תל אביב, מאחורייך: איך הפכה אשדוד להבטחת הנדל"ן החדשה?



רצועת חוף יפהפייה, מרכזי תרבות ובילוי נחשבים וקיצור הגישה לתל אביב הפכו את אשדוד – ובעיקר את מרכזה – לפנינת נדל"ן המבוקשת בעיקר על ידי משקיעים ומשפרי דיור. פרויקטי מגורים מבטיחים ותשואת נדל"ן מהגבוהות בארץ שמים את אשדוד על המפה, והופכים אותה לתל אביב של מישור החוף הדרומי

אם בעבר הרחוק אשדוד נחשבה לעיר פועלים דרומית, הרי שבשנים האחרונות היא הפכה ליעד מגורים מבוקש, הקורץ למשפרי דיור ולמשקיעים כאחד. הכבישים המהירים והרכבת הקלה שצפויה לחבר את אשדוד לתל אביב ולשאר ערי גוש דן, מקצרים משמעותית את הגישה של העיר למרכז. רצועת חוף מהיפות בארץ, מרכזי תרבות, פנאי ובילוי, בית חולים אסותא שנחנך בעיר לאחרונה כמו גם מוסד אקדמי חדש שצפוי לקום, מושכים לעיר החוף הדרומית יותר ויותר משפחות באמצע החיים, שרוצות ליהנות ממנעמי העיר הגדולה – אך לעשות זאת במחירי נדל"ן שפויים.

דימרי טאוור

השקעה גדולה בחינוך

באשדוד 12 מוסדות תרבות, בהם מוזיאון אשדוד לאמנות, מרכזי ספורט ובית אמנים, קניונים מגוונים בלב העיר, מרינה על קו החוף ומערכת חינוך מושקעת, שבשנת 2013 אף זכתה בפרס החינוך הארצי. בעיר לומדים מדי שנה מעל ל- 55,000 תלמידים ב- 232 גני ילדים, 36 בתי ספר יסודיים, 6 בתי ספר לחינוך מיוחד ו-14 תיכונים. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, בשיתוף משרד החינוך הציבו להם למטרה להוביל את מערכת החינוך באשדוד להישגים משמעותיים, להשקיע באוכלוסיית התלמידים בעלי הצרכים המיוחדים, לטפח מצוינות, לשלב טכנולוגיות חדשות בתהליך הלמידה, להפעיל תנועות נוער ולהקצות משאבים רבים בתשתיות של מוסדות החינוך.

תוך פחות מעשור: מספר התושבים באשדוד יגדל בכ-150 אלף

גם בתחום התעסוקה אשדוד לא נופלת מערי המרכז: העיר נמצאת בתנופת חדשנות ומאמצת טכנולוגיות של עיר חכמה, ככלי ליצירת מקומות תעסוקה חדשים ופיתוח כלכלי. כיום קיימים באשדוד שלושה מוקדי תעשייה גדולים: אזור התעשייה הקלה ("קריית חלוצים"), אזור התעשייה הכבדה ("קריית איתנים") ואזור התעשייה הצפוני ("פארק קריית עוגנים"). אזורים אלה מהווים כ-17% משטח העיר, ובהם כ-3,000 חברות ובתי עסק, בהם מועסקים עשרות אלפי תושבים מאשדוד ומחוצה לה. פרט לכך, שלושה מתחמי תעשייה חדשים נמצאים היום בתהליכי בנייה בעיר, וצפויים למשוך אליהם אוכלוסייה חזקה נוספת.

באוגוסט האחרון חתמה אשדוד על הסכם גג הגדול בתולדות ישראל, לבניית כ-45 אלף יחידות דיור חדשות בעיר, תשתיות תחבורה מקיפות (בהן שתי תחנות רכבת חדשות ושני כבישים מהירים ליציאה ולכניסה לעיר), מוסדות חינוך וציבור וקריית ספורט גדולה. בנוסף, כולל ההסכם השקעה בהתחדשות עירונית לרבעים הוותיקים בעיר במימון המדינה. ההסכם צפוי להגדיל את מספר התושבים של אשדוד בפחות מעשור בכ-150 אלף תושבים.

התשואה הגבוהה ביותר למשקיעים מבין ערי ישראל

בהתאם לאטרקציות שבה, גם תשואת הנדל"ן באשדוד היא בין הגבוהות בארץ: ב-2016 העיר הניבה את התשואה הגבוהה ביותר למשקיעים מבין ערי ישראל – לצד תל אביב, יפו, רמלה ואשקלון – של 13%-15% לדירה, כך על פי נתוני אתר מדלן. מרכז אשדוד הניב את התשואה הגבוהה ביותר, עם ממוצע של 19% בשנה זו.

נתונים אלה מדגישים את המגמה של חזרה למרכזי הערים, באשדוד ובערים מרכזיות נוספות בארץ, כחלק מהאג'נדה של הרשויות המקומיות לחזק לא רק את העיר עצמה אלא את המטרופולין כולו. כנגזרת של כך, פרויקטי דיור חדשים במרכז אשדוד הם מראה שכיח, עם תנופת פיתוח והשקעה במרכזי בילוי, תרבות ומסחר באזור, לצד שכונות ותיקות המתעוררות לחיים בזכות פרויקטי תמ"א.

"מרכז אשדוד הוא כמו תל אביב של מישור החוף הדרומי"

אחד הפרויקטים החדשים הנבנים בימים אלה במרכז אשדוד הוא פרויקט "דמרי טאוור" של חברת הנדל"ן הוותיקה י.ח דמרי - מגדל בן 32 קומות המיועדות למגורים, מעל בניין משרדים בן 7 קומות וקומת מסחר. הפרויקט, שבו דירות 4 ו-5 חדרים מרווחות (117 מ"ר ו-141 מ"ר בהתאמה), דירות גן ופנטהאוזים, מציע מגורים יוקרתיים בלב ליבו של המרכז המפותח של אשדוד.הפרויקט מציע לדיירי הבניין בריכה, מלתחות וטרקלין העומדים לרשות הדיירים. דיירי הפרויקט ייהנו מנוף מלא לים בדירות החזית ונוף לפארק, כשבסביבת מגוריהם שלל מרכזי בילוי, קניונים, בתי קפה, היכל התרבות, התחנה המרכזית, תיאטרון, מוזיאון, המרינה והטיילת הימית, חדר כושר ומגוון שירותים קהילתיים כבנקים וקופת חולים.  

הקרבה לעורקי תחבורה ראשיים ולמרכזי מסחר בולטים משלימה את התמונה - הפרויקט מושך אליו משקיעים, תושבי חוץ ומשפרי דיור מהעיר ומהאזור בכלל, לרבות ירושלים, בעיקר בני 45 ומעלה. רבים מהם התגוררו בבתים פרטיים רחבי ידיים, והחליטו לחזור לבניין מגורים משותף וליהנות מכל העולמות – גם מדירה מפנקת עם כל האבזור היוקרתי כספא ובריכה פרטית – וגם קירבה לשירותי פנאי, תרבות ובילוי מתחת לבית כמסעדות ובתי קפה, וכמובן – נוף לים, שכבר הפך לנכס נדל"ן.

"מרכז אשדוד הוא כמו תל אביב של מישור החוף הדרומי", אומר אמיר כהן, מנהל המכירות  בי.ח דמרי. "אנו בי.ח דמרי זיהינו את הפוטנציאל הגדול הטמון במרכז אשדוד. אין ספק שיש ביקוש מקומי למגורי יוקרה כמו בערים הגדולות והמפותחות - ולאשדוד אין במה להתבייש, יש בה הכל. מרכז העיר ממשיך להתפתח ולמשוך אליו משקיעים ומשפרי דיור כאחד, הנהנים משפע האטרקציות שיש לעיר להציע – ובראשן רצועת חוף מרהיבה – לצד תשואות נדל"ן מהגבוהות בארץ".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה