אמנות על קצה המחט: תכירו את דיטשי- אמן הקעקועים הבא



עידן דיטשי (28) מאשקלון, נשוי 'טרי', בוגר בצלאל במגמת תקשורת חזותית עומד להיות המקעקע המסקרן הבא בעיר אשקלון. בקרוב הוא יטוס ללונדון שם יעבור הכשרה מהירה יחסית שלאחריה יגשים את חלומו ליצור אמנות ולהתפרנס ממנה. ב-1 ביולי תוכלו להגיע לפאב הארצ'י באשקלון לחגוג שנתיים עם המקום וגם לבקר בתערוכת סקיצות קעקועים שתוכלו לקעקע על עצמכם בזמן המאוד קרוב.

למדת תקשורת חזותית. מה אפשר לעשות עם זה בעצם?
"תקשורת חזותית נמצאת בכל מקום בעצם, אנחנו חשופים לעיצוב כמעט בכל מקום. בשלטי חוצות, בעיתונות, ובעיקר באפליקציות במדיה החברתית ממשקים ועוד... העברת מסר העוברת דרך שפה גרפית בבסיס. העבודה מתמקדת במשרדי פרסום ובעבודה מול לקוחות שדורשים דברים מסוימים ולפי מטרות הלקוח יוצרים 'בריף'. בדרך כלל עובדים בשיתוף פעולה מול אנשי קריאייטיב ולמעשה את הוויז'ן שלהם המעצב צריך לתרגם ולהפוך למשהו ויזואלי. "מעצבי ה-על" עושים לעצמם את הקריאייטיב ולכן הם יותר מוצלחים וסביר להניח שהם יעבדו באופן עצמאי.  זה קשה להגיע לדרגה הזו כי צריך לעשות הרבה 'טירונות' לפני ולרצות לקוחות במקום ליצור משהו שמגיעה מהאידיאל שלך כמעצב".

הכישרון שלי- ציור


דיטשי צייר מאז שהוא זוכר את עצמו. הוא למד במקיף א' באשקלון במגמת אמנות בתיכון ועם הכישורים שלו כיוצר, החליט ללכת וללמוד משהו כדי שיוכל לממש את עצמו. ההחלטה ללמוד בבצלאל, הגיעה מתוך רצון ללמוד אמנות. "לצערי, בישראל לא מתייחסים לאמנות כמו במקומות אחרים בעולם ויש הרבה אנשים כישרוניים שלא ממש מתפרנסים מזה. קשה לתרגם את המקצוע הזה לכסף ולכן ניסיתי ללכת ללמוד תקשורת חזותית. בהתחלה זה היה לי קשה, לא ידעתי למה אני עושה את זה לעצמי", אומר דיטשי.


בבסיסו, דיטשי מאייר קלאסי, אולם הוא משתמש בכל החומרים ומאייר גם במחשב- הטכנולוגיה חוסכת היום הרבה כסף בעבודה נכונה בפוטושופ. הוא עבד עם פחם, צבעי פסטל, צבעי שמן אבל היום ניתן להכניס "הכל" לציור הדיגיטלי שנותן חיקוי מעולה לחומרים הללו.

יש לך ניסיון בתחום העיצוב?
"עבדתי במשרד פרסום במהלך השנה השלישית ללימודים, לתקופה של כ- 3-4 חודשים. זה נתן לי ראייה אמיתית למקצוע והבנה של איך זה עובד. מאוד קשוח ואינטנסיבי. מעבר לרצון הזה שלי כיוצר לעשות משהו גדול אבל זה לא עובד ככה. יש תקציב, יש לקוח שאומר בדיוק מה הוא רוצה ולרוב אי אפשר לשנות את דעתו. הניסיון הוא להראות ללקוחות דרכים נוספות ושונות שיתנו לו אימפקט טוב יותר למסרים שהוא רוצה להעביר אבל לא תמיד לקוחות מוכנים לסטות מדעתם. אותי זה תסכל מאוד וחיסל נפשית. לא הצלחתי להתמודד עם זה ולמרות זאת חזרתי אחרי התואר וניסיתי שוב "לבלוע את הצפרדע" והגעתי למסקנה שככה זה עובד במשרדי פרסום בארץ.
הגישה שלי תמימה מאוד, הרצון הזה לתת בכל עבודה שאני עושה פרפקציוניזם ושלמות תוך ביטוי לאמנות שלי וזה לא עובד ככה בארץ . יש ביזנס ויש אמנות. הלקוח הוא בעל הדעה והממון לצורך העניין ואני לא יכול, באופן אישי, למרות שאני יודע שככה התעשייה פועלת לעבוד בצורה הזו, לפחות לא עכשיו בשלב הזה של חיי".

המקעקע הגדול הבא
בעוד כשבוע דיטשי יטוס ללונדון ללימודים מאסיביים במשך שבועיים וחצי וילמד לעבוד כמקעקע. בישראל התהליך ארוך ויכול להגיע עד לשנתיים והעלות מגיעה ל – 25 אלף ₪. בלונדון, מהיום הראשון הוא יאחז מכונה, ירגיש את העבודה  להבדיל מאשר אם היה עושה את התהליך בארץ ואז החלום שלו היה מתגשם עוד הרבה מאוד זמן יחסית.


זה לא מלחיץ ברמה העקרונית? להיות מקעקע?
"לפני שהלכתי לבצלאל התלבטתי בין כמה תחומים: ספורט, מטבח ואמנות. שללתי את האמנות על הסף כי אמרתי לעצמי שאני צריך להיות מאוד ריאלי ולעשות כסף. הייתי רק בן 17. מעבר לזה היה לי מאוד קשה לדעת שאני כמקעקע אמור לחרוט למישהו בעור ולהכאיב לו. 
הלכתי לתחום המטבח, למדתי להחזיק סכין והיא חדרה לא מעט בשר חי ודגים. האקט עצמו, עזר לי להתגבר על הפחד מלהכאיב. היה קצת קשה אבל זה הפך ללגיטימי. עבדתי במשך 8 שנים ב'סקו בר' במרינה ובארצ'י עבדתי במשך שנה. אם הייתי יכול להמשיך הייתי עושה את זה אבל נשחקתי בעבודה ולצערי נוצרו לי בעיות רפואיות בגב ובברכיים".


איך נוצר השינוי?
"הבנתי שאי אפשר לקחת את תחום המטבח לכל החיים והתחלתי לצייר שוב. זה התחיל בלצייר המון דיוקנים, לשתף ברשת החברתית פייסבוק ומשם ה'לייקים' הגיעו והמון תגובות והתחלתי ליהנות ולהתמכר לפרגון והאהבה הזו. ניסיתי להתקבל לבצלאל. תיק העבודות שלי בדיעבד היה יחסית דל ובמשך הראיון דיברנו על ה'מטבח' במשך של כ- 40 דקות תוך שהם דפדפו בציורים שלי. הייתי בטוח שלא התקבלתי וראיתי איך אני חוזר למטבח. לאחר כמה ימים אמרו לי שהתקבלתי ומשם- לימודים מאסיביים שהצליחו".


תתפלאו, אבל החל מחודש אוגוסט הקרוב, דיטשי כבר יוכל לקבל אתכם להתקעקע אצלו כלקוחות. הוא לא יהיר ומתיימר להבטיח לכם קעקועי ענק מורכבים וטכניקות מסובכות בשלב ההתחלתי אבל הוא כל כך בטוח בעצמו הפעם ויודע שהוא הולך להגשים את החלום שלו ותוך זמן קצר ליהנות מהסיפוק הזה של לראות אנשים הולכים ברחוב עם יצירות אמנות שלו על בשרם.

שנה מהיום הוא מבטיח לפתוח סטודיו משלו ועד אז ישמח לעבוד כשכיר כדי לרכוש מיומנויות וניסיון.
"גם במטבח התחלתי מלחתוך ערימות של עגבניות ובצל ולאט לאט התקדמתי, אז אם צריך לעשות סקיצות כל היום אני אתמודד עם זה אבל זה יקדם אותי לעבר המטרה שלי והפעם אני שלם בלב מלא", אומר דיטשי.

society6- רוצים יצירה של דיטשי על חולצה?
אז עכשיו לדיטשי יש עמוד באתר society6 (למעבר מהיר לחצו כאן) שבו תוכלו לרכוש פריטים שונים עם איורים שונים שלו. זו יותר אפליקציה שנותנת במה לאמנים בכל מיני תחומים, בתוך אתר מכירתי שקהל היעד שלו הוא צורכי אמנות. הוא בעצם מציע חולצות טי שירט, כובעים, מגנים לסמארטפונים ושלל פריטים אחרים עם הדפסי ציורים שהוא יצר.

עצמאי ושמח לו
דיטשי מעצב גרפי ועושה עבודות פה ושם בתחום, הוא מוכר יצירות שלו באתר society6 בו תוכלו למצוא ציורים שונים שלו על כל מוצר. "הם עושים בשבילך הכל ונכנסים אתר שלהם אנשים מרחבי העולם. אני רק מעלה את הציור ומשלם להם לפי אחוזים ברגע שמישהו רכש משהו מהיצירות שלי".

כמה ציורים יש לך?
"היו לי מחברות מלאות. יש דברם שאיבדתי וכעסתי על עצמי והיום הכל יושב בתוך תיקייה מסודרת במחשב שבקרוב תעבור גם לתת כותרות לקראת פתיחת הקריירה שלי בתחום הקעקועים."

השראה בזמן שאתה מצייר?
"בעבר ציירתי במשך שנים עם מוזיקה ברקע. בזמן האחרון אני עובד בעיקר בשקט שלי. אחת ההשראות שלי היא כמובן אשתי האהובה אסתי, ציירתי אותה כמה וכמה פעמים ויש גם כמה צורים שלה שפרסמתי בעבר".

מה משך הזמן שלוקח כדי לעבוד על יצירה?
"זה תלוי יש ציורים שלוקח לי משהו כמו חצי שעה ויש יצירות שיכולות לקחת שלושה חודשים עם הפסקות ותחושה סיזיפית שמתלווה לציור. לעיתים אני מקבל פתאום חשק או 'דרייב' לסיים את הציור או להמשיך מהנקודה שנתקעתי בה לציור אחר לחלוטין".

ציירת בעבר בסגנון אחר לגמרי?
"בגדול, כשאני מצייר אני מנסה ליצור משהו שלכאורה לא קיים... קצת לפני שהתחלתי ללמוד בבצלאל ציירתי באופן מופשט לחלוטין, אך ורק עם כפות הידיים טבולות ב'אקריל', יצרתי יצירות בגדלים שונים ויחסית מאוד גדולים ופשוט חילקתי אותם כמתנות לחברים ובני משפחה, מבלי לדרוש עלות. אני מניח שלהבא אם אכין ציורים כאלו הם יוצגו בתערוכה".

ממש בקרוב- תערוכת סקיצות קעקועים בפאב הארצ'י בחוף דלילה
בעיר אשקלון תוכלו לראות את העבודה שלו על התפריט של פאב הארצ'י ומעבר לזה תוכלו להגיע לתערוכה מיוחדת שתתקיים בפאב לרגל חגיגות יום ההולדת ה-2 למקום שיחול ב- 1 ביולי, יום שישי, החל המשעה 13.00 התערוכה תציג כ- 50 סקיצות של קעקועים עתידיים שדיטשי עתיד לקעקע בקומה העליונה של הארצ'י. תוכלו לרכוש את הציור בין אם תרצו אותו כדי לתלות על הקיר או כדי להבטיח לעצמכם את הקעקוע הבלעדי הבא. מעבר לתערוכה יהיו בקומה העליונה דוכני וינטאג' ותכשיטים ובקומה התחתונה תתקיים מסיבה.

לעמוד הפייסבוק של דיטשי לחצו כאן

צפו בציורים נוספים של דיטשי:

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה