ליל המדענים הגדול



המשתתפים נהנו מהפנינג מדעי, עמדות הסברה מדעיות, היכרות עם המצאות בתחום וניסויים מדעיים שונים

דוברות העירייה

המשתתפים נהנו מהפנינג מדעי, עמדות הסברה מדעיות, היכרות עם המצאות בתחום וניסויים מדעיים שונים

עיריית אשקלון באמצעות אגף תרבות, נוער וספורט במינהל החינוך קיימה השבוע (שני), 28.11.22, ערב פעילות מדעית לכל המשפחה בבית הספר אורט ע״ש הנרי רונסון.

כ-400 תושבות ותושבי אשקלון מכל קשת הגילים לקחו חלק בהפנינג המדעי, שהתקיים לראשונה בעיר, במסגרתו הוצבו עמדות הסברה מדעיות והוצגו המצאות חשובות מתחום המדע. כמו כן, הוקמו עמדות ניסויים מדעיים בהם יכלו המשתתפים להתנסות בתהליכים מדעיים שונים.

באי האירוע נהנו מכיבוד קל וממוזיקת אווירה שהנעימה את זמנם ונוגנה ע״י תלמידי בית הספר והשתתפותם בהפנינג הייתה חופשית וללא עלות.

ליל המדענים והמדעניות הינו יוזמה בינלאומית אשר החלה באירופה ובשנים האחרונות הגיעה גם לישראל. במסגרת ערב זה נערכים במרכזי מדע בכל העולם הרצאות, סיורים במעבדות, סדנאות מדעיות, הדגמות מדע וניסויים, הופעות, פעילויות מדע ומפגשים פנים אל פנים עם מדענים וחוקרים.

כלל הפעילויות בליל המדענים והמדעניות - מותאמות למגוון גילים החל מילדים ועד למבוגרים על מנת לקדם את רוח המדע ולחשוף את הקהל לעולם המדע והחקר.

ערב זה יצר שיתוף פעולה בין תלמידי בתי הספר המקיפים ב׳, ה׳, ו׳, אורט אפרידר, אומנויות, מדעים, אורט הנרי רונסון ‘והתאטרון של סלין׳ אשר הפעילו את העמדות המדעיות וערכו ניסויים יחד עם באי האירוע.

ראש העיר, תומר גלאם: ״כחלק מהמהפכה החינוכית בשנים האחרונות, אנחנו חושפים את התלמידים באופן מתמיד לתחומי ידע רחבים ומגוונים החל מהגיל הרך ועד ללימודיהם התיכוניים. קיום ליל המדענים והמדעניות באשקלון באופן שיאפשר חשיפה לכל המשפחה יחד הוא דרך נוספת למשוך את התלמידות והתלמידים שלנו לפתח אפיקים נוספים, לעודד סקרנות, יזמות וחשיבה פורצת דרך. אני מודה לכל מי שלקח חלק בפעילויות הנהדרות וכמובן לתלמידי בית הספר אשר סייעו והעניקו מהידע שלהם לתושבות ותושבי אשקלון. יישר כוח.״

מנהלת אגף תרבות, נוער וספורט, דפנה עמירה ביטון: "ליל המדענים זוהי פעילות נוספת שבאה להנגיש את מקצועות המדעים ולעודד ילדים ללמוד פיזיקה, כימיה ביוטכנולוגיה, מחשבים ביולוגיה ועוד. אני מודה לדבורה ברבש על הובלת המיזם המשמעותי הזה."

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה