SEO קידום אתרים אורגני – טיפים לדירוג גבוה יותר בגוגל



אתר שלא מצליח למשוך אליו גולשים הוא אתר שאינו שווה את ההשקעה בו ולא יניב תוצאות לבעליו. כשמדובר באתר של עסק הרי שמשיכת גולשים אליו חיונית. ישנן פעולות רבות שעוזרות לשווק אתר ולמשוך אליו לקוחות פוטנציאליים. אחת החשובות היא קידום אתרים (SEO – search engine optimization ) בגוגל. קידום אתרים אורגני מתמקד במיקום האתר בדף התוצאות הראשון של גוגל על ידי פעולות שונות – מה ניתן לעשות כדי לקדם אתר באופן טבעי? כל התשובות בהמשך

קרדיט תמונה PIXABAY

למה דווקא קידום אתרים בגוגל ולא מנוע חיפוש אחר?

הסיבה פשוטה – גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם, למעלה מ-70% מהחיפושים ברשת נעשים דרך גוגל. כאשר משקיעים משאבים תקציביים לקידום אתר הרי שאין טעם (ברוב המקרים) לפזר את ההשקעה למנועי חיפוש נישתיים. חברה לקידום אתרים בגוגל היא השקעה משתלמת מאוד עבור אתרים עסקיים. נוכחות בדף הראשון של תוצאות החיפוש האורגניות יכולה להיות ההבדל בין אתר עסקי שכמעט ולא רואה תנועה של גולשים לבין אתר שמשווק ומקדם את העסק בצורה יעילה. למרות שכל בעל אתר יכול לעשות פעולות לקידום האתר שלו, כדי להגיע לתוצאות משמעותיות מומלץ להיעזר בחברה מקצועית בתחום.

קידום אתרים בעזרת מילות מפתח נכונות

כשמקדמי אתרים אומרים מילות מפתח הם מתכוונים למילות חיפוש. המטרה של קידום אתרים אורגני היא "לשכנע" את גוגל לדרג את האתר במיקום גבוה למילת חיפוש מסוימת. מילות המפתח נגזרות מאופי האתר ומטרותיו. כך למשל, אתר של מרפאת שיניים יכול לקדם את עצמו בביטוי – רופא שיניים או השתלת שיניים. למרות שמילות החיפוש הכלליות והברורות ביותר נראות כמו הבחירה ההגיונית לקידום לא תמיד כך הדבר. כאשר ישנה מילת מפתח בעלת תחרות גבוהה מאוד לפעמים, משתלם יותר להשקיע משאבים דווקא בביטויי מפתח פחות נפוצים. במידת האפשר, רצוי כמובן להשקיע מאמצים גם בביטויים נפוצים וגם בביטויים פחות נפוצים אך לא אחת מדובר בשיקול תקציבי.

בנוסף, התמקדות במילת חיפוש אחת עשויה דווקא לחבל במאמצי הקידום. גוגל מחפש תוכן מגוון וטבעי. כאשר התוכן באתר מאוד ממוקד למילה או ביטוי ספציפי גוגל עשוי להגיע למסקנה שמדובר באתר לא טבעי – אתר שבנוי ספציפית כדי להגיע לראש תוצאות החיפוש ודווקא יוריד את הדירוג שלו. מומלץ אם כך להשקיע בתוכן שכולל מילות חיפוש מגוונות והגיוניות לנושא האתר. שילוב של תוכן טבעי, נעים לקריאה, מקצועי ומותאם SEO הוא לרוב הרעיון הטוב ביותר כאשר מדובר בקידום אתר באמצעות תוכן.

תיקון באגים ותקלות באתר

אתר מוצלח הוא אתר שמתפקד בצורה חלקה וללא תקלות. גוגל נוטה לקטלג אתרים עם בעיות טכניות שונות במיקומים לא מחמיאים בתוצאות החיפוש. תיקון תקלות ובאגים חשוב מאוד לשיפור הדירוג במנוע החיפוש. תקלות לא חייבות להיות גדולות או משמעותיות כדי להשפיע על המיקום של אתר בתוצאות החיפוש בגוגל. לעיתים, מדובר בבאגים קטנים כמו לינקים שלא מובילים לשום מקום, 404 , שגיאות שרת וכדומה. קידום אתרים מקצועי יוודא שתקלות מסוג זה לא ישפיעו על מאמצי ה-SEO על ידי שימוש בכלים מתקדמים לאיתורן המיידי.

מחיקת דפים "מתים"

דפים מתים הם דפים באתר שפשוט נמצאים שם. מדובR בדפים שגולשים לא מגיעים אליהם כמעט ולא מתעניינים בהם, דפים שגוגל לא מקטלג בצורה יעילה כי הם כתובים לא נכון וכדומה. כאשר אתר מלא בדפים שלא בנויים וכתובים בהתאם לעקרונות קידום האתרים והמטרה השיווקית של האתר הם בחזקת יותר נזק מתועלת. אין טעם למלא את האתר בדפים שלא מועילים לו. מחיקת דפים שלא מושכים תנועה של גולשים, שלא כתובים בהתאם לעקרונות ה-SEO, של דפי מוצרים לא פעילים, שירותים ומבצעים שלא קיימים וכדומה יכולה להעלות את הדירוג בגוגל. אתר רזה ואינפורמטיבי, שיווקי ותואם לעקרונות ה-SEO יופיע במיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש מאשר אתר גדוש בתוכן לא רלוונטי.

עריכה של החומר הכתוב באתר

אחד הפרמטרים החשובים ביותר לגוגל כאשר הוא מקטלג אתרים ומחליט מי מהם יופיע בראש תוצאות החיפוש הוא התוכן הכתוב. קידום אתרים מתמקד לא אחת בכתיבת תוכן בהתאם למילות מפתח ועריכתו באופן שימצא חן בעיני הקורא ומנוע החיפוש. ישנם אתרים אשר מלאים בתוכן כתוב, תוכן איכותי ומקצועי, תוכן מעניין ושיווקי – אך עדיין לא מצליחים להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. קידום אתרים יעיל יבצע בחינה מחודשת של התוכן באתר ועריכתו בהתאם לכללי הכתיבה לצרכי SEO. רוב הזמן ניתן לערוך את התוכן כך שיתאים טוב יותר הן לעיני הגולשים באתר והן למנוע החיפוש ואין צורך להחליף את כל התוכן הקיים באתר.

קידום אתרים באמצעות מדיה

כשמדברים על תוכן האתר לרוב מתייחסים רק לתוכן הכתוב אך אל לנו לשכוח שאתר מצליח יכלול כמעט תמיד גם תוכן מצולם – תמונות וסרטונים. מעבר להיבט השיווקי של תמונות וסרטונים במשיכת גולשים, גם גוגל יעריך את תוספת שלהם בתוך דפי האתר. הוספה של תמונות וקטעי וידאו באתר לא רק תעזור לעודד גולשים להישאר ולגלות את מהות האתר אלא גם תעזור לקדם אותו בגוגל.

קידום אתרים על ידי האצת האתר

משנת 2018 גוגל לוקח בחשבון את מהירות העלאת התכנים באתר כאשר הוא מחליט איזה אתר יופיע בראש תוצאות החיפוש. מהירות העלאה של אתר תלויה במשתנים רבים ומגוונים כמו השרת עליו האתר מאוחסן, הפלטפורמה דרכה האתר נבנה, תנועת גולשים באתר ועוד. אחת הפעולות החשובות במסגרת קידום אתרים היא האצת האתר כמה שניתן. מקדם אתרים עשוי למשל להמליץ מעבר לאחסון אתרים אחר בו השרת מגיב מהר יותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה