פורים שמח – העצמה נשית בינלאומית



מה היה קורה אילו. אני מזמינה אתכן ואתכם למשחק פורימי עם מגילת אסתר, שהתחפשה למגילת ושתי, לכבוד יום האישה הבינלאומי

ענת מנדל

ושתי התעוררה משנת הצהריים וקיבלה לידיה איגרת מאת המלך, בעלה אחשוורוש, שמלך מהודו ועד כוש "ושתי אשתי, ביום שישי אני עורך משתה בחצר, לכבוד פקידים ושלישים מכל תקופת כהונתי, אמתין להופעתך עם כתר לראשך''.

היא כל כך כעסה, חטפה את הקולמוס ורצתה לענות לו שאין כזה מצב, והוא פשוט הגזים. אבל אז היא נזכרה בהמלצות המאמנת שלה, ביקשה כוס מים מנערתה, נשמה עד עשר, וכתבה ''מאמנת נכבדה, נקראתי לגעת בשרביט המלכותי , בחצר, כשרק כתר לראשי. אין בכוונתי לעשות כן. אנא המלצתך הדחופה. אשלח אלייך כרכרה מיד עם רדת החשיכה".

בשעה 7 בערבו של יום, התייצבה המאמנת האישית אצל ושתי.

''את זוכרת שבמהלך פגישות אימון אישי דיברנו על להיות חכמה ולא צודקת ? זוכרת ששוחחנו על אסרטיביות במקום ריצוי או אגרסיביות ?" המאמנת הזמינה את ושתי לאמץ את מודל הלביאה – לתקוף (את האויב), להתכרבל (עם האוהב), לברוח (כשאין ברירה).

ושתי הינהנה בחיוב. היא זכרה היטב, במיוחד זכרה שאל לה לעורר את חרון המלך אלא דווקא לרכך אותו במילים הנכונות ובמחשבה תחילה. אספה לידיה את הקולמוס וכך כתבה ''מלכי יקירי, לכבוד הוא לי להגיע לחצר ולשמח אותך בשמחתך. אם תרשה לי, להקדים עונג ולהזמינך לחדרי כבר מחר, נצפה יחד בשקיעה מן המרפסת, ואעסה את כתפיך החסונות בטרם נשכב לישון".

האיגרת נשלחה מיד והתשובה לא איחרה לבוא "מחר בערב, אצלך בשעה 6."

השלב הראשון הושלם בהצלחה.

בהמשך, הניאה המלכה ושתי את המלך מתוכניתו להציגה כחפץ נוי במשתה המתוכנן. היא הגיעה למשתה כמלכה לצד בעלה. היא הרגישה מלאת עוצמה והקרינה זאת על כל משתתפי החגיגה.

 מרדכי היהודי, שישב בשער, הבין שעליו לפנות אל ושתי כדי להגיע אל ליבו של המלך. הוא ידע שלא יוכל לעשות זאת בעצמו, ומיד למחרת שוחח על כך עם הדסה הצעירה, כדי להקדים את הפור שהטיל המן הרשע.

''אנחנו צריכים להגיע אל המלכה. תנסי לקבוע פגישה כאישה לאישה כדי להתיר את רוע הגזירה''.

הדסה החכמה נענתה בשמחה מהולה בכובד ראש. ושתי ידועה הייתה כאישה חזקה שעומדת על שלה. היא ידעה מהי עוצמה נשית והשתמשה בה בהצלחה.

הדסה השתתפה במעגל נשים רק שבועות ספורים קודם לכן, שם הסבירו לנשים על מודל הלביאה, קיבלו כלים להשגת מטרות והעצמה נשית. מאז היא היטיבה להשתמש ברכיבי העצמה אישית ואסרטיביות. כמו כן, כך למדו שם במעגל, צריך לבחור את הסגנון הנכון כדי לפנות אל רמי הדרג או אל בני המשפחה - לא כולם מדברים בדיוק באותה שפה, והכי חשוב, נאמר שם, להשתמש גם בשפת הגוף. עוד אמרה המאמנת במעגל הנשים ''יש אנשים אליהם צריך לדבר כאילו היו ילדים צעירים ואל אחרים יש לפנות כאילו הם הורים קפדניים. כל מקרה לגופו".

 הדסה עשתה עבודתה נאמנה וגייסה את ושתי המלכה לצידה. סיפור המעשה הסתיים בהצלת העם היהודי מהכחדה, רגע לפני שנפל הפור. המן הרשע, אשתו וכל עשרת ילדיו  ניתלו בכיכר שושן הבירה ומרדכי הפך לשליש המכובד של המלך והתכבד בלבוש מלכות ועטרת זהב.

 מגילת ושתי נכנסה אל התנ''ך.

נשמע לכם סיפור מופרך ? ולכן ? לא בהכרח.

כל אישה מסוגלת להגשים את המטרות שלה, ובתנאי שתדע להגדיר אותן בחוכמה ולנהוג בתבונה של לביאה.

גם אם את מלכה, חזקה וחכמה, תמיד תוכלי ללמוד עוד דבר או שניים בסדנת העצמה או באימון אישי להעצמה נשית.

חג פורים שמח ומלא עוצמה נשית ברמה בינלאומית.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה