מהי הדרך הטובה ביותר בשבילך לזכור אוצר מילים?



הצורך בפיתוח אוצר המילים באנגלית קיים אצל כל אחד שהשפה אינה שפת האם שלו. למעשה, גם מי ששולט היטב באנגלית עשוי להיתקל מדי פעם במילים חדשות. אוצר המילים באנגלית הוא משאב שצריך לפתח ולהעשיר כל עת, באמצעות שינון של מילים חדשות. לכל אדם יש דרכים המתאימות לו ביותר לשנן ולזכור, כאשר במאמר הבא תקראו על כמה מהדרכים הנפוצות ביותר

 תמונה אחת שווה לא מעט מילים

כדי לשנן אוצר מילים באנגלית, כמו גם ידע בתחומים אחרים, ניתן להיעזר בהרבה מאד כלים. זה מתחיל עם התמונות, שיכולות לסייע לאנשים המצטיינים בזיכרון החזותי שלהם וכן לאנשים שמעדיפים ללמוד דרך תמונות ולא דרך קריאה חוזרת של המילים. אפשר להיעזר במשחקים ובכלים המאגדים תמונות, לצלם אובייקטים ולאחר מכן ללמוד מהי המילה המתאימה עבורם. בדרך זו ניתן ליצור את הקישור במוח בין שם עצם או מילה מסוימת לבין האופן שבו היא נאמרת ונכתבת באנגלית.

משחקים

בהמשך לסעיף הקודם, יש כיום לא מעט משחקים שניתן להשתמש בהם כדי לתרגל את האנגלית. היתרון המרכזי הוא שהם נחשבים למהנים באופן יחסי, ולכן יתאימו למי שלימוד בצורה המסורתית פחות מתאים לו: חלק מהאנשים לומדים טוב יותר תוך כדי משחק, ולא במסגרת "רשמית". משחקי זיכרון, משחקי קופסה (לדוגמא, "שבץ נא" בגרסתו האנגלית), חידוני טריוויה או תשבצים הם רק חלק מהמשחקים שניתן לשקול בדרך להגשמת המטרה.

כתיבה

יש אנשים רבים שזוכרים באמצעות פעולת הכתיבה. אצל חלק מהם מספיק לכתוב מילה פעם אחת כדי שהיא תיחרט בצורה טובה בזיכרון, בעוד שאצל אחרים צריך שהמילה תיכתב הרבה מאד פעמים. בכל אחד מהמקרים, עצם פעולת הכתיבה יכולה להביא לכך שהיא תיחרט טוב יותר בזיכרון, מה גם שהכתיבה משפיעה, מטבע הדברים, על רמת האנגלית הכתובה של האדם.

ניתן להכין פתקים של מילים רלוונטיות או למלא מחברות שלמות, על פי נושאים או על פי סדר ה-ABC. רעיון מוצלח נוסף הוא לבקש מאדם אחר לקרוא מילה מתוך הרשימות הללו, כאשר בתשובה יש להסביר לו את משמעות המילה, ממש כשם שמתכוננים לבחינה חשובה בלימודים.

צריך לזכור: אין דרך אחרת

כפי שנרמז מעלה, אין כיום שיטת למידה או שינון שתתאים לכל האנשים. לכל אדם יש יכולות, כישורים ותחומי עניין משלו, והם יכולים וצריכים להשפיע על השיטה שהוא בוחר לשם לימוד השפה האנגלית. אין בתחום הזה "טוב" או "רע", אלא בעיקר מה שיעיל ושמוצלח עבור האדם הספציפי בנקודת הזמן הנוכחית. על אותו עיקרון, דרך למידה מצוינת עבור אדם אחד עלולה שלא להתאים לחברו.

האדם המלמד את עצמו יכול כבר לדעת בשלב די מוקדם של חייו מהן אסטרטגיות הלמידה המתאימות לו. במקרה שהוא עדיין אינו בטוח, הוא יכול לנסות מספר שיטות במקביל ולראות איזו מהן היא המוצלחת ביותר עבורו.

כתבה זאת מובאת לכם על ידי ברלינגטון אינגליש – בית ספר ללימוד אנגלית באשקלון

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה