מדד הגאווה ברשויות המקומיות



נשיא המדינה יצחק הרצוג, קיבל לידיו היום, כבכל שנה, את נתוני האגודה למען הלהט"ב בעיריות. איפה אשקלון במדד?

צילום: לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל לידיו היום, יום שלישי, ח׳ בסיון, 7 ביוני, את מדד הגאווה ברשויות המקומיות לשנת 2022. כבכל שנה, האגודה למען הלהט"ב מפרסמת את מדד הגאווה במרחב המוניציפלי במטרה לסייע לחברי קהילת הלהט"ב ברחבי הארץ להרגיש בטוחים, ולקבל מענה ושירותים מותאמים.

המדד, אשר מתפרסם בחודש הגאווה, בודק את יחסן של רשויות מקומיות בכל רחבי הארץ לקהילת הלהט"ב, וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת.

השנה נמדד מספר שיא של 52 ערים ורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידי האגודה למען הלהט״ב על סמך 30 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות. בין הנושאים אשר מופיעים במדד: האם העירייה אישרה רישום זוגיות לזוגות להט"ב עבור קבלת זכויות ושירותים, האם יש עו״ס פעיל שאחראי על נושא הלהט״ב, האם התקיימה הכשרה לצוותי הרווחה בנושא והאם העירייה תמכה בפעילות לציון חודש הגאווה.

הגאווה של האגודה למען הלהט"ב: עירייתאשקלון במקום ה-28 ביחס ללהט"ב.

עיריית אשקלון, דורגה במקום ה-28 (אותו חולקת עם עיריות בת ים וקצרין) מבין הרשויות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה, כך עולהממדד הגאווה ברשויות המקומיות שהגישה היום (שלישי) האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה יצחק הרצוג. העירייה מקדמת תהליכיםבמטרה לשפר את היחס והמענה הניתן לקהילה הגאה ועתידה להובילמינוי רשמי לרכז עירוני לקידום קהילת הלהט"ב במהלך שנת 2022 ובשנה שעברה התקיים בעיר מצעד הגאווה במימון חלקי של העירייה.

לצד זאת, העירייה אינה קיימה הכשרות לצוותי הרווחה בנושא, לאקיים אחראי ללהט"ב בשירות הפסיכולוגי החינוכי ולא מועסק בהעו"ס ייעודי עבור מענה לחברי הקהילה. כמו כן, העירייה לא אישרהרישום זוגיות לזוגות להט"ב שמקיימים משק בית משותף לצורךקבלת זכויות ושירותים מהעירייה.

המדד שמתפרסם בחודש הגאווה, בדק את יחסן של ערים ורשויותמקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב וכיצד תמכו וקידמו את צרכיהקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת, במטרה לקדם מרחב בטוחללהט"ב בכל מקום בישראל. השנה נמדד מספר שיא של 52 עריםורשויות מקומיות בהן פועלות התארגנויות גאות שמלוות על ידיהאגודה למען הלהט״ב על סמך 30 שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתיות, נראות ציבורית ותרבות.

מהמדד עולה כי בשנה האחרונה נמצא שיפור של 36% ביחסהרשויות המקומיות שנמדדו עבור חברי הקהילה הגאה, כשעיריות תלאביב-יפו, גבעתיים, ראשל"צ ורמת גן הן העיריות שקידמו הכי הרבהאת צרכי קהילת הלהט"ב בשנה האחרונה. בנוסף, לראשונה- גםעיריות פתח תקווה ואשדוד בעשרת המקומות הראשונים.

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב רן שלהבי: "הקהילה הגאה נמצאת בכלמקום ובכל חלקי הארץ מכלל המגזרים, הקשת החברתית והפוליטיתבישראל וככזו נמשיך לעמוד על הזכות שלנו לחיים בביטחון ובשוויוןבכל מקום. נתוני המדד מציגים את מה שאנחנו רואים בשטח: בישראל2022 חלה מהפכה מקומית גאה מצפון ועד דרום וזאת בזכות פעיליםמקומיים, ראשי עיר מכל גווני הקשת הפוליטית, חברי מועצה וכל מישתומך בזכיותינו. הימים האחרונים בהם השנאה שוב מראה את פניהובהם חברי הקהילה שלנו מאוימים, מדגישים עד כמה המאבק שלנולחיים בביטחון ובשוויון עוד רחוק מלהסתיים וכמה חשוב להיאבק עדשנגיע לשם. אור הסובלנות והגאווה ימשיך להאיר ברחבי ישראלבתקווה שכל אחד ואחת יוכלו לחיות את חייהם, בדיוק כמו שהם״.

נשיא המדינה יצחק הרצוג: ״חודש הגאווה כשמו כן הוא: הזדמנותלהביט בגאווה רבה על הדרך המרשימה שעשתה הקהילה הגאה, דרךשבבסיסה החופש של כל אדם לחיות את זהותו כפי שהיא. יש לכולנועוד דרך לעשות, כדי להמשיך ולהסיר דעות קדומות, לעקור מןהשורש כל התייחסות פוגענית, לקדם את שיח הזכויות ולאפשר חייםמשותפים מלאים וכמובן למגר אפליה במקומות בהם היא עודה קיימת. ובכל זאתיש לכולנו, בוודאי בחודש המיוחד הזה, גם סיבות טובותלשמחה ולשביעות רצון: בזכות ההישגים, בזכות השאיפה לתיקוןולהתקדמות ובזכות הקהילה הגאה, שגם היא הופכת אותנו לחברהטובה יותר, תומכת יותר וצודקת יותר. תודה לכולכם, וחג גאווהשמח!״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה