בני נוער מאשקלון יצאו לשנת שירות בקהילות יהודיות



תלמידים ותלמידות מצטיינים ומובילים בתחום ההתנדבות יתארחו בקהילות היהודיות בוונקובר ובולטימור ויסייעו בחיזוק הקשר של אנשי הקהילה לישראל

 ביום חמישי שעבר (6.8) אירח ראש העיר, איתמר שמעוני, בלשכתו את שלושת השליחים, בני נוער מאשקלון שנבחרו לצאת לשנת שרות בקהילות היהודיות בבולטימור ובוונקובר שבקנדה. בני הנוער שייצאו לשנת השירות הם מתן אדר, בן 18 וחצי ויובל סעדון, בת 18, שיסעו לבולטימור ותומר טטרו, בת 18, שתיסע לוונקובר. משתתפי הפרויקט הם בוגרי כיתה י"ב הדוחים את שירותם הצבאי בכדי לתרום שנת שירות, לשם כך הם עוברים הכשרה על ידי הסוכנות היהודית והשותפות.

 מטרת השליחות של בני הנוער היא ייצוגה של מדינת ישראל והעיר אשקלון בקהילות היהודיות בתפוצות וחיזוק הקשר שלהן לארץ. יובל סעדון היא בוגרת בית הספר לאומנויות והמרכז למחוננים, היא סייפת בנבחרת ישראל ושימשה כיו"ר מועצת הנוער באשקלון ובמחוז דרום ויו"ר ועדת נוער וקהילה במועצה הארצית. היא מתנדבת במד"א מזה שלוש שנים ומדריכה במרכז למחוננים.

 מתן אדר הוא בוגר מקיף עירוני א', בשנתיים האחרונות השתתף בתוכנית 'עמיתי דילר' של שותפות 'אשקלון בולטימור'. בשנה הראשונה שימש כחניך והשנה שימש כאחד משני המדריכים הצעירים של הקבוצה. במסגרת התכנית הוא התארח פעמיים בבולטימור, הכיר את אנשי הקהילה והתאהב בעבודה עם נוער יהודי, ישראלי ואמריקאי וייצג את אשקלון.

 תומר טטרו, בוגרת מקיף עירוני ד', בשנתיים האחרונות השתתפה בתוכנית 'עמיתי דילר' של שותפות 'אשקלון בולטימור'. השנה שימשה כחניכה בצוות משימה ארצי של התוכנית, כאחת מתוך 20 חניכים מכל הארץ, במסגרתו התארחה בקהילה היהודית שבאתונה. תומר היא השליחה הראשונה שיוצאת לשנת שירות בוונקובר.

 במהלך שנת השירות מתארחים בני הנוער אצל משפחות יהודיות, הם עובדים במסגרת המרכז לחינוך יהודי כשעיקר הפעילות שלהם מתבצעת במסגרת בתי הספר היהודיים, גני ילדים, המרכזים הקהילתיים, וארגונים של הקהילה היהודית.  

  

 

 

ראש העיר, איתמר שמעוני: "נבחרתם לייצג את העיר אשקלון מול הקהילות היהודיות בחו"ל, אין לי ספק שתבצעו זאת בצורה מעולה. כל אחד ואחד מכם מייצג עבורי את היופי שבעיר אשקלון. רוח ההתנדבות שלכם, הניצוץ בעיניים, הערכים וכמובן הציונות ואהבת הארץ שלכם ראויה לכל הערכה. אתם יוצאים לשליחות חשובה שמהווה רק חלק מהשירות המשמעותי שתשרתו לאחר מכן בצה"ל, גאים בכם ומאמינים בכם, בהצלחה".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה