העבודה היא כל החיים שלי. אני משקיעה בילדים, כאילו היו הילדים שלי. כואב לי הלב לראות איך אנשים אחרים מצליחים לבנות משפחה, ללדת ילדים ולהיות מאושרים

 עדי, בת 28, בת למשפחה מסורתית, עובדת כגננת בגן בשכונת מצוקה.

במשפחה שלי, אני נחשבת למקרה אבוד. אחיותיי הצעירות ממני נשאו, קרובות משפחה כבר בעלות משפחה ורק אני לבד. הכי קשה לי זה להגיע לאירועים משפחתיים. איך הדודות מסתכלות עליי כאילו אני מסכנה. כבר חרשתי את כל אתרי ההיכרויות. כל הגברים מחפשים אותו דבר, אף אחד לא רוצה קשר רציני. אני לא יודעת מה לעשות. אני כבר ממש מיואשת.

"את צריכה לעזור לי. שמעתי עלייך כל כך הרבה מרווקות שהיו אצלך והתחתנו בסופו של דבר. את התקווה האחרונה שלי".

בשיחת הטלפון הראשונה, שמעתי את היאוש בקולה של עדי. בפגישה הראשונה, פגשתי בחורה צנומה, רגישה, אך כל כך מיואשת.....היאוש זעק מכל מילה ומשפט שלה. תיארתי לעצמי כיצד נראים דייטים שלה. ואכן היא סיפרה לי כיצד היא מתחקרת את הבחורים שהיא פוגשת וממש "רצה קדימה", כך שהם נבהלים. הפגיעה שלה מדייטים קודמים הביאה אותה להיות כל כך חשדנית כך שכל דייט נגמר בכישלון, ומחזק את התפיסה שלה שהיא לא שווה ואין סיכוי שהיא תמצא בן זוג.

דפוסי החשיבה וההתנהגות של עדי, הובילו אותה כל פעם מחדש לאותו מקום של חוסר הצלחה. חוסר ההצלחה חיזק את מעגל החשיבה השלילי שיש לה ביחס לעצמה ועם כל דייט הדימוי והערך העצמי שלה ירדו.

משזיהינו את דפוס החשיבה וההתנהגות הללו, התמקד תהליך האימון בחיזוק הדימוי והערך העצמי של עדי. עדי, במקום להשקיע בלשאת חן בעיני אחרים, החלה להשקיע בכדי לשאת חן בעיני עצמה. היא החלה לטפח את עצמה: לצאת לבילויים שמהם היא נהנית, להשקיע בלמידה מעצימה, החלה להשקיע במראה החיצוני ואט אט החזירה לעצמה את הביטחון העצמי שהיא שווה משהו.... והרבה.

התוצאות לא איחרו להגיע. הדייטים שלה נראו אחרת. במקום "לשכנע" בחורים שהיא שווה משהו, עדי החלה להתנהל כמי שבודקת האם הבחור שעומד מולה מתאים לה. שינוי הפוקוס מ"מסכנה" ל"מישהי בעל ערך", ייצר דינמיקה שונה לחלוטין.

ואכן לאחר מספר חודשים, עדי פגשה בחור שמצא חן בעיניה, והוא הצליח לראות כמה היא נהדרת. במהלך החודשים הראשונים של הקשר הזוגי, התמקד תהליך האימון, בכיצד עדי לא נופלת שוב לדפוסי העבר המכשילים על פיהם היא לא שווה כלום.

לאחר כ-9 חודשי היכרות, עדי בישרה לי שהיא נישאת וכיצד תהליך האימון, לא רק שאיפשר לה למצוא ולבנות זוגיות, אלא כיצד הוא שינה על דפוסי הקשר שמנהלת עם בני משפחתה, חברותיה ואפילו עם הילדים בגן הילדים שבו היא עובדת.

אז אם גם אתם נתקלים בקושי בבניית זוגיות, אני מזמינה אתכם לעשות את הצעד הראשון לקראת שינוי ולקבוע את הפגישה הראשונה.

הכותבת דליה גרינבאום , מאמנת זוגית, מטפל זוגית באשקלון והסביבה 054-485-4394

או באתר: http://www.daliagrinbaum.co.il 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה