תביעה נגד משרד הביטחון



אחד מן הגופים הגדולים והמסועפים בישראל הינו משרד הביטחון. למשרד הביטחון אחריות רבה בכל הנוגע לתחושת הביטחון של אזרחי ישראל הן כנגד אויבים מבחוץ והן כנגד אויבים מבית. במסגרת פעילותו זו מוצאים עצמם לוחמים רבים בחזית תוך סיכון מתמשך של חייהם ובריאותם

 למשרד הביטחון האחריות הישירה ללוחמים והחיילים הרבים המשרתים במסגרתה. לא פעם, נאלצים האחרונים להתמודד עם מערכת נוקשה בכל הנוגע לזכויות רפואיות וזכויות אחרות ומוציאים עצמם בתביעה מולם במסגרת בית המשפט.

עבור אלו הנאלצים לטעון לזכויותיהם כנגד משרד הביטחון וזאת תוך הגשת תביעה מסודרת יש וחשוב להיעזר בשירותם של עורכי דין המכירים את התחום מקורב. תביעות רבות המוגשות על ידי לוחמים מול קצין התגמולים ונדחות מאפשרות הגשת ערעור רק לבית המשפט השלום. שלב זה הופך לקשה ומורכב יותר ויש והיה נמנע אם היינו נעזרים עוד בהתחלה בעורך דין אשר ביכולתו לנסח ולהגיש תביעה שיכלה להביא לתוצאה הרצויה בשלב מוקדם וזאת בדמות תשלום תגמולים ופיצויים ללא כל הצורך בהגעה לשלב של הגשת ערעור לבית המשפט.

חשוב כמובן לזכור שתביעה נגד משרד ביטחון ניתן להגיש תוך שלוש שנים מסוף שירותו של חייל בסדיר. קצין התגמולים יכול להעריך את מועד הגשת התביעה מעבר לשלוש שנים במקרים בהם מדובר ב"חבלה רשומה" – מקרים חריגים בהם חבלה שקרתה בזמן השירות הצבאי מקבלת ביטוי ראשוני ובולט לאחר שלוש שנים ויש לה סימוכין בעזרת מסמכים רפואיים המעידים אודותיה.

עניין המסמכים והתיעוד הינו קריטי לתביעות כנגד משרד הביטחון או בנושאי רשלנות רפואית בצבא. מסמכים רפואיים רבים הם אלו האמורים לעזור לנו להוכיח את אותו קשר סיבתי בין תנאי השירות לפגיעה או המחלה ממנה אנו סובלים. לא פעם, השגת התיעוד בדמות מסמכים הופך מורכב ובמיוחד שעברו מספר שנים. חיילים ולוחמים אשר דאגו לשמור כל מסמך רפואי לאורך שירותם ובמיוחד בנוגע לפציעה או מחלה בגינה התביעה יש והדבר יועיל ויקל עליהם.

מעבר לתיעוד והגשת המסמכים המעידים על קשר סיבתי חזק בין הפגיעה או המחלה לתנאי השירות, על התובע להוכיח שבזמן שהתגייס לצבא או מערכת הביטחון מצבו הבריאותי והפיזי היה כשיר. במקרים בהם בו בעת הגיוס סבל התובע מבעיות רפואיות כאלו ואחרות שיש ונוגעות לבעיות המוצגות בתביעה, יטען קצין התגמולים רק בהכרה על החמרה במצבו הרפואי בעת שירותו אך לא באחריות ישירה ובלעדית אודות מחלתו. דבר שיוביל כמובן לתשלום פיצויים קטן יותר.

אלמנט לא פחות חשוב הנוגע לתביעה הוא בהשגת עדויות תומכות. במסגרת הצבא ומשרד הביטחון נעשה השירות עם לוחמים רבים אשר היו שותפים לפעילותנו. אלו אשר לחמו לצידנו יכולים להיות לעזר אם יוסיפו מצידם תצהיר חתום שנעשה מול עורך דין או שופט בית המשפט ובו יגוללו ויאשרו את פרטי התביעה. הוספת תצהיר של המפקד הישיר של התובע הינה קריטית עד מאוד בעת הגשת התביעה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה