ראש השנה בפתח ואנו כבר מתחילים להיערך עם כך ההכנות הנדרשות כדי שהחג השנה יצא לא פחות ממושלם.

המדריך המלא לסידור שולחן החג בראש השנה



ראש השנה בפתח ואנו כבר מתחילים להיערך עם כך ההכנות הנדרשות כדי שהחג השנה יצא לא פחות ממושלם.

קרדיט: FREEPIK

בין שלל ההכנות נתכונן עם תפריט גדוש בכול טוב, עם מתכון לעוגת דבש, שכן זו עוגה חובה בראש השנה וכדי להבטיח ששולחן החג שלכם יהמם את כל האורחים, הכנו עבורכם את המדריך המלא עם כל הטיפים שישאירו את האורחים פעורי פה ולא רק בגלל האוכל.

מתחילים מהבסיס

יש אנשים שאוהבים להכין את שולחן החג לפי נושא החג שאותו חוגגים, יש כאלו שאוהבים את המראה הלבן הקלסי, יש כאלו שמעדיפים דווקא צבע והרבה ממנו ויש את אלו שאוהבים להכין את השולחן לפי סגנון כפרי. כדי לערוך את שולחן החג היפה ביותר, תחילה יש לבחור בסגנון האהוב עליכם.

שולחן לפי נושא החג – שולחן שבו יהיו אלמנטים דקורטיביים הקשורים לראש השנה עצמו, כלים של תפוח ורימון, כלי הגשה בצורה של דגים, מפיות עם רימונים או דבש ולמעשה כול אזכור שיש לראש השנה יצוין דרך עיצוב השולחן.

הלבן הקלסי – שולחן כזה יהיה ערוך עם מפה לבנה יפה, ראנר בגוונים כסף/זהב, ומפיות לבנות. מי שממש מקפיד על פרטים קטנים יוסיף גם חבקי מפיות אשר גוונם תואם לזה שבחר לראנר במרכז השולחן. כל כלי ההגשה יהיו לבנים, לעיתים עם פס עיטור בכסף/זהב וגם הסכום יכול להיות דווקא בזהב ולא הכסף שאנו כה רגילים אליו.

שולחן שמח וצבעוני – אנשים רבים מתחברים דווקא לצבעוניות כי היא משדרת שמחה ועליזות, אם גם אתם נמנים על חובבי הצבעים תוכלו לשלב מספר גוונים בשולחן החג שלכם. תוכלו להחליט על בסיס של מפה לבנה ולהניח עליה כלי בצבע כחול עמוק כולל כוסות היין. את המפיות תוכלו לבחור בגוון צהוב חלמון ולהוסיף חבקים כחולים. גם כלי ההגשה יכולים להיות בגוונים כחולים, צהובים ולבנים להשלמת האווירה. כמובן שאותו דבר ניתן לעשות עם גוונים של ירוק, אדום ולבן וסגנונות נוספים של גוונים אשר משמחים את ליבכם.

שולחן לפי סגנון כפרי – ישנם אנשים שמאוד אוהבים את הסגנון הכפרי, שולחן בסגנון כזה יכלול מפה שמרקמה מזכיר יוטה ובגוון בז' על המפה יונחו מפיות תואמות שאותן ניתן לקשור בחבל עדין או ברפייה למראה מחוספס. כלי ההגשה יהיו עשויים מעץ וגם הסכום יהיה בעל ידיות עץ.

עיצוב השולחן עצמו

אין ספק שכדי לקבל את אפקט ה"וואוו", יש צורך לעצב את השולחן ולא רק להסתפק בעריכת הכלים שעליו. להלן סגנונות העיצוב שיתאימו לכול שולחן:

שולחן לפי נושא החג – שולחן זה יעוצב כפי שציינו עם אלמנטים של החג, לכן אם יש לכם תקציב רב תוכלו להזמין סידורי פרחים מרהיבים המשלבים רימונים וענבים. אם אתם רוצים לעשות זאת בעצמכם תוכלו לקנות אגרטלים גבוהים ושקופים ולמלא כל אחד מהם באלמנטים של חג. אחד עם רימונים קטנים, אחד עם תפוחים, אחד עם לימונים וגם שמן זית, צלוחיות עם תמרים צהובים ועוד. ולשמור על עיצוב רענן ומעניין לאורך השולחן.

הלבן הקלסי – עיצוב שולחן כזה יכול לכלול סידורי שולחן אובליים השזורים מכמה סוגים של פרחים לבנים עם נגיעות סחלבים אם תקציבכם מאפשר זאת. אם לא, תוכלו להניח לאורך השולחן אגרטלים גבוהים עם זרי פרחים של שושן צחור ולפזר גם נרות לבנים לאורכו של השולחן אשר יעניק אווירה אינטימית וחגיגית.

שולחן שמח וצבעוני – אם בחרתם בשילוב של כמה גוונים בעריכת השולחן, נניח כחול, צהוב ולבן נמליץ על יצירה של "ראנר עלים" כשלמעשה יונחו ענפי עלים ירוקים בכמה סגנונות במרכז השולחן. לצידם תוכלו להניח כוסיות קטנות עם נרות צפים או נרות שבת להשלמת האווירה. לעומת זאת אם החלטתם לערוך את השולחן בגוונים

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה