עורך דין צבאי – במה לבחור, משרד או עורך דין?



אחת השאלות שלא מעט אנשים שואלים את עצמם כשהם מחפשים עורך דין, בפרט כשמדובר בעורך דין צבאי, היא האם הם לפנות אל עורך דין שעובד לבדו או לפנות אל עורך דין שעובד במשרד

 ההבדל בין שני המצבים, יכול להיות קריטי במקרים מסוימים, בפרט אם מדובר על מקרים רציניים, כאלה שמחייבים התנהלות ארוכה, שמחייבת שימוש באמצעים שונים ובפרט בכוח עזר משפטי גדול. מדובר על משפטים שנמשכים זמן רב, מקרים מסובכים אשר יש צורך להיעזר בכוח עזר זמין, מנוסה שמסוגל לספק את הצרכים של הלקוח.

חשוב לומר, גם במקרה של משפטים צבאיים, בהם נעזרים בעורך דין צבאי, הרי שייתכנו מקרים בהם נידרש להשתמש להיעזר במשפט עם צוות רחב, בעוד שבמשפטים קטנים, דוגמא כאלה שנערכים על עריקות, סמים וכדומה, הרי שאין צורך להיעזר במשרד עורכי דין אלא אפשר להשתמש בעורך דין צבאי שעובד לבדו ומייצג חשודים.

לפני שנסביר את ההבדלים בין שתי האופציות, חשוב להדגיש נקודה משמעותית והיא, בשני המקרים הליך משפטי בצבא, נערך תחת בית דין צבאי וחשודים או נאשמים, יכולים להיות מיוצגים אך ורק על ידי עורכי דין שמתמחים במשפט הצבאי. נקודה נוספת שצריך לזכור, כל עורך דין צבאי, מייצג לא רק נאשמים בהליך המשפטי אלא גם חשודים לפני הליך משפטי וכן הוא מייצג גורמים אחרים בתהליכים כמו מו"מ וכדומה.

על ההבדל בין עורך דין צבאי למשרד עורכי דין

משרד עורכי דין, כולל מספר אנשי מקצוע, בדרך כלל כאלה שעוסקים בהתמחויות שונות, כולל בתחום הצבאי. משרד יעסיק, לרוב, גם אנשי צוות, יועצים משפטיים וכדומה. במקרים רבים, משרד עורכי דין יקבעו את רף התביעות שהם יהיו מוכנים לקחת, כלומר, ייתכן מאוד שהם יסכימו לקחת תיקים אך ורק כאלה שנחשבים חשובים או אחרים כאלה שיש להם נוכחות תקשורתית. בעוד שיהיו משרדים שיסכימו לקחת כל תיק.

לעומת זאת, עורך דין צבאי יעדיף, במקרים רבים, לקחת כל תיק שהוא יכול, במידה והוא יכול לטפל בו. סביר להניח שהוא יעדיף לקחת תיקים שאינם ידרשו ממנו תהליך עבודה ארוך, אשר עלול לגרום לו נזק כלכלי (שכן זה ידרוש ממנו לוותר על לקוחות אחרים). זו שאלה על עלות-תועלת ומה היכולת שעומד בפני אותו עורך דין.

נקודה חשובה נוספת היא, היכרות עם התחום וניסיון. בתור לקוחות אנחנו נעדיף עורכי דין שהם מנוסים בדין הצבאי, השתתפו במשפטים מסוגים שונים, ואנחנו יכולים להאמין שיש ביכולתם לעזור לנו. אנחנו לא נרצה לקחת עורך דין חסר ניסיון, דבר שיכול לשבש את היכולת שלנו להתמודד עם המצב.

נקודה אחרונה, משרד עורכי דין, יציע לנו יותר אופציות אך לא בהכרח יהיה זמין ונגיש אלינו בכל עת, לעומת עורך דין פרטי שיעמוד לרשותנו לעיתים קרובות יותר.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה