היכו הומלס קשות ושוחררו למעצר בית



השופט: "באיזון שבין השיקולים נראה לי כי באה העת לתת אמון במשיב ולהורות על שחרורו"

 קונסטנטין שומסקי שנעצר לפני כחמישה חודשים, בגין תקיפה חמורה של אדם חסר בית, ואשר הוגש נגדו כתב אישום חמור המייחס לו 3 חבלות חמורות, שוחרר השבוע למעצר בית בבית הוריו שבאשקלון.

בית המשפט השלום באשקלון החליט לשחרר את שומסקי למעצר בית. "המשיב עבר תהליך דינמי משמעותי בעת מעצרו הארוך ושירות המבחן אבחן כי הליך זה גרע ממסוכנותו והפחית אותה באופן משמעותי".

התביעה מייחסת לשומסקי 3 עבירות של תקיפה חמורה בנסיבות מחמירות. לטענתה במהלך ערב מוצ"ש בחוף דלילה שבאשקלון, תקף שומסקי שלא כדין אדם אחר בכך שהיכה אותו במכות אגרוף, וכתוצאה מתקיפה זו פונה המותקף לבית החולים ברזילי.

עוד טוענת התביעה כי כתוצאה מהתקיפות שתוארו, נגרמו למתלונן שברים בארובת העין, שבר באף וחתך באף שהודבק.

סנגוריו של שומסקי, עו"ד עוז דקל ודמיטרי ז'ברק, הפנו את בית המשפט לתסקיר המבחן החדש וביקשו מבית המשפט לקבל את המלצת קצינת המבחן ולשחרר את שומסקי למעצר בית מלא בפיקוח שניי ערבים ואיזוק אלקטרוני.

עוד ציינו השניים, כי קיים כרסום רב בראיות לאור השלב שבו ההליך נמצא, ולאור העובדה כי המתלונן לא נימצא וכי תלוי ועומד נגדו כתב אישום באילת, על אף שבית המשפט לא קיבל טענה זו, הוא הורה על שחרור שומסקי כאמור.

סנגוריו של שומסקי, עו"ד עוז דקל ועו"ד דמיטרי ז'ברק, מסרו בתגובה: "אנו מברכים על כך כי בית המשפט הנכבד קיבל את טענתינו ואת המלצת שירותי המבחן על אף התנגדות התביעה. אנו סבורים כי במקרה זה עשה בית המשפט את האיזון הראוי ואפשר למרשנו מעצר בית, בדרך בה הפגיעה בחירותו פחותה."

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה