבוטח להשלים את ההפרש מכיסו. חברות ביטוח שונות מציעות ביטוחים עם גבול אחריות שונה וניתן להגדיל סכום זה, אך צעד זה עשוי לייקר בהתאם את המחיר הסופי של ביטוח הרכב.

היעדר תביעות

טופס היעדר תביעות נדרש להציג מי שמעוניין לרכוש ביטוח מקיף או ביטוח צד ג'. טופס זה  מוכיח כי המבוטח לא היה מעורב בתביעות ביטוח רכב בשלוש השנים האחרונות שקודמות לרכישת הביטוח. מבוטח שיציג אישור היעדר תביעות יוכל ליהנות מהנחה בפוליסת הביטוח.

השתתפות עצמית

השתתפות עצמית היא הסכום אותו יצטרך לשלם המבוטח מכיסו במספר מקרים שונים של נזקים. סכום זה יהיה חלק מהסכום הכללי של הנזק, לרוב, חלק קטן יחסית. המקרים בהם ישנה השתתפות עצמית הם כאשר יש נזק שנגרם לצד שלישי, כאשר יש נזק לרכבו של המבוטח או כאשר יש ירידת ערך של הרכב, דבר שיכול לקרות לאחר תאונה. כל השתתפות עצמית היא סעיף בפני עצמו בפוליסת הביטוח ועבור כל אחת יינקב סכום שונה. חשוב לשים לב כי, לרוב, הקטנת סכום ההשתתפות העצמית עשויה לייקר את מחיר הביטוח.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה