בני זוג הגישו תלונות הדדיות למשטרה על אלימות. נגד הגבר הוגש כתב אישום בעוד שנגד האישה לא ננקט כל הליך. רק לאחר התערבותם של עורכי דינו רובי גלבוע ולימור רוט-חזן הנושא נבדק מחדש

 האם במשטרת ישראל ובפרקליטות המדינה מתייחסים אחרת לתלונות על אלימות כשהן מגיעות מגברים או נשים?, הסיפור הבא ממחיש שהתשובה היא חיובית בהחלט. לפני כשנה הגישו שני בני זוג – שמאז הספיקו להתגרש – תלונות הדדיות על אלימות. הגבר אף צירף תמונות בו נראים בבירור סימני חבלה ואלימות על גופו. אשתו אף היא הגישה תלונה, אבל היחס של רשויות החוק לשתי התלונות הייתה שונה לחלוטין. בעוד הגבר זומן לחקירה והוגש נגדו כתב אישום, כנגד האישה לא ננקט כאמור כל הליך פלילי או אחר.

בצר לו פנה האיש לעורכי הדין רובי גלבוע ולימור רוט-חזן. השניים מיהרו לפנות לממונה על העררים בפרקליטות מחוז דרום ."כנגד מרשי הוגש כתב אישום והוא אף נשפט ונגזר דינו. דא עקא חרף התלונה החריפה של מרשי כנגד הגב' .... לא פעלה התביעה להגשת כתב אישום כנגדה ולמעשה... אף לא נפתח תיק חקירה כנגדה...התנהלות זו אינה סבירה מעוררת תחושת אפליה קשה והכל על רקע האירועים החמורים והראיות אותם הציג מרשי במסגרת חקירתו , יובהר כי מרשי הגיש תלונה בתיק זה עוד ב 2012 על רקע היותו קורבן לאלימות קשה מצד גרושתו בשנים בהם היו נשואים".

בהמשך אף פורטה תלונתו של הגבר אותה הגיש למשטרה, "היא הייתה חמומת מוח ויוצאת מהכלים...היא תקפה אותי מספר פעמים בתמונות שאציג בפנייך זה רק ארבע פעמים מתוך מספר רב של פעמים , סימנים כחולים , סימנים אדומים ציפורניים בפנים, סימנים של דם בפנים ואף ניסיון לדקור אותי עם המספריים". בהמשך כתבו עורכי הדין, "תמוהה בעיני הח"מ ההחלטה לסגור את התיק...מבוקש לקבל את הערר לעיין מחדש בתיק החקירה ולהגיש כתב אישום כנגד הגברת".

 

לאחרונה קיבלו השניים תשובה רשמית בה נכתב כי התיק ייבחן מ חדש ותיבחן האפשרות להגשת כתב אישום כנגד האישה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה