מחירי הדירות עלו בחדות ברבעון השני של השנה



במקום הראשון באר שבע ובמקום השני ניצבת אשקלון עם עלייה של 11% לדירות ארבעה חדרים

 מחירי הדירות רק ממשיכים לעלות - לפי נתוני השמאי הממשלתי שפורסמו היום עבור הרבעון השני של 2015, עלו מחירי דירות 4 חדרים ב-16 הערים המרכזיות בישראל בשיעור של 2.7% ברבעון השני והשלימו עלייה שנתית של 5%.
ברמה השנתית באר שבע היא שיאנית עליית המחירים עם שיעור עלייה של כ-14% לרמה של 973 אלף שקל. אשקלון ניצבת במקום השני עם עלייה של 11% לרמה של כמיליון שקל, ונתניה במקום השלישי עם עלייה של 8% לרמה של כ-1.536 מיליון שקל.באילת ותל אביב מחירי הדירות שמרו על יציבות ורמלה הינה העיר היחידה שרשמה ירידת מחירים שנתית בשיעור של 1% לרמה של 1.172 מיליון שקל.

השמאי הממשלתי, טל אלדרוטי, אמר כי בתקופה הנסקרת ניכר המשך למגמת עלית המחירים, אולם בשיעור חד יותר ביחס לזה של השנה החולפת, שהתאפינה בקצב מתון ויציב יחסית סביב 1% לרבעון. "מגמה זו מעידה כי הציבור עדין לא צופה ירידה במחירי הדירות בעתיד הקרוב. הציבור שבשנה החולפת היה שרוי בהמתנה לתוצאות הבחירות וגיבוש מדיניות דיור חדשה, חדל להמתין  וחזר לרכוש דירות".  
הממשלה מתכננת פעולות להגדלת היצע הדירות בכלל ודירות מוזלות בפרט בתכניות מחיר למשתכן. פעולות אלה יניבו דירות זמינות בטווח זמן של שנתיים לפחות ולכן פתרון קרוב אינו נראה באופק, ונראה שלא השפיע על ערכי שווי הדירות ברבעון הנסקר".
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה