כתב: אליאור איזון. אמש בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערכה עצרת זיכרון בה השתתפו המוני תושבי העיר,

כתב: אליאור איזון.

אמש בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה נערכה עצרת זיכרון בה השתתפו המוני תושבי העיר, כיבדו את המעמד ראש העיר,ניצולי שואה בני העיר,רבנים,נציגי מועצת הנוער העירונית ונציגי תנועות הנוער השונות בעיר.

קדם לטקס נערך הידברות בין  בני הנוער בעיר ברחבת היכל התרבות, שהעלו דעות ואף ענו על שאלות ששאלו אותם מדריכי הנוער בנושא השואה.

בני הנוער בתנועות הנוער השונות שכללו גם את מועצת הנוער העירונית, ידועים ביחודיות של כל אחת ואחת מהתנועות אך בנושא השואה הייתה אחדות דעים, בני הנוער  השתתפו בדוח שיח ושמעו דעתו זה של  זה.

בני הנוער קראו שירים וניתחו טקסטים של שירים שעסקו ביום השואה והגבורה ואף שיתפו את דעתם בנוגע לאירוע הנורא.

לאחר שעתיים של הידברות  פורה היה ניתן לראות כי כל בני הנוער דיברו זה עם זה והביעו את דעתם בנושא ללא שום היתערבות של מדריכי ההידברות.

לאחר סיום  ההידברות בנושא השואה ברחבת ההיכל, בשעה 20:00 התחילו להיכנס מאות אנשים לעבר היכל התרבות להשתתף בטקס העירוני של יום השואה והגבורה, הטקס תורגם סימולטנית בשפת סימנים לטובת לכבדי השמיעה . בין האורחים הרבים בקהל היה ניתן לראות עשרות ניצולי שואה שהגיעו לאירוע וסיפרו את סיפוריהם. הטקס היה השנה במסגרת המשפט "לזכור, ודבר לא לשכוח" , מכיוון  שרוב הציבור הישראלי מתחיל להיעלם מזיכרונו המשמעות של יום השואה והגבורה ובעקבות זאת תוכנן  הערב לדור הבא שהם בעצם הנוער הדור שצריך להמשיך לזכור את תקופת השואה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה