ליסינג תפעולי – למי זה משתלם



החל משנות התשעים, תחילת שנות האלפיים, אנחנו שומעים יותר ויותר על חברות אשר בוחרות לעבוד עם חברות ליסינג, במטרה לספק לעובדים שלהם כלי רכב מטעם החברה. במקום לרכוש עבורם, אותן חברות דואגות לבצע עסקאות ליסינג תפעולי

 הרעיון של ליסינג תפעולי הוא מאוד פשוט, מדובר על החכרת רכב לתקופה מסוימת, במהלכה החברה משלמת לליסינג על הרכב עצמו וכן על שורה של שירותים נוספים שעובד החברה מקבל מטעמה, למשל, ביטוחים, טיפולים, טסט, שירותי גרירה וחילוץ ועוד. כך העובד לא צריך להתעסק כלל עם הרכב אלא רק לנהוג בו וליהנות ממנו. אחרי סיום תקופת ההחכרה הרכב חוזר אל הליסינג או לחילופין, העובד יכול להחליט שהוא רוכש אותו על פי הערך החדש שלו.

עם השנים, לצד מסלול של ליסינג תפעולי התפתח גם מסלול של ליסינג פרטי, ליסינג מימוני, כשהרעיון הוא שכל אחד יכול לרכוש רכב דרך חברת ליסינג, בתנאי מימון נוחים, כשהרכישה היא לתקופה של מספר שנים, בסופם הוא יחליט האם לשלם את יתרת הסכום לצורך רכישתו או שהוא יבצע טרייד אין עליו, וירכוש רכב אחר. במקרה של ליסינג מימוני, מקבלים פחות שירותים מאשר ליסינג תפעולי, ובכל זאת בעל הרכב נהנה משירותים רחבים, הרבה יותר מאשר ברכב משומש או אחר.

יש לציין, בשני המסלולים הרכב שייך לחברת הליסינג, היא הבעלים האמיתיים שלו. כך שאם חס וחלילה קורה משהו לרכב, היא זו שנהנית מכספי הביטוח, והיא זו שאמורה להיות הצד שאחראי לכל מה שקורה ברכב.

למי זה טוב?

ליסינג תפעולי מומלץ לחברות שיש להן צי רכבים. אלה יכולות להיות חברות שירות, חברות מסחר, מפעלים ועוד. היום אפשר למצוא מסלולי ליסינג תפעולי לא רק לכלי רכב משפחתיים או עסקיים, אלא אפילו מסלולי ליסינג תפעולי עבור משאיות ואופנועים.

כל חברה שיש לה צורך בצי רכבים, עדיף לה לבצע עסקאות ליסינג תפעולי ולא רכישות של כלי רכב בשיטות אחרות. יש לכך מספר סיבות:

ראשית, באמצעות שיטת ליסינג, הן לא צריכות להתעסק כלל עם הטיפולים של הרכב. חברת הליסינג מטפלת בכל הנושא הזה. כך העסק משקיע הרבה פחות כסף וזמן בנושאים שלא קשורים ישירות בעבודה.

שנית, ליסינג תפעולי מאפשר לעסק להימנע ממצב של ירידת ערך הרכב. הרי במצב רגיל, כשהחברה מחזיקה צי רכבים, היא צריכה בשלב מסוים לחדש את הצי. אז יהיה עליה למכור כלי רכב ישנים בערך נמוך. ליסינג מאפשר לה להתחדש כל שנתיים-שלוש בצי חדש, מבלי להיפגע מירידת ערך הרכב.

שלוש, עסקים שרוצים להעניק לעובדים שלהם כמין "מתנה" יכולים לתת להם כלי רכב מליסינג, ובכך לחסוך להם עלויות ברכישת רכב פרטי משלהם. אומנם זו מתנה זמנית, אך עדיין זה מאוד חסכוני ונוח עבורם.

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה