איך יודעים האם פונדקאות היא הצעד הנכון?



הליך פונדקאות הוא לא הליך קל, אך יחד עם זאת, מדובר על הליך אשר מעניק תקווה ללא מעט זוגות שאין להם את האפשרות להביא ילדים בצורה הטבעית והרגילה, להפוך למשפחה למרות זאת. אז מהו תהליך פונדקאות, מתי כדאי להתחיל בו, היכן ניתן לבצע אותו והיכן כדאי לבצע אותו, את כל התשובות לשאלות הללו, תקבלו במאמר הבא.

קרדיט לתמונות FREEPIK

הליך פונדקאות- במה מדובר?

הליך פונדקאות הוא הליך שבו זוג אשר איננו יכול להביא ילד לעולם בדרך הטבעית והרגילה, מעוניין לעשות זאת דרך פונדקאית. למעשה, לוקחים ביצית מופרית מהאב ומהאם ומשתילים אותה ברחם של אישה הקרויה פונדקאית. אישה זאת תישא את ההיריון עבור הזוג ותלד עבורם את התינוק. לאחר הלידה, התינוק יימסר להוריו. במקרה ובו יש בעיה עם הביציות של האישה, או אם מדובר על זוג חד מיני, ניתן לבצע הליך פונדקאות גם באמצעות תרומה של ביצית, אשר מפרים אותה בזרע של האב ומשתילים אותה ברחמה של הפונדקאית.  חשוב לדעת כי ניתן לבצע את הליך הפונדקאות בישראל וניתן לבצע אותו גם במדינות שונות בחו"ל.

פונדקאות בארץ או בחו"ל?

אם החלטתם שאתם מוכנים להליך פונדקאות לאחר שניסיתם להיכנס להריון בצורה טבעית לא מעט שנים, ללא הצלחה, גם לאחר טיפולי פוריות, או אם אתם זוג חד מיני שמעוניין בילדים, חשוב שתדעו כי ישנה אופציה לבצע את הליך הפונדקאות בארץ או בחו"ל. הליך פונדקאות בישראל הוא הליך מורכב יותר לרוב שכן, הוא דורש יותר אישורים ודורש יותר זמן. גם כמות הפונדקאיות בישראל איננה גדולה ולא פעם זוגות נדרשים לחכות זמן רב עד שהם מוצאים פונדקאית שתתאים להם. חשוב לציין כי פונדקאות גם יקרה יותר בישראל מאשר בחו"ל. בחו"ל ישנן מדינות שונות ספציפיות שבהן ניתן לבצע את ההליך המדובר. לרוב במדינות הללו יש כמות גדולה של פונדקאיות, הליכי אישור קצרים יותר והתהליך עצמו לרוב יהיה קל יותר. כמובן שמבחינתכם, לא יהיה לכם תמיד קל שכן, בעוד שתוכלו להתלוות לפונדקאית בישראל לכל בדיקה, להתעדכן במצבה ולהיות קרובים, הרי שכאשר מדובר על פונדקאות בחו"ל, הקשר עם הפונדקאית יהיה בעיקר טלפוני ולקראת הלידה, תדרשו לטוס ליעד. כמובן שלאחר הלידה יהיה לכם צורך להסדיר את כל העניינים הנדרשים מבחינה בירוקרטית על מנת לחזור עם התינוק לישראל. אין ספק כי יש יתרונות וחסרונות גם להליך פונדקאות בחו"ל וגם להליך פונדקאות בישראל וכל זוג צריך לחשוב היטב היכן כדאי לו לבצע את ההליך.

כיצד לצלוח הליך פונדקאות?

מכיוון שהליך פונדקאות איננו תהליך קל הן מבחינה טכנית והן מבחינה רגשית ומכיוון שיש לא מעט עניינים טכניים שיש לדאוג להם, הן כאשר מדובר על פונדקאות בישראל והן כאשר מדובר על פונדקאות בחו"ל, הרי שהדבר הטוב ביותר לעשות הוא לבחור בחברה מקצועית ואמינה שתלווה אתכם בתהליך הן מבחינה רגשית והן מבחינה בירוקרטית וטכנית, שלב אחר שלב ותסייע לכם לצלוח אותו בכל היבט אפשרי. כיום ניתן למצוא לא מעט חברות העוסקות בתחום ליווי בהליך פונדקאות בארץ או בחו"ל, חשוב מאוד לבחון מה כל חברה מציעה בתחום המדובר טרם בוחרים את החברה הנכונה והמתאימה לכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה