״אם לא אצליח למכור את הקבוצה אפעיל אותה בעצמי עד תום העונה״



מפרק קבוצת הפועל אשקלון עו״ד, ליאור דגן, משיב לשאלות ״אשקלונט״ על פי שיקול דעתו ולא עונה על השאלות שנשאל

המפרק ליאור דגן

מכירת קבוצת הכדורגל של הפועל אשקלון עדיין לא התקיימה, אולם העיר מלאה בשמועות חלקם עד כדי הזויות, רק מעצם המחשבה שאולי יש בהן מן האמת. הסיפור שיעקב בוזגלו, יהיה מרוכשי הקבוצה רצה בעיר כאילו הגיע המשיח להציל את הפועל אשקלון, אף אחד מאנשי הניהול של הקבוצה ובראשם המפרק, ליאור דגן, לא הואיל בטובו להכחיש את הדברים וכך חיו בסרט שברלוסקוני נחת באשקלון בחשאיות. יעקב בוזגלו מנהל משפחה לא עסק בסדר גודל של הפועל אשקלון. ההזיות ממשיכות ועוד שמות נזרקו לאויר וכל אותה עת המפרק לא משחרר אינפורמציה לתקשורת. פניתי אליו לפני כשבועיים בשאלות בכתב והוא בחר להתעלם מהם. היום, בעקבות עוד ספין שנזרק לאויר על רכישת הקבוצה על ידי שחקן הקבוצה בעבר, דרור אלמלם, פניתי למפרק שוב, המפרק לשם שינוי ענה, אבל רק על מה שהוא רצה בלבד והשאלות והתשובות לפניכם בהמשך הכתבה. לדעתי העירייה היא הגורם המרכזי בניהול הקבוצה ולפי מצבה הכספי, אין שום סיבה לשלם משכורות לכל מיני נדחפים למערכת כישלון הוא קולוסאלי, בממדים מפחידים של בזבוז כספי ציבור במיוחד, ללא שום צורך. המפרק היה צריך לחזור לבית המשפט אם איכפת לו מהקבוצה, ולהודיע שלא מצא רוכש לקבוצה למרות שפורסם פעמיים ״קול קורא״ למכירה ולהניח מכתב התפטרות. הוא העדיף להמשיך עם אנשים ״שהמליצו״ על כאלה ואחרים לצורך הרכישה. מי הממליצים? עוד כמה מאכרים שנמצאים סביב הקבוצה ובתוכה.  

מדוע המפרק לא מצליח למכור את הקבוצה? משום שלקבוצה אין  שום דבר שהוא נכס ששייך לקבוצה, משהו ששווה כסף פרט לשחקני הקבוצה והם לא רבים, משום שרובם אינו נמנה על ההרכב הראשון של הפועל אשקלון, מקסימום שלושה או אם רצו להפציץ את ההרכב הראשון היו ארבעה. עם זה אפילו למכולת לא היו הולכים למכירה. לעירייה הייתי ממליץ לא להעביר אפילו אגורה אחת, אם אין לה יד ורגל בניהול. נכון לעכשיו אין לה כלום. לעצם העלאת שמו של דרור אלמלם, שלא ניגש לקול קורא שהיה בעבר ושיקוליו עימו, לקחת את הקבוצה נראה לי טעם לפגם למרות שאני באופן אישי חושב שהוא אדם ראוי מאוד בכל פרמטר לנהל את הקבוצה, אבל לא להיות הבעלים שלה. אלמלם הוא אישיויות ראויה לחיקוי ומודל לשחקן שלמרות הקשיים שעבר הוכיח את עצמו. אם הייתי מסתכל בהיבט הפוליטי וכך זה היה בתקופת איתמר שמעוני, אלמלם לא יכול להחזיק נכס שהעירייה תממן והוא ינהל. זו דעתי ולא מסתיר אותה. דרור, העירייה הולכת לקצץ מתקציב הקבוצה בצורה נכרת, לא הייתי ממליץ לך, ואני מכיר אותך מספיק זמן, לקחת משהו לא ברור וללא נכסים אמיתיים. מההיבט הפוליטי, ראש העיר תומר גלאם, יעשה טעות אם ישים בידך את הקבוצה. 

ואלה השאלות והתשובות שבאו לשאלות אלה. ענייניות? תחליטו לבד אם החכמתם.

שלום ליאור. אשלח שוב שאלות ואם לא תענה אבין אותך:
1. האם אתה מנהל משא ומתן עם דרור אלמלם להעברת הקבוצה אליו?
2. האם בית המשפט אישר העברה ללא קול קורא/ מכרז?
3. מה המחיר שישלם הרוכש לטובת קופת הפרוק?
4. האם נוהלו משאים ומתנים עם אנשים נוספים לרכישה?
5. האם אתה מתכוון להחזיר לבית המשפט את נושא הפרוק במידה ולא תצליח למכור את הקבוצה?

תשובתו של המפרק ליאור דגן, לשאלות אשקלונט: ״יוסי שלום. תודה על הפניה. אינני יכול להתייחס למשאים ומתנים תלויים ועומדים על מנת שלא לפגוע בתהליך. במידה ולא אצליח למכור את הקבוצה, בכוונתי להמשיך ולהפעילה עד תום העונה בהתאם לתקציב שאושר על ידי בית המשפט. לידיעתך, בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע היום דיון ל19.1.2020 בעתירה לביטול הפחתת הנקודות של הפועל אשקלון. תודה ויום טוב".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה