האיחוד הגדול בפוליטיקה האשקלונית הפך למציאות



כנס פעילים ענק באולמי המלך שלמה, בו נכחו יותר מ-500 איש, בהם דמויות מרכזיות ומוכרות במגזר העולים באשקלון, לא השאירו מקום לספק: האיחוד הגדול של אשקלון ייצר רשימה חזקה ודומיננטית אשר יכולה להיות הגדולה והמשמעותית ביותר לאחר הבחירות הקרובות

יחצ

במשך תקופה ארוכה הזירה הפוליטית המקומית חיכתה לראות, האם האיחוד הגדול במגזר העולים בין סיעת "צדק חברתי" וסיעת "אשקלון ביתנו" באמת יהיה כל כך משמעותי ודרמתי. מי שהגיע לאחוזת המלך שלמה ביום רביעי שעבר ראה את מלואה העוצמה של האיחוד ההיסטורי אשר עתיד לכבוש את הזירה המוניציפלית כאחד הכוחות הדומיננטיים בעירייה.

למלא אולם ביותר מ-500 איש זאת משימה לא פשוטה כאשר אתה צריך להזמין קהל. זה אף קשה יותר כאשר אתה לא מפרסם את האירוע. במקרה שלנו, האולם היה מלא אך ורק בפעילים, כאשר האירוע כלל לא פורסם לקהל הרחב והפעילים הגיעו בהזמנה אישית של מי שמנהיגה היום את הסיעה המאוחדת ועומדת בראש סניף "ישראל ביתנו" ויו"ר סיעת "אשקלון ביתנו", מ"מ ראש העיר סופיה ביילין.

כמות הפעילים והארגון המושלם לא היו ההפתעות היחידות בכנס. מי שחשב שישמע נאומים משעממים, הופתע לגלות שהחלק הרשמי בדמות ברכות ונאומים היה חלק קטן בלבד מהפרזנטציה של "אשקלון ביתנו" המאוחדת. האירוע אכן התחיל ממילות ברכה של שרת הקליטה סופה לנדבר, אשר ציינה שמכירה את סופה כבר שני עשורים ובטוחה בהצלחה שלה להביא את הסיעה המאוחדת לניצחון. הודעת תמיכה מוקלטת העביר שר הביטחון אביגדור ליברמן, אשר אמר על סופה שהיא: "מנהיגה חזקה של הרשימה הכי חזקה". ברגע מרגש, שני חברי המועצה, אלכסנדר גרינברג ויורי ברנט, אשר היו רגילים להיות משני צידי המתרס, עמדו על במה אחד והפגינו אחדות עם נאומים אמוציונליים.

אבל את ההצגה גנבה סופיה ביילין, כאשר הכריזה כי אחד מהמטרות של "אשקלון ביתנו" בבחירות הקרובות היא הפיכתה של אשקלון לעיר חכמה. ההצהרה לא נשארה מילולית בלבד וסופיה הזמינה לבמה את אחד המומחים הגדולים בארץ לעיר חכמה, אשר הציג באופן מפורט חלקים נרחבים מתוכנית העבודה של העיר החכמה בשלל תחומים. "עיר חכמה – עיר בטוחה", "עיר חכמה – נקייה" , "עיר חכמה – עיר אינטראקטיבית". כאשר דוגמאות ואילוסטרציות הפגינו באופן מעשי שלא מדובר בזריקת מילים לאוויר אלא בתוכנית אופרטיבית אם הרבה חשיבה ותכנון מוקדם. זאת הפעם הראשונה שמישהו מהפוליטיקאים המקומיים מדבר על עיר חכמה באשקלון, וסופיה עשתה זאת באופן משכנע מאוד ושמה רף גבוה מאוד לכל מועמד אחר אשר ירצה לנסות ולחכות אותה ולהתייחס לנושא זה.

בסיום האירוע, ניתן היה לראות את שביעות הרצון של המארגנים ושל סופיה ביילין עצמה מהאירוע, שלא ספק היה יריית פתיחה מוצלחת של קמפיין הבחירות. "ביום רביעי פתחנו את מערכת הבחירות עם כנס ענק אשר ללא ספק הראה את כוחו של האיחוד הגדול של שתיים מהסיעות הדומיננטיות באשקלון, אשר התמזגו ונהיו אחת. אולם מלא עד אפס מקום וחברי מועצה אשר נבחרו ברשימות שונות, יושבים סביב שולחן אחד ומתכוננים להיבחר יחד. אני בטוחה שהאיחוד שלנו הולך לייצר את הסיעה הגדולה והדומיננטית ביותר בעיריית אשקלון לאחר הבחירות הקרובות. אני רוצה להודות לשר הביטחון אביגדור ליברמן על תמיכתו וברכת הדרך. אני מודה לשרת הקליטה סופה לנדבר אשר כיבדה את האירוע בנוכחותה ועל המילים החמות אותם נשא מעל הבמה. והכי חשוב, אני רוצה להודות לכם, תושבים יקרים, פעילים ושותפים לדרך. אתם הכוח שלנו. האוצר האנושי של אשקלון. אנחנו התאחדנו. אנחנו כוח. אנחנו ננצח". כך ביילין אמרה בסיום.

   

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה