מערכת המשפט נכנסת למצב חירום



בהתאם להמלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות בשל נגיף הקורונה ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה: שר המשפטים אמיר אוחנה מודיע על מצב חירום מיוחד בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל ל-24 השעות הקרובות

דוברות משרד הבריאות

שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע הלילה על מצב חירום בבתי המשפט ובלשכות ההוצאה לפועל שיחולו ביממה הקרובה — כחלק מהמאמץ הלאומי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה.

*ההחלטה התקבלה לאור המלצת הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות ובתיאום עם הנהלת בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה.*

בשל מצב החירום המיוחד ממנו נובע חשש ממשי לפגיעה חמורה בריאות הציבור — יחולו תקנות 3 עד 5 לתקנות בתי המשפט ולשכות ההוצאה לפועל (סדרי דין במצב חירום מיוחד), התשנ״א-1991 על הערכאות האמורות החל מהיום, 15 במרץ 2020 ל-24 שעות.

כל גופי מערכת המשפט ובכללם בתי המשפט השלום והמחוזי (לא יחול על בית המשפט העליון), רשות האכיפה והגביה, הפרקליטות והסניגוריה הציבורית יעבדו במתכונת חירום.

*בתקופת מצב החירום המיוחד יתקיימו דיונים רק בעניינים הבאים:*

• מעצר ושחרור בערובה

• מעצר מנהלי

• עתירות דחופות לבג״ץ

• עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום המיוחד

• סעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים

• *עניינים דחופים בהוצאה לפועל ובהם:*
בקשת חייב לבטל פקודת מאסר, בקשת חייב לעכב או לבטל פינוי, בקשה לביטול מימוש כספים, בקשת זוכה לנקיטת הליך דחוף לפני המצאת אזהרה, בקשת זוכה לעכב יציאה מהארץ, בקשת חייב לבטל עיכוב או הגבלת יציאה מהארץ, ביטול הגבלת חייב מקבל דרכון.

*תקנה 4 לתקנות* קובעת שתקופת תוקפה של ההודעה לא תיספר במניין הימים לצורך הגשת כתבי בי-דין, בקשות וכדומה.

*במהלך היום תתבצע הערכת מצב עם כלל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים, לצורך בחינה והיערכות מיטבית של המערכת — לאחריה יוחלט על המשך המדיניות.*
===
תקשורת שר המשפטים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה