7 מקומות שאתם חייבים לבקר ברומא



את רומא מכירים דרך הרגליים. ניתן כמובן להסתייע בתחבורה הציבורית, לחצות את העיר במטרו או במונית, אולם אל תסתמכו על הגלגלים באשר הם כדרך להגיע ממקום למקום. השיטוט ברחובות, הכיכרות הענקיות ומטופחות, העצירה לקפה איטלקי משובח או גלידה מרעננת, השיח עם המוכרים המקומיים באנגלית שבורה ורצוצה אך בחמימות שהופכת הכל למובן יותר, כל אלו הם החוויה האמיתית והעוצמתית של ביקור ברומא. ולצד השוטטות והאווירה, נציין שבעה מקומות שפשוט חייבים לבקר בהם ברומא היפה:

קרדיט תמונה: FREEPIK

קולוסיאום-

אחד האתרים החשובים והמפורסמים ברומא ובעולם כולו, המשלב בין אדריכלות עתיקת יומין: מבנה ארכיטקטוני מרהיב אשר עומד על תילו מימי האימפריה הרומית, אמפיתיאטרון ששימש למלחמות גלדיאטורים, משפטי הראווה של האימפריה הרומית קרבות בעלי חיים. הביקור כולל סיור ומיצגים תוך חשיפה להיסטוריה האדירה של המקום. מומלץ להזמין מקום מראש ולהגיע בשעות הבוקר המוקדמות, במטרה להימנע מן התורים הארוכים והבילוי בשמש היוקדת.

וותיקן-

מדינת הוותיקן היא מדינה אוטונומית בתוך העיר רומא, הכוללת את כל המוסדות העצמאיים. ביקור בוותיקן יכלול ביקור בקפלה הסיסטינית חשיפה ליצירות המפורסמות של מיכאלנג'לו, ביקור בבזיליקת סן פטרוס וכיכר סן פטרוס העצומה לחוויה תרבותית מרתקת. מומלץ שלא להתפתות לביקור חינם בימי ראשון, ולשלם על ההגעה בימים הפחות עמוסים.

לאחר חיפוש קדחתני אחר דילים לרומא ומציאת הדיל המושלם, טיסה קצרה מישראל ומגיעים לאחד מהיעדים באחת הבירות המפורסמות בעולם.

גבעת הקפיטול-

במרומי גבעת הקפיטול, לאחר טיפוס על גרם המדרגות הארוך המוביל אליה, נגיע אל שרידי המקדש המסורתי יופיטר, אל מיטב הפסלים של מיכאלנג'לו ואל מרחב אמנות רומי מהנה בו ניתן לצפות, לרכוש, לאכול ולצלם נופים מרהיבים.

פיאצה נבונה-

 כיכר אובלית עצומה המהווה שארית מן ההיפודרום הרומי, במרכזה ניתן להנות משלוש מזרקות מעוצבות בניהן מזרקת ארבע הנהרות שעוצבה על ידי האדריכל והפסל האיטלקי ג'ובאני לורנצו ברניני. סביב הכיכר ניתן למצוא בתי קפה מקומיים אותנטיים הפונים אל הרחוב, מסעדות וחנויות.

מזרקת טרווי-

המזרקה המפורסמת המציגה פסלים מרהיבים ומוארת בלילה ידועה גם כ מזרקת המשאלות, וניתן לראות את המטבעות הנוצצים על קרקעיתה. יש הטוענים כי גם אם המשאלה שליוותה את המטבע לא התגשמה, השלכת מטבע למזרקה מבטיחה ביקור חוזר ברומא, שזה לבדו שווה את הביקור והחוויה.

וילה בורגאזה-

פארק פתוח ומעוצב המשלב בין מרחבי טבע, אגם, מדשאות ענק לאומנות מודרנית ומגוון פסלים ומיצגים הפזורים לאורכו.

גן החיות ביופארקו-

אטרקציה חווייתית לילדים ולמבוגרים, בגן חיות מקומי הנשען על שימור הסביבה הטבעית של בעלי החיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה