האם יש דבר כזה אילוף כלבים בהתאמה אישית?



הכלב שלכם אינו ממושמע? עולה על הספות בבית ועל המיטות? עושה צרכים בכל מקום? זה הזמן להתחיל לשקול תהליך של אילוף. מי שיחפש אילוף, ודאי ימצא המון אפשרויות למגוון שיטות של אילוף כלבים וסביר להניח שיהיה לו קושי לבחור בשיטה הנכונה. אז מה עושים? הדרך הטובה ביותר היא למצוא מאלף כלבים אשר מתאים את שיטת האילוף לכלב שלכם

קרדיט תמונה FREEPIK

איך מתאימים שיטת אילוף?

כדי להתאים אילוף כלבים במרכז , יש למצוא מאלף שעוסק במספר שיטות אילוף ולא באחת. מאלף כזה מכיר מגוון סוגי כלבים והוא יכול להתאים עבור הכלב את השיטה שהכי מתאימה עבורו. התאמת השיטה חייבת לקחת בחשבון האם הכלב מתאים לאילוף במסגרת סגורה או אילוף במסגרת פתוחה כמו חוג.

שיטות אילוף שונות 

  • מסגרת סגורה בקבוצה

יש כלבים שתהליך האילוף עובד בעבורם, כאשר הם פועלים במסגרת סגורה בקבוצה עם עוד כלבים. התחרות עם כלבים נוספים מהווה עבורם גורם מוטיבציוני העוזר להם ללמוד פעולות חיוביות. בדרך כלל מדובר בכלבים חזקים שהם קצת יותר תוקפניים כאשר הם לא מאולפים. 

  • מסגרת פתוחה באילוף אישי

מסגרת פתוחה באילוף אישי היא מסגרת אילוף המתאימה לכלבים יותר עדינים. כלבים קטנים כמו פינצ'ר, תחש או פיקינז, יכולים מאוד להתאים לסוג אילוף כזה. אלו בדרך כלל כלבים שזקוקים למסגרת הביתית ולכן עדיף שבתום החוג יחזרו לישון בבית באזור המוכר להם. הם לא בנויים לישון במקומות שזרים להם ותהליך האילוף לא יוכל להתקדם בצורה כזו, כי הם לא ישתפו פעולה. 

  • אילוף גורים

אילוף גורים זו נישה אחרת מאילוף של כלבים בוגרים. הגור מגיע עם השובבות הייחודית שמאפיינת אותו ויש גם דברים שהוא עדיין לא יכול ללמוד בגילו הצעיר. אילוף גורים הוא אילוף בסיסי המתמקד במסגרת הבית ומה מותר ואסור לעשות. מומלץ לחזור בשלב מאוחר יותר עם הכלב לסשן אילוף בוגר יותר כאשר יגדל וכך ללמד אותו דברים נוספים שחשובים עבורו. 

  • אילוף עם חיזוקים חיוביים

אילוף עם חיזוקים חיוביים הוא אחד משיטות האילוף היותר טובות שקיימות כיום. זוהי שיטת אילוף שמתמקדת בלחזק את הכלב על דברים טובים שהוא מבצע וכך לדרבן אותו לבצע זאת שוב. בעבר היו מבצעים את השיטה הזו בצורה הפוכה, על דרך השלילה. כלומר, בכל פעם שהכלב עשה דבר לא טוב, הוא היה חוטף מכה קטנה על האף. כיום יודעים ששיטה זו פחות טובה, פחות עובדת ופחות אתית. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה