אם אתם עובדים שעות נוספות, ואין לכם עוזרת, סביר להניח שישנם ימים שבהם אתם לא מוצאים את הכוחות לנקות. לפעמים הבלגן רק הולך וגדל עד כך שהוא הופך למעין מפגע סביבתי בבית שלכם או אפילו בריאותי. אז איך יוצאים מזה? איך עושים סדר ביתי חדש או שומרים על בית נקי מבלי להיכנס לתסבוכת הזו ? קבלו כמה טיפים יעילים

  • ניקיון מידי – אולי זה נשמע קצת נוקשה ואפילו טרחני מידי אבל זאת הדרך הבטוחה למנוע בלגן. אכלתם עכשיו ארוחת צהרים? נקו את הכלים שלכם. כך תמנעו מהצטברות ערימת כלים בכיור. יעיל במיוחד לרווקים שעובדים במשמרות ולא מצליחים להיפטר מערמת כלים.

 

  1. שירות סידור בתים – אין ספק שמדובר בשירות מעולה שיפתור לכם את הבלגן. הוא יעיל במקרים של מעבר דירה כאשר אין זמן לסדר. כמה פעמים שמעתם על אנשים שעברו דירה ובמשך חודשים המשיכו לחיות עם הארגזים. אבל גם אם הבית שלכם מאוד מבולגן, גם במקרה כזה כדאי להזמין את השירות דרך חברת ניקיון. אפשר להזמין שירות זה כולל כמובן, הניקיון עצמו.

 

מומלץ: להיות עם מי שעושה את הסידור על מנת ללמוד ממנו כיצד לעשות זאת נכון ולשמור על הסדר.

 

  1. רכישת שואב רובוטי – כן, אומנם מדובר בהוצאה של כמה אלפי ₪ אבל אם יש לכם כלב שמשיר פרווה, ומביא איתו חול אחרי כל טיול, אבל אין לכם את הכח לטאטא אחריו כל הזמן, זה פתרון מושלם למצב.

 

  1. רכישת ריהוט מתאים -  במקרים רבים, הבלגן נוצר בבית בגלל שאין ריהוט או מוצרי אחסון שיכולים לאחסן את כל הדברים. רכישת מחסן לחצר יכולה לסייע לכם לשמור על הסדר, כמו גם רכישת ארון בגדים שיש בו יותר מקום.

 

  1. היפטרו מדברים ישנים – בהמשך לסעיף הקודם, כדאי להיפטר מדברים שלא נמצאים בשימוש או שהתיישנו. תרמו בגדים ישנים, זרקו סירים ומחבטות שאתם בקושי משתמשים בהם. קניתם משהו חילופי? זרקו במקומו משהו ישן. כדאי מאוד לעשות זאת.

 

  1. שתפו את כולם בסידור הבית – ישנם לא מעט משקי בית בהם לא הילדים לא לוקחים חלק בניקיונות הבית. אין לכם מה לפחד מ"אובדן הילדות" כיום ילדים בגיל 16 יוצאים לעבוד אז למה שלא ייקחו חלק בניקיונות? זה יכין אותם לחיים עצמאיים.

 

כללי סדר וניקיון -  דרך נהדרת למנוע בלגן. אין צורך לכתוב הנחיות ולהדביק אותן על הקיר כמו בצבא, אבל אפשר לנסח כללים שיהיה קל לכל אחד לשמור עליהם לטובת 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה