העיניים כראי לנפש?



על כך אין כל צל של ספק, ודי שנראה אדם שעטה עליו מצב רוח עגמומי או שהפך נסער בעקבות ידיעה מרעישה, כדי שנוכל לראות בעיניו שדבר מה איננו כשורה. אולם עינינו הן אינן רק ראי לנפש על-פי מטפלים רבים בתחומי הרפואה המשלימה. למעשה, כפי שרבים מכנים זאת, מדובר בדו"ח מפורט, ארוך ורחב ידיים אשר עשוי במידה רבה למנות סוגיות בריאותיות פיזיולוגיות המתרחשות בגופנו

pixabay

אודות האירידיולוגיה

בניגוד לטכניקות רבות מקבילות בענף הרפואה המשלימה, האירידיולוגיה מביאה עמה שילוב שבין הרפואה המערבית לבין היבטים הלקוחים מתוך הרפואה האלטרנטיבית.

על-פי תורת האירידיולוגיה, הקשתיות שבעיניו של האדם מגוללות בפנינו מידע מפורט המונה סוגיות בריאותיות המתרחשות בהווה, סוגיות שהגוף חווה בעבר ואף תהליכים פיזיולוגיים אשר עתידים להתפרץ בעתיד.

הליך התפתחותה של שיטת אבחון החל להתהוות במאה ה-19, אז ד"ר ואן פצקלי, רופא הונגרי, מצא ינשוף עם כנף שבורה. רחמיו של פצקלי הובילו אותו לטפל בינשוף במסירות עד להחלמתו המלאה. לאורך כל תהליך ההחלמה, תפס את תשומת לבו פרט קטן ומרתק: אחת מקשתיות עיניו של הינשוף כללה פס שחור שהלך והתבהר ככל שההחלמה התקרבה.

את מחקרו המשיכו אוהדיו ובהם חוקרים מובילים אשר בדקו ומיפו את הקשתיות עד לרמת הפרט הקטן ביותר. כיום, על אף ששיטה זו מבוססת על מחקרים, היא עודנה איננה נהוגה ברפואה המערבית, ושגורה אצל מטפלים ברפואה המשלימה.

אילו סוגיות בריאותיות ניתן לזהות דרך גלגל העין?

למעשה, רבים מן המטופלים הפוקדים מאבחנים באמצעות גלגל העין, עושים זאת לאחר שנואשו מבדיקות מקבילות אשר לא הועילו למצבם.

האירידיולוגיה פונה לכל סוגיה בריאותית, החל ממחלה קשה שלא נמצאה לה התרופה המקלה הנכונה, ועד לסוגיות שגורות ומוכרות דוגמת כאבי ראש ומיגרנות, בעיות שינה וכאבי בטן.

בהתאם לגישתה של הרפואה המשלימה, מטרתם של המטפלים היא להבין את מקור הבעיה ולטפל בשורשיה במקום בתסמיניה. כך לדוגמה, הרי שבעיות שינה עלולות לצוף כתוצאה ממתח נפשי. טיפול נכון במתח הנפשי יקל על התסמין בדמות נדודי השינה. אדם הסובל מכאב ראש ייקח אקמול כדי להקל על כאבו, אך האם זוהי הגישה הנכונה? ובכן, אם נתבסס על האירידיולוגיה, הרי שהמטרה היא למצוא את המקור לכך: מתח נפשי, רגישות למזון מסוים ועוד מגוון סיבות ונסיבות.

כיצד הבדיקה נראית בפועל?

הבדיקה סוקרת את קשתיות העיניים של המטופל או המטופלת באופן קפדני ובאמצעות מכשור ייעודי המותאם לבדיקה זו.

לרשות האירידיולוג או האירידיולוגית מכשור הכולל פנס, זכוכית מגדלת ומיצג המאפשרים לסקור באופן מדוקדק את הקשתית. אותו המכשור גם כולל מצלמה ברזולוציה גבוהה המאפשרת למטופל לקצר את משך הבדיקה ולסקור את התצלום בלבד.

לאורך הבדיקה, בוחנים האירידיולוגים את ממצאי התצלומים של שתי הקשתיות כדי לאתר רמזים וסממנים להתרחשויות שונות שהתקיימו בגופם של המטופלים. מתן התשובות מתבצע באופן מידי וללא דיחוי.

ברבות מן הקליניקות ניתן לקבל טיפול מותאם אישית המשלב בין תוספים תזונתיים, לצמחי מרפא ומאכלים ומרכיבים תזונתיים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה