בניית אתרים לפי סוג האתר



האם ידעתם, שסוגים שונים של אתרים דורשים ידע שונה בתחום של בניית אתרים? במאמר זה נעסוק בסוגים השונים של אתרים על מנת שתוכלו להסביר למתכנת שלכם טוב יותר למה אתם זקוקים

למי נחוץ אתר?

אתר אינטרנטי נחוץ לכל מי שרוצה לפרסם שירות, מוצר או רעיון ברבים. אם בעבר היה נהוג לעשות זאת בעיתונות, בטלוויזיה או ברדיו, הרי שהיום מי שרוצה להגיע לכמות גדולה באמת של אנשים צריך לעשות זאת באופן, שבו יש חשיפה גדולה במיוחד – האינטרנט. לפניכם רשימה של סוגי אתרים לשימושכם.

דף נחיתה

אמנם דף נחיתה איננו אתר, אבל הוא משמש כמו אחד. מדובר על דף בודד, הנמצא באינטרנט ואילו ניתן לעשות קישור. ניתן גם לקרוא לו פלאייר אינטרנטי מפני שהוא מציע את כל המידע הרלוונטי לגבי מה שאתם מעוניינים לפרסם, אלא שהוא גם מאפשר לכם לתקשר באמצעותו עם המתעניינים. כלומר, באפשרותכם להשאיר את הפרטים שלכם ליצירת קשר וכמו כן, גם הגולשים יכולים להשאיר את פרטיהם וכך תוכלו ליצור אתם קשר בחזרה.

הסיבה לכך שבחרנו לכתוב גם על דפי נחיתה היא, שאמנם כל אחד יכול לעשות זאת בעצמו, אבל נדרשת לכך מיומנות וגם הרבה מאוד זמן ולכן אנשים רבים בוחרים לפנות לבוני אתרים גם לשם הקמת דפי נחיתה.

אתר תדמיתי

אתר תדמיתי הוא אתר פשוט למדי. מדובר על אתר בסיסי, שנותן את כל המידע החיוני לגולשים ולא דורש הזנה שוטפת של תוכן. אתרים תדמיתיים מהווים חלק ניכר מהתחום של בניית אתרים בעיקר משום שהם נחשבים לקלים לבנייה ואינם דורשים תפעול מצד בעל האתר. המטרה שלהם היא להעביר את המידע הרצוי בלי להעמיס על הגולש או על בעל האתר ולכן בניית אתרים תדמיתיים נחשבת לפחות מורכבת ופחות יקרה מסוגי האתרים האחרים.

אתר דינאמי

אתר דינאמי, בניגוד לאתר תדמיתי, הוא אתר שמשתנה כל הזמן מבחינת התכנים שלו. כלומר, גולשים ירצו לחזור ולבקר בו כדי לבדוק איזה תוכן חדש הועלה אליו. לכן, לאתרים מסוג זה נדרשת מערכת ניהול קלה ונוחה לתפעול, שכן בעלי האתר נדרשים להמשיך ולהעלות תכנים חדשים בתדירות גבוהה. כמו כן, גם האתר עצמו בנוי באופן מורכב יותר, במטרה לאפשר לבעלי האתר להזין בו תכנים מכל הסוגים.

חנות וירטואלית

סוג נוסף של אתרים, שלוקח חלק נכבד בתחום של בניית אתרים הוא החנויות הווירטואליות. כיום, אנשים רבים בוחרים לצרוך מוצרים שונים באמצעות האינטרנט במקום להתרוצץ בין חנויות וכך גם בעלי עסקים מעדיפים למכור דרך האינטרנט במקום לשכור חנות, להעסיק עובדים וכך הלאה. החנות הווירטואלית צריכה להיות בנויה באופן כזה, שלגולשים יהיה קל להתמצא בה ולבעל האתר יהיה קל לנהל אותה. חשוב לזכור, שחנות וירטואלית היא מסוג האתרים, שדורשים עדכון באופן שוטף ולכן חשוב לדאוג לכך, שגם מערכת הניהול תהיה נוחה במיוחד.

אתר רספונסיבי

אתר רספונסיבי הוא אתר, בו ניתן לגלוש מכל מכשיר. כלומר, אין צורך לגלוש בו מהמחשב, אלא ניתן לעשות זאת גם דרך הטאבלט ואף דרך הטלפון החכם. אפשרות זו הפכה לחיונית משום שמרבית הגולשים גולשים ממכשירים שאינם מחשב אישי, ביתי או נייד, ולכן חשוב להתאים את האתר לכל המכשירים וכך לאפשר גלישה נוחה לכל גולש, בכל זמן ומכל מקום. אמנם אתר רספונסיבי הוא לא סוג מסוים של אתר, אלא ניתן להפוך כמעט כל אתר לכזה, אבל גם זהו תחום המהווה חלק מהתחום של בניית אתרים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה