איך להצליח בפסיכומטרי?



המבחן הפסיכומטרי הוא כרטיס הכניסה העיקרי ללימודים האקדמיים, ולכן באופן טבעי כולם רוצים להצליח בו. אך איזה ציון מהווה הצלחה? כל אחד כמובן שואף לציון כמה שיותר גבוה, אך הקריטריון האמיתי להצלחה בו הוא עמידה בתנאי הסף של המסלול האקדמי אותו רוצים ללמוד. כך למשל, תלמיד שקיבל 700 ומעוניין ללמוד רפואה – לא ממש הצליח משום שסף הקבלה גבוה יותר. לחילופין, תלמיד שקיבל 450 ומעוניין ללמוד גאוגרפיה – עשה חיל ויוכל ללמוד כמעט בכל אוניברסיטה או מכללה. רק עבור מי שמעוניין בתואר אקדמי אך טרם בחר מסלול ספציפי – המטרה תהיה להשיג ציון גבוה ככל הניתן, שיפתח עבורו כמה שיותר דלתות

 אז איך להצליח בפסיכומטרי? קודם כל, מומלץ כמובן להעזר בקורס פסיכומטרי. מספר יחידי סגולה אמנם יצליחו במבחן לאחר למידה עצמית, אך עבור רוב הנבחנים קורס בהחלט חיוני. בקורס כזה לומדים בצורה מקיפה את הנושאים המופיעים במבחן, מכירים את סוגי השאלות והמבנה הייחודי שלו (כ-170 שאלות בפחות מדקה לשאלה!), רוכשים שיטות פסיכומטריות המותאמות לבמחן, ובעיקר מתרגלים המון בפתירת שאלות ומבחנים. בנוסף, המסגרת הקבוצתית של כיתת הלימוד מגבירה מאוד את משמעת הלמידה ואת המוטיבציה, וגם עוזרת להתמודד עם הלחץ ואפילו – מי היה מאמין – להנות מתקופת ההכנה למבחן.

חשוב כמובן לבחור בקורס פסיכומטרי איכותי, שיאפשר למקסם את יכולות הנבחן, ואף להעצים אותן. קיימים מספר קריטרניונים שיעזרו לכם לבחור בקורס המתאים עבורכם. ראשית, כדאי לבחור בחברה ותיקה ומנוסה. בגלל אופיו הייחודי של המבחן – המכיל שאלות רבות מנושאים מגוונים, בזמן קצר לכל שאלה – רק מי שעוסק בתחום מספר עשורים מבין לעומק איך להצליח בפסיכומטרי, ויוכל להעביר את הידע לתלמיד. כתיבת ספרי לימוד איכותיים ומקיפים, פיתוח אפליקציות יעילות ומתקדמות, הכשרת מורים מקצועיים ומצטיינים – כל אלו מתבססים על עבודה רבת שנים של מחלקת המחקר והפיתוח, שקיימת רק בחברות הותיקות והמבוססות.

בנוסף, כדאי לבחור בקורס המעניק לכל תלמיד יחס אישי. בתור התחלה, רצוי שהלימוד יערך בכיתות קטנות. לימוד בכיתה של 40-50 תלמידים לא מאפשר למורה להתייחס לשאלה של כל תלמיד ולוודא שהחומר מובן לכולם. בנוסף, חשוב שהמורה יהיה זמין לתלמידים גם לאחר שעות הלימוד – שהן למעשה רוב זמן הלמידה. מעל לכל, יחס אישי מתבטא בהתאמת התרגול לכל תלמיד בנפרד, על פי צרכיו הספציפיים. בעבר היו ניתנים שיעורי בית אחידים לכל התלמידים, אך כיום קיימת מודעות רבה יותר לחשיבותה של תכנית עבודה אישית לכל תלמיד, שתחזק יותר את נקודות החולשה, ותחדד את נקודות החוזק.

לאחר שנרשמים לקורס פסיכומטרי, צריך גם לדעת לנצלו באופן מירבי. ראשית, כדאי לפנות מספיק זמן כדי לתרגל את החומר בבית. להגיע לשיעורים זה חשוב, אבל רוב העבודה נעשית בבית. מי שיכול לפנות את הלו"ז לחלוטין ולהתמקד אך ורק במבחן – ירוויח. למי שלומד בבית הספר, משרת בצבא או עובד מומלץ לנצל כל הזדמנות להרחבת זמן הלימוד – לחקת חופשות, לדלל משמרות וכו'. בכל מקרה, חשוב לנצל עד תם את הזמן הקיים ולהפיק ממנו את המירב. לשם כך יש לארגן סביבת עבודה נוחה, ובזמן הלימוד יש להמנע מכל הסחת דעת כמו טלפון, טלויזיה, חברים וכו'. תכנון לו"ז למידה שבועי מסייע במיוחד, כמסגרת המסייעת בהתמדה, ארגון ומיקוד.

כל אלו תשובות טובות לשאלה איך להצליח בפסיכומטרי, אך התשובה החשובה מכל היא – פשוט לרצות! מוטיבציה, השקעה והתמדה יעזרו לכם יותר מכל. מי שבאמת רוצה להצליח ומוכן לעשות את מה שדרוש – כבר נמצא בנקודת פתיחה מצויינת!

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה