ח"כ, אלי כהן: ארתם לקידום פרוייקטים באשקלון



חבר הכנסת, המשמש כיו"ר ועדת הרפורמות, הבטיח גם לסייע בהשבת מעמד עדיפות לאומית א' לאשקלון

במהלך ביקורו אץמול (שני), נפגש חבר הכנסת עם מ"מ ראש העיר, אפי מור, סגן ראש העיר, תומר גלאם, מהנדס העיר, דוד ירון, אדריכל העיר, אריק ברששת, מנהלת האגף לקידום תעשייה, לילי קידר, מנכ"ל החברה הכלכלית, גלעד אורן ומנהל החטיבה להתחדשות עירונית, ריימן פולאט.

 במסגרת תפקידו כיו"ר ועדת הרפורמות וכחבר בוועדת הכספים, הוצגו בפני ח"כ כהן פרוייקטים, בתחום ההתחדשות העירונית, תמ"א 38 ופינוי בינוי, המתוכננים בשכונות שמשון, אפרידר וברנע והסיוע הנדרש לקידומם - תקציבי וחוקתי.

 כמו-כן, הוצגה בפניו סקירה של העסקים באשקלון, מצבם, היעדים בתחום ושני הפרמטרים ההכרחיים לפיתוח העסקים הקיימים ולהבאת חדשים - הכרזה של אשקלון כאזור עדיפות לאומית א' לתעשייה, הלכה למעשה, ופטור מארנונה למפעלים שיוקמו בפארק ההיי-טק במסגרת הסכם הגג.

 מ"מ ראש העיר, אפי מור: "יש לנו הזדמנות להזניק את העיר כמה שלבים קדימה ולשם כך אנו מבקשים את הסיוע שלך, בתור מי שאחראי על הרפורמה בהתחדשות העירונית וכחבר בשדולה לעסקים קטנים ובינוניים. יחד איתך ועם חברי הממשלה נוכל לקדם פרוייקטים משמעותיים ביותר עבור תושבי העיר, שמספרם רק הולך וגודל. רק בשנתיים האחרונות הצטרפו לעיר 10,000 תושבים חדשים ובתוך חמש שנים מהיום, העיר תמנה 300,000 תושבים. הפרוייקטים שהוצגו בפניך, הן בתחום ההתחדשות העירונית, שמטרתה לחבר בין הישן לחדש בעיר ולספק ביטחון אישי לתושבי השכונות הוותיקות, והן בתחום התעשייה והתעסוקה בעיר - הם הבסיס לכל".

 ח"כ אלי כהן: "אני שמח להיות כאן. אשקלון לא רק על המפה, היא במרכז המפה. זכיתם לחתום על 'הסכם הגג' הגדול בארץ והמשמעותי ביותר וזה יהיה לא אחראי ליישם הסכם בסדר גודל כזה, בלי לתת את הדעת לשאלת התעסוקה ולנושא ההתחדשות העירונית - נושא חברתי מהמעלה הראשונה. אתם צריכים להכין, כבר עכשיו, פרק התחדשות עירונית בתוכנית המתאר שלכם, על מנת למפות את כל האזורים בעיר, ואם תצטרכו סיוע כספי בזה, אל תהססו לפנות אליי. בכוונתי לבחון גם את יישום ההחלטה להכריז על אשקלון כאזור עדיפות לאומית א', וכן את הפטור מארנונה למפעלים. אני מוכן להירתם לכך, אני פה בשבילכם".

 סגן ראש העיר, תומר גלאם: "אני שמח שמצאת לנכון להגיע לעיר אשקלון ולהבהיר לנו כיצד אתה יכול להשפיע ועד כמה אתה מוכן לסייע כדי לקדם את נושא ההתחדשות העירונית בכלל ואת שיקום השכונות הדרומיות בפרט. ללא סיוע ממשלתי קשה יהיה להתקדם בצורה נכונה עם נושא ההתחדשות העירונית. בנוסף, עלינו לדאוג לתעסוקה נוספת בעיר. לשם כך, אנו זקוקים לכך שאשקלון תקבל מעמד אזור עדיפות לאומית א' - ללא אישור זה, לא נהווה מוקד משיכה לבעלי מפעלים".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה