זהו יום הבוחר



כשאני כותבת שורות אלה, ישראל נמצאת בשיאה של מערכת בחירות חסרת מעצורים. רגע לפני שאזרחי ישראל מממשים את זכותם והולכים להצביע ולבחור את מי שלדעתם אמור להיות בממשלת ישראל הבאה

קלפי, צילום עצמי

חלקם יצביעו "בעד" חלקם יצביעו "נגד". יהיו כאלה שיצביעו כדי לבחור את ראש הממשלה הבא וכאלה שייבחרו להצביע למי שיחליף את ראש הממשלה הנוכחי, או לפחות ייצור גוש חוסם נגדו.

בחודשים האחרונים הרשתות החברתיות וערוצי התקשורת השונים היו עמוסים לעייפה בהבטחות שונות ומשונות של פוליטיקאים מתחרים ובהצהרות וחוות דעת מצד בוחרים פוטנציאליים, אלה על אלה.

כינויי גנאי התעופפו מכל צד אל כל עבר. כאילו שהתחרות הינה על הזכות להשתמש בביטויים הכי יצירתיים כדי להיות הכי פוגעניים שרק אפשר. כל אחד רוצה שהצד שלו ינצח, וכל הדרכים כשרות.

הייתי רוצה לחשוב, שהיום, אחרי סגירת הקלפיות, יירגעו הרוחות והשקט יחזור לשרור בארצנו. לצערי, בעומק ליבי, אני יודעת שזה לא יקרה. כבר הרבה שנים שאין שקט שורר ביננו.

אני כן רוצה לקוות, שכל אזרח במדינה יצא ויצביע בקלפי, ויממש את זכותו הדמוקרטית. לכל מי שמוכן לשמוע אני אומרת, כל דיעה היא טובה. גם פתק לבן עדיף על לא להצביע בכלל.

לכל מי שצורח "זאת לא דמוקרטיה" (ואני מנסחת בעדינות), אני אומרת, דווקא כן, למרות הכל אנחנו מדינה דמוקרטית. אל לנו לשאת עיננו אל אירופה ואמריקה כדי להגיד שהן הדמוקרטיות האמיתיות ואנחנו לא. זוהי אמירה שטחית שאין בה ממש. היא מתאימה למי ששופט (למרות שלא למד יום אחד משפטים), למי שמאבחן פסיכולוגית את המתמודדים (למרות שרק המילה פסיכולוגיה עושה לו פריחה) ולמי שלא מבין דבר וחצי דבר במדעי המדינה.

כפי הנראה רבים ירתחו על דברי, ובכל זאת, אני חיה במדינה דמוקרטית ולכן אני מרשה לעצמי לומר את אשר על ליבי. בדיוק באותה מידה אני לא אהין לומר מה שאני חושבת על מאן דהוא, שאני לא מכירה, כשהוא מכנה אותי (מבלי להכיר אותי כלל) רפת שכל, מסוממת ופנינים נוספות. כי גם לשמור על זכותו של האחר לומר את דעתו, ולאפשר לאחר לבחור את נבחריו, לפי ראות עיניו, זאת היא דמוקרטיה.

אם אדון ישראלי  או גברת פלפלת עומדים על כל במה ציבורית וזורקים רפש במי שלא אהבה נפשם, ואף אחד לא עוצר אותם, זה סימן שזאת דמוקרטיה.

אם מתקיימות בחירות בתקופות קצובות, עם מבחר מועמדים, מפלגות מכל הקשת הפוליטית, וזכות שווה לכל האזרחים לבחור ולהיבחר, זאת דמוקרטיה.

אם הרוב ייקבע מי ינהל את המדינה בשנים הקרובות, על פי תוצאות הבחירות ולפי הוראת הנשיא, זאת דמוקרטיה.

לידיעתכם, קהל בוחר נפלא, אין דמוקרטיה אחת דומה לאחרת. כי דמוקרטיה היא "שילטון העם" (ולא אלאה אתכם באין ספור הגדרות שונות לדמוקרטיה). העם, להזכירכם הוא עם ייחודי לכל מדינה ומדינה (דמוקרטית או לא דמוקרטית), והעם היושב בציון רחוק שנות אור מהעם היושב בסקנדינביה. העם היושב בציון רחוק מאוד מהעם היושב בצרפת, באנגליה, או בספרד ואפילו לא דומה לעם היושב באמריקה.

אתה ואת, אזרחי מדינת ישראל, צאו אל הקלפיות, הצביעו, הטילו, שלשלו, ובעיקר הביעו את קולכם בדרך הכי פשוטה ונכונה, ובחרו בחירה נכונה ! כי רק אתם יודעים מה נכון לכם, ואל תרשו לאף אחד אחר לומר לכם אחרת.

בימים הקרובים, עם שוך הקרבות, תשוקלל דעת הרוב, ותיבחר ממשלה חדשה בישראל. אני תקווה שהממשלה שתבחר תדע להוביל את המדינה שלנו לשגשוג וצמיחה, לשלום עם אויבינו, ובעיקר לאהבת אחים ואחוות רעים.

חג בחירות שמח ישראל.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה