משרד המודיעין משיק באשקלון: אקזיט גרסת השב"כ



בביקור שערך שר המודיעין אלי כהן באשקלון עם ראש העיר תומר גלאם, סוכם על הקמת חממה טכנולוגית שתאפשר ליזמי סטארט-אפ בתחילת דרכם לשתף פעולה עם השב"כ בחזית הטכנולוגיה בתחום המודיעין

דוברות העירייה

שר המודיעין אלי כהן סייר לאחרונה באשקלון וקיים פגישה עם ראש העיר תומר גלאם. בפגישה, דנו השניים על תוכנית להקמת חממה טכנולוגית בעיר בשיתוף עם השב"כ, שייעודה לייצר שיתוף פעולה בין סטארט-אפים לבין קהיליית המודיעין.
החממה תוקם בשיתוף פעולה עם מרחב הדרום של השב"כ והיא מיועדת למיזמים בתחילת דרכם, המפתחים יכולות טכנולוגיות הרלוונטיות לעולם המודיעין במגוון תחומים. מדובר בסטארט-אפים שלא בהכרח מכוונים לשוק הביטחוני, אך כאלה שהמוצרים והיכולות שלהם עונים על הצרכים של השב"כ בפרט ושל קהיליית המודיעין בכלל.
לאחר פרסום קול קורא של משרד המודיעין ליזמים, הם יעברו תהליך של סינון ומיון, שבסיומו ייבחרו סטארט-אפים בודדים לתהליך עבודה אינטנסיבי שיימשך מספר חודשים. את התהליך ילוו בכירים בשב"כ, שישמשו כמנטורים ליזמים, ולצדם גורמים מנוסים נוספים מהתחום, ויינתן סיוע כספי לחברות. בסיום התהליך, השב"כ יוכל לרכוש את המוצרים ולהשתמש בהם, אך לא באופן בלעדי ומבלי להיכנס כשותף בחברה.
שר המודיעין אלי כהן: "אשקלון היא העיר הדרומית הראשונה שבה תוקם חממה טכנולוגית והיא תוביל את המיזם הייחודי, ובהמשך יוקמו חממות בערים נוספות בפריפריה. בתקופתנו, ארגוני המודיעין נדרשים ליכולות טכנולוגיות גבוהות ביותר כדי להתמודד עם האתגרים העומדים בפניהם. מיזם החממות יסייע לשב"כ במחקר ופיתוח של יכולות להתמודדות עם אתגרים מודיעיניים ומבצעיים".
ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם: "אשקלון צועדת קדימה והפעם בשת"פ פורץ דרך וראשוני מסוגו בישראל, במסגרתו תוקם בעיר חממה טכנולוגית ליזמים מתחום המודיעין ובשת"פ השב"כ. כמי שעומד בראש עיר אסטרטגית מבחינה ביטחונית ולצד זה, עיר שלא מפסיקה להתקדם ולהתפתח, אני מברך על כך. זוהי בשורה של ממש עבור סטארטאפיסטים, התושבים והעיר כולה. אני רוצה להודות לשר המודיעין, אלי כהן, על הבעת האמון, פעם אחר פעם, בעיר אשקלון ובתושבים הנפלאים והאיכותיים שיש בה. אני משוכנע כי יש לנו את ההון האנושי שיוכל להוציא אל הפועל את פריצת הדרך הבאה בתחום הטכנולוגיה והמודיעין״.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה