בצל הקורונה שידורים ישירים לבתי התושבים



אשקלון זוכרת: טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה ישודר בעמוד הפייסבוק של העירייה ובאתר אשקלונט בשעה 19:00

דוברות העירייה

עיריית אשקלון מתאימה את אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה למגבלות הסגר, ותשדר ביום שני הקרוב, 20.04, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בשעה 19:00, את הטקס המרכזי בפורמט מצולם כך שהציבור הרחב יוכל לצפות בו בעמוד הפייסבוק של ראש העיר ושל העירייה. הטקס יכלול בתוכו קריאת יזכור, תפילת אל מלא רחמים והדלקת נרות זיכרון לזכר הנרצחים. ראש העיר, תומר גלאם, ישא דברים בטקס וישולבו בו סרטים שצולמו עם ניצולים ושירים שיבוצעו על ידי אמנים מקומיים.

בנוסף, העירייה, באמצעות מרכז הצעירים של אשקלון, לוקחת חלק במיזם 'זיכרון בסלון' שיותאם אף הוא למדיה הדיגיטלית, וקוראת לתושבים לארח בביתם סלון דיגיטלי באמצעות אפליקציית zoom. מפגשי 'זיכרון בסלון' מעניקים משמעות חדשה, רלוונטית ואישית ליום השואה. באתר זיכרון בסלון אפשר למצוא ערכות לקיום מפגש משמעותי והשנה, יותר מתמיד, נשארים בבית - זוכרים בסלון. להרשמה ופרטים נוספים www.zikaronbasalon.com.

למחרת, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, יום שלישי, 21.04, אנחנו מזמינים את התושבים להצטרף ליוזמה של עמותת "עמך" בשיתוף עם "זיכרון בסלון" ולצאת החוצה, למרפסת, בזמן הצפירה, בשעה 10 בבוקר, לעמוד שתי דקות דומיה בהתייחדות עם הנספים ועם הניצולים, ולהכין מראש שלט עליו כתוב: 'זוכרים מקרוב, מחבקים מרחוק' כדי להראות לניצולי השואה שלב כולנו יחד איתם גם מרחוק.

*ראש העיר תומר גלאם*: "השנה, יותר מתמיד, חשוב לנו ששורדי השואה ידעו שאנחנו איתם, זוכרים ולעולם לא שוכחים. גם במצב הנוכחי, לא נוותר על הזיכרון, על ההנצחה ועל הכבוד הראוי לשורדים היקרים החיים בינינו".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה