השועלים של שמשון



ספר חדש העוסק בשכונת שמשון באשקלון ייצא לאור בשבועות הקרובים. את הספר, "השועלים של שמשון" (הוצאת פרדס), כתב העיתונאי לשעבר סימון טטרו, והוא עוסק בקורות חייהם של חברי "ג'מעת שמשון". הגיבורים בספר הם דמויות שוליים מיואשות שנולדו לתוך מחסור ומצוקה ועדיין מעזות לחלום ולנפץ את תקרת הזכוכית. הספר בנוי משנים-עשר סיפורים בעלי מוסר השכל חברתי נוקב

העבודה על הספר, המכיל 240 עמודים, נמשכה לדברי טטרו למעלה משנה וחצי. "כתבתי ספר על צעירים שנולדו וגדלו בשנות השבעים-שמונים באשקלון, בפריפריה במה שמכונה 'ישראל השניה', שאשקלון היא חלק ממנה. שכונת שמשון היא בעצם הפריפריה של אשקלון. שכונה ותיקה שכאילו נדחקת לצד, אבל במקביל מדובר בשכונה שהייתה ואולי עודנה, הלב הפועם של העיר. אין ספק שהילדות והחיים בשכונה הזאת עיצבו אותי כאדם. החיים בשכונה היו מרתקים, יצריים ומלאי תהפוכות ואירועים דרמטיים לאורך כל ילדותי. יחד עם זאת, במקביל לסיפורי העוני, האלימות והפשע הרבים להם נחשפנו בילדותנו, היו גם כמה נקודות אור וסיפורי הצלחה, והיה גם טוב וכיף ושמח ומהנה, ולכן הספר גדוש בהרבה הומור ורגישות, ואני מאמין שהוא ייגע בלבבותיהם של רבים מהקוראים האשקלונים, ולא רק בהם. בעיניי כל מי שגדל בפריפריה יכול להתחבר לספר, וכל אחד ירגיש שהספר נכתב על מישהו שהוא מכיר".

סימון טטרו (43) איש תקשורת ותיק, נולד וגדל בשכונת שמשון באשקלון. את דרכו המקצועית החל לפני כ-19 שנה ככתב וכעורך המקומון "זמן הדרום". בהמשך הוא שידר והגיש ב"רדיו דרום 101.5", ולאחר מכן מילא שורה של תפקידים בכירים בתקשורת הארצית. בין היתר הוא שימש כעורך הראשי של מוסף "המגזין" היומי במעריב, עורך המוסף הכלכלי "עסקים" היומי במעריב, עורך משנה במוספשבת ובמדור הספורט, וכן עורך ראשי של העיתון הכלכלי "פורבס". בתפקידו העיתונאי האחרון, אותו מילא כמעט חמש שנים, שימש כעורך ראשי של אשכול מקומוני ידיעות אחרונות באזור השרון. לפני שנה וחצי פרש מעיתונות ויצא לדרך עצמאית וכיום הוא יועץ תקשורת ואסטרטגיה, מנהל קמפיינים פוליטיים, מנחה סדנאות כתיבה, מרצה לתקשורת ומעביר הרצאות העצמה לבני נוער על ילדותו בשכונת שמשון.
טטרו נשוי בשנית ומתגורר כיום בקיסריה עם אשתו שני שטלריד, פעילה חברתית בולטת ובעלת עמותה לנפגעי תקיפה מינית.

"השועלים של שמשון" זהו ספר הביכורים שלו.
את הספר ניתן לרכוש כעת במכירה מוקדמת דרך הקישור:

https://www.pardes.co.il/?id=showbook&catnum=978-1-61838-491-1.

החל משבוע הספר בחודש יוני, ניתן יהיה לרכוש את הספר גם בחנויות הספרים ובדוכנים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה