ס׳ מאשקלון בין מסיימי קורס חובלים



ביום רביעי, יסתיים קורס חובלים, מחזור 137. קורס שהוא מהקורסים היוקרתיים בצה"ל הייעודי לקציני הים ומכשיר את מיטב בני ובנות הנוער לעמוד בחזית הלחימה הימית

דובר צה״ל

ביום רביעי, הסתיים קורס חובלים, מחזור 137. קורס חובלים הוא מהקורסים היוקרתיים בצה"ל הייעודי לקציני הים ומכשיר את מיטב בני ובנות הנוער לעמוד בחזית הלחימה הימית.     

הכשרת קורס חובלים היא מהארוכות ביותר בצה"ל ומורכבת מ-28 חודשים אינטנסיביים ומאתגרים במיוחד. בתקופה זו מקבלים החניכים ידע נרחב ועוברים הכנה מיטבית לביצוע משימות ימיות מורכבות, שיהוו חלק משגרת היום- יום והחירום שלהם במהלך התפקיד.

הצוערים, שעברו את הקורס, עתידים לפקד על צוותי לוחמים בכלי השיט השונים בלב הים. תפקידם דורש מיומנות גבוהה ויכולת לשלב בין פיקוד לבין תפעול מערכות טכנולוגיות מתקדמות ומסווגת בזירה ייחודית ומאתגרת.

הקורס כולל בתוכו טירונות ברמת רובאי 03, שלושה חודשים של סדרת ים, הכשרה על סירות, הכרת המבנה שלהן ופיקוד עליהן, תרגול תרחישים מגוונים והפלגות, לימוד חומר עיוני ובמקביל זחילות, טיפוס וריצות למרחק. בשלבים המתקדמים לומדים על כלי השיט- דבורות ודבורים. על המבנה, מערכות נשק, מערכות ניווט, שיט ועוד. במהלך הקורס עושים גם תואר כללי באוניברסיטת חיפה ולבסוף, משתבצים באחת מן המגמות: שיט, מכונה, אלקטרוניקה וצוללות.

ס' מאשקלון, נולד ברוסיה, בסנט פטרבורג ועלה לארץ בגיל שלוש וחצי. הוא זכה במקום הראשון בארץ ב"לונגבורד דאון היל", שהוא תחום רכיבה בסקטבורד. בסוף כיתה י"א התרסק בעת צילומים על הסקטבורד ונפצע קשות. היה לו שבר בגב, שבר באגן ושני שברים פתוחים בשוק. הוא החליט לעשות הכול כדי לעלות את הפרופיל הרפואי ואחרי תהליך שיקום ארוך וניתוחים, הצליח והתגייס לקורס חובלים. "הייתי בטוח שאני רוצה תפקיד מאתגר ומשמעותי, הבנתי שעלי להילחם".

את הקורס סיים בהצלחה, והשתבץ למגמת הצוללות. ס' מסכם את החוויה, "אנשים צריכים להתגייס לקורס חובלים, זה אתגר ענק ומטורף, מדובר בשנתיים וארבעה חודשים של למידה תחת לחץ והתמודדות עם משימות מורכבות, חוויה חד פעמית שלא ניתן להשוות אותה לשום דבר אחר".

 בברכה,

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה