כבוד: במאי גיא נתיב זכה באוסקר על סרטו הקצר



נתיב פתח את נאומו בעברית : "לילה טוב ישראל. הסבים שלי ניצולי שואה. מה שהם עברו שם - אנחנו רואים בכל מקום, באמריקה ובאירופה.
נשיא המדינה: " הסרט הוא מתנה עבור הילדים והנכדים שלנו, ועבור העתיד שאנחנו רוצים בשבילם כדי שיזכו להגשים את כל החלומות. גאווה ישראלית גדולה. מזל טוב!".

גיא נתיב וג'יימי ריי ניומן זוכים באוסקר(צילום: רויטרס)

הבמאי הישראלי גיא נתיב זכה באוסקר עם סרטו Skin שהתחרה בקטגוריית הסרט הקצר. הסרט עוסק בפשע שנאה ובהשלכות שלו מנקודת מבטם של שני ילדים, האחד לבן והשני שחור.

גיא נתיב אמר על הזכייה: "אנחנו גאים ונרגשים שסרט קצר שנעשה בידי ישראלים ואמריקנים על הגזענות בארה"ב קיבל את התמיכה המדהימה של האקדמיה. הסרט הזה נעשה מתוך דאגה אמיתית לעתיד של הילדים שלנו". זו הפעם הראשונה שישראלי זוכה באוסקר מאז זכייתו של משה מזרחי על "כל החיים לפניו" בקטגורית הסרט הזר בסוף שנות ה-70.

עם ההכרזה, נתיב עלה לבמה בצהלות שמחה יחד עם אשתו ג'יימי ריי ניומן שהפיקה את הסרט והתסריטאי שרון מימון. "עברתי לכאן לפני חמש שנים", פתח את נאומו והוסיף מיד בעברית "לילה טוב ישראל". עוד אמר נתיב כי "הסבים שלי ניצולי שואה. מה שהם עברו שם - אנחנו רואים בכל מקום, באמריקה ובאירופה. הסרט הזה על חינוך, על ללמד את הילדים שלך יותר טוב". אשתו הנרגשת הקדישה את הזכייה לבת הטרייה שלהם שנולדה לפני חמישה חודשים, הודתה להוריה ולמפיקי הסרט.

שרון מימון, שכתב את התסריט עם נתיב, אמר:
 "זה מאוד מרגש שסרט שלך מקבל את המעמד הזה שעליו נראה כי ניתן רק לחלום. אז עכשיו כשהחלום הפך למציאות נשאר רק למנף את זה לסרט הבא". עוד נזכר כי לפני שנה הוא שלח לנתיב הודעה: "יש לי רעיון לסרט שיביא אותנו לאוסקר", משם הכול יצא לדרך. "זה כל כך מרגש להגשים חלום ילדות ולהעביר מסר על גזענות, הורות וחינוך. הרבה בארץ מכירים את גלעד שליט, כמה מכירים את אברה מנגיסטו? הסרט הזה הוא על צבע עור שלצערי עדיין עושה את ההבדל".

נשיא המדינה רובי ריבלין:

"ברכות לגיא נתיב על זכייתו בפרס האוסקר לסרט הקצר הטוב ביותר. גיא יקירנו, המילים הטובות על "סקין" כולן לך, לשרון ולג׳יימי ריי, אבל הסרט הוא מתנה עבור הילדים והנכדים שלנו, ועבור העתיד שאנחנו רוצים בשבילם כדי שיזכו להגשים את כל החלומות. גאווה ישראלית גדולה. מזל טוב!".

זוהי לא הפעם הראשונה שסרט ישראלי מתמודד בקטגוריה הקצרה, קדם לו "איה" של עודד בינון ומיכל ברזיס בשנת ב-2015. 

הסרט הקצר Skin ישודר היום בערב ב-yes. מחר באותו הערוץ ישודר טקס האוסקר בגרסתו הערוכה והמתורגמת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה