על הניסים ועל המגרש



השדר שרון ניסים חגג השבוע חוגג 44 שנות קיום, שמחציתן הוקדשו לתחום התקשורת שכבר מזמן זורם בדמו כסם שאי אפשר להיגמל ממנו והוא גם לא רוצה. מבחינתו ספורט זה החיים והנשמה במגרשי הכדורגל, בכדורסל, באולפן הטלוויזיה, ברדיו, לסקר מונדיאל או בכל מקום שבו אפשר לשמוע את דעתו והידע העצום שלו בתחום. הגיל לא ממש מעניין אותו, מבחינתו זה רק מספר, כי למי אכפת הגיל כשאתה נהנה מהעבודה שלך ומודה שזכית לעבוד במה שאת אוהב. חמסה חמסה

 צילום: פרטיעם ותק נאה של מעל 20 שנה ברדיו דרום, ערוצים 10, 13 ובשנים האחרונות ב'ספורט 1' שרון כיום גם מנחה אירועים, בימאי של סרטוני תדמית ומרצה 11 שנה לתואר ראשון בתקשורת במכללת ספיר, וזה הזמן לסכם לנו את תחנות חייו עם המבט קדימה, להגשמת חלומות, מטרות ואולי גם לסקר, שוב, את המונדיאל הבא בקטאר. תגידו אמן.

מה זה בשבילך גיל 44?

"האמת סתם מספר, לא משמעותי במיוחד, לא מרגיש הבדל גדול בין היותי בחור בן 24 ל-44. אני בדרך להגשמת מטרות, חלומות ורצונות, אבל האמת הגיל אף פעם לא עניין בשום שלב, סתם מספר חסר משמעות".

מה ההבדל בין שרון השדרן בגיל 25 להיום?

"מלא ניסיון, הבדל באמת עצום. אומרים שמבחינת הזמן ניתן להסתכל אחורה, 25 שנה זה הרבה זמן של ניסיון מהיום שפתחתי את המיקרופון בגיל 19 ועד היום, מבין את המדיום יותר טוב, יודע את התפקיד שלי במדיום הזה, יודע שהצופה בא לראות את האירוע ולא אותי, אלו דברים מאוד חשובים".

זוכר את השידור הראשון בחייך?

"בגיל 19, ברדיו דרום, כשאליו הגעתי די במקרה בזכות חבר שבא לעבוד ברדיו. זוכר שהייתה התרגשות גדולה. סיפור יותר נחמד היה לי בשידור הראשון בטלוויזיה. זאת הייתה השנה הראשונה של מכבי תל אביב בכדורסל שהמשחק שלהם שודר בערוץ 10 ולא בערוץ 1. באותו שבוע ערוץ 10 קנה את השידור של הפועל תל אביב נגד לידס יונייטד בגביע אירופה, ואז אלה היו שנים שבהם ישראל לא יכלה לשחק בארץ בגלל פיגועים, אז הם שיחקו במקרה הזה בפירנצה איטליה. שלושה ימים לפני המשחק מתקשר העורך של ערוץ ,10 שאז בקושי הכרתי כי הייתי חדש במערכת, ושאל אותי אם יש לי דרכון. לא כל כך הבנתי מה הוא רוצה והוא התחיל לספר ששידור המשחק בטלוויזיה והשידור ברדיו הם אחד אחרי השני מבחינת השעה, לכן מאיר איינשטיין ז"ל לא יכול לשדר גם מהארץ וגם מחו"ל, אז הוא נשאר בארץ ואותי הוא הטיס לפירנצה איטליה  שדר משחק ראשון שהיה פעם ראשונה. ואני שידרתי לראשונה, אפס ניסיון, משהו הזוי בלתי נתפס, אבל חוויה בלתי נשכחת".

מאיר איינשטיין ז"ל

"מאיר היה השדר הראשון שפגשתי כשדר קווים בערוץ 10. הוא היה מקצוען ברמות הכי גבוהות שיש, למדתי ממנו הרבה מאוד. בלא מעט רגעים לא קלים בקריירה שלי הוא היה שם בשבילי לשיחות, טיפים, מאוד האמין בי וחיזק אותי. מבחינתי הוא ייזכר לעד כאגדה בקרב שדרי הספורט".

צילום: פרטי

חוויה שלעולם לא תשכח בקריירה?

"כמובן המונדיאל, זה הטופ ואין יותר מזה. לשדר את המונדיאל ברוסיה לפני שלוש שנים וחצי, באמת חוויה אדירה, התרגשו עצומה, הכנות ארוכות, ללכת כל יום ממגרש למגרש, עשרות אלפי אנשים ברחובות, חוויה מטורפת".

טלוויזיה או רדיו - מה עדיף ולמה?

"חושב שלכל אחד יש את הקסם שלו. רדיו זה קסם ,כי משם הכל התחיל מבחינתי, בכל הזדמנות אני אעשה רדיו ועושה רדיו, אבל טלוויזיה זה הטופ, בסוף כולם רוצים להגיע לטלוויזיה".

החיים לפני ואחרי הרשתות החברתיות?

"לא שונה בהרבה, אני לא הרבה נמצא שם ומי שעוקב אחר האינסטגרם שלי או הטוויטר לא רואה פעילות בכלל. בפסייבוק אני כותב מדי פעם לא יותר מידי, לפעמים דברים מהלב או ערכיים, אבל לא מהמציפים. אני יודע שיש לרשתות החברתיות כוח, אבל אני אולד פאשן - רחוק ממני".

באר שבע כיום מבחינתך?

"לעד תהיה הבית שלי גם שאני לא גר שם. מוקד החיים שלי, כל מה שאני יודע, ערכים והשורשים שלי".

למה בחרתם לעבור למושב גילת?

"רצינו לחזור דרומה אחרי עשור במרכז. רצינו שיהיה הכי קרוב מבחינת אורך החיים למה שגדלנו, שהילדים בחוץ ולא רק מול המחשבים, וחשבנו שמושב יהיה מקום טוב ונכון והכי טוב שיהיה לילדים שיוכלו לשחק עם חברים בחוץ, וזה באמת פחו או יותר ככה".

הפועל באר שבע מבלי אליניב ברדה שפרש?

"חסר לה קצת לב, חסר קצת נשמה, חסר לה קצת אכפתיות. לא לכל אחד יש מחליף".

אלונה ברקת - החיים אחרי שעזבה את הקבוצה וחזרה?

"מחוברת לבאר שבע, לעיר ממקום מאוד טוב וחיובי, ממקום של ערכים. נכון שאי אפשר לדעת, אבל אני לא רואה את הפועל בלי אלונה ולא רואה את אלונה בלי הפועל באר שבע בשנים הקרובות".

צילום: פרטי

אצטדיון טרנר לעומת אצטדיון וסרמיל?

"ימי הביניים לעומת המאה ה-21. חוויה אחרת, התרגשות אחרת, הכי גדול. אבל לפני שבועיים שהגג בטרנר לא היה מוכן, עמדנו באיזה משחק שירד בו גשם, קצת נרטבנו ואמרנו וואלה, הנה קצת התחושה של הכיף בלהיות בוסרמיל. החזיר את התחושה".

ערוץ 13 בשבילך?

"המקום שנתן לי את הבמה הטלוויזיונית הראשונה ברמה הארצית, תמיד פינה חמה בלב, אנשים שעם חלקם אני עוד בקשר, גם הייתה תחלופה גדולה שם. מאחל להם רק טוב תמיד".

ספורט 1 בשבילך?

"נמצא שם לפחות כמו שאני נמצא בבית ולפעמים גם יותר. באמת לא מקום עבודה ולא רואה בו רק מקום עבודה, למרות שזה לחלוטין מקום עבודה ופרנסה, אבל זה באמת אנשים שגדלתי איתם שנים, זה בית, חברים, לצאת לעבודה שכיף לצאת אליה. לא משרד שלפעמים מתבאסים ללכת אליו לעבוד. זו עבודה שמצריכה נסיעות לאצטדיונים ולאולפן, לראות משחקי כדורסל וכדורגל כמו בסלון וזו עבודה, פרנסה ואני תמיד מודה לבורא עולם שיש לי זכות לעבוד במקום עבודה שהיא בעיקר כיף".

איזה אבא אתה לשלושה ילדים?

"אבא קצת מלחיץ, מאוד תומך ודואג, עוטף כל הזמן, דואג להכל, לוקח חלק בכל מה שאפשר, יודע כל דבר ומשתדל לעשות הכי טוב".

איפה תהיה במונדיאל הבא?

"זה קורה בסוף השנה 2022 ואין לי מושג. מקווה שיהיה לי מזל וזכות להיות בקטאר, זו צריכה להיות חוויה יוצאת דופן  לסקר משחקים במדינה שאין לנו יחסים איתה, מאוד עשירה, חוויה גדולה ומקווה שיקרה".

 משפחת ניסים. צילום: פרטי

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה