מה ההבדלים בין עסקים קטנים לעסקים גדולים - מלבד הגודל ?



קיימים הבדלים רבים בין עסקים קטנים לעסקים גדולים וזאת מלבד הגודל, כמות העובדים והיקפי הפעילות. ההבדלים המהותיים שמשפיעים על הצלחת העסקים הם היעדר תורת ניהול מסודרת בעסקים הקטנים, חוסר ניסיון בגיוס כ"א איכותי ומיומן, היעדר אסטרטגיה,תוכניות פעולה לטווח הרחוק ועוד.

קרדיט הצילום ל canva

איך ניתן לגשר על הפער הקיים בין העסקים הקטנים לעסקים הגדולים ? באמצעות ייעוץ לעסקים קטנים, ייעוץ שאמור לצמצם את הפערים ולגרום לעסקים הקטנים להתנהל כמו אלה הגדולים. אנו בחברת X2Y יועצים מתמחים בייעוץ לעסקים קטנים ומיומנים בהטמעת שיטות הניהול הקיימת בעסקים הגדולים באלה הקטנים.

עסק קטן, בינוני, גדול - ההגדרות  

עסק קטן הוא עסק המעסיק בין עובד אחד לחמישים עובדים ומחזור עסקיו עד 5 מליון ש"ח בשנה.

עסק בינוני מעסיק בין 50 ל 250 עובדים ומחזור הפעילות שלו מגיע עד ל 15 מליון ש"ח בשנה.

עסק גדול מעסיק מעל 250 עובדים ומחזור הפעילות שלו מעל 250 ש"ח בשנה.

מה הם ההבדלים שבין עסקים קטנים לגדולים ?

עסקים גדולים הם בדרך כלל עסקים שגדלו והתפתחו, התחילו מעסקים קטנים וברבות השנים הפכו למה שהם היום. עסקים אלה הם לרוב עסקים ותיקים עם היסטוריה מפוארת, אבולוציה מבחינת ניהול, תחומי התפתחות, עשייה בינלאומית, עשייה במספר תחומים ועוד.

שטראוס למשל, המוכרת היום בכל בית התחילה כרפת קטנה שהוקמה בחצר ביתם של מקימה בביתם שבנהריה לפני 82 שנה.

בשנות ה 50  התפתחה החברה, עסקה גם בייצור גבינות והעסיקה 50 עובדים.
כיום שטראוס היא קונצרן בינלאומי המעסיק 14000 עובדים עם מחזור מכירות של מעל 10 מיליארד דולר.

מה ההבדל בין שטראוס של אז לשטראוס של היום ? 82 שנות ניסיון, הרבה מאוד עובדים שיצרו במשך השנים תורת ניהול מסודרת, יתרונות יחסיים, קשרים רבים, בעלי תפקידים ספציפיים שלכל אחד מהם תחומי אחריות ספציפיים ומעל לכולם מנכ"ל שמנווט את הספינה הגדולה הזאת גם במים סוערים אל מול מבטחים.

איך נולד עסק קטן ?

משה החשמלאי, עירית עורכת הדין או ערן שעבד בבית דפוס ורוצה להקים עסק הם הבעלים של העסקים הקטנים. הם מתחילים בדרך כלל כאנשי מקצוע שלמדו או התנסו במקום עבודה אחר בתחום ספציפי ומרגישים בשלים להקים עסק משלהם.

עסק קטן מתחיל בקטן. לקוח אחד או שניים, לרוב כאלה שיש הכירות ראשונית איתם.
עבודה ראשונה שנעשית עבורם וגביית תשלום.

מניסיוני, לרוב בעלי העסקים הקטנים לא הייתה תכנית עסקית או פיננסית, חשיבה כזו או אחרת לגבי איפה אני נמצא היום ואיפה אהיה בעוד שנה, לאן אני מכוון ועוד.

לרוב, זה לפעול תוך כדי תנועה, לעשות ואז לחשוב ולפעמים להיתקע.

ומה לגבי ההכנסה ? בהתחלה כמה מרווחים זה פחות חשוב וכמה שיש זה מספיק. הבעיה מתחילה כאשר ההתחייבויות האישיות גדלות, משפחה שגדלה ואיתה הצורך בהכנסה גדולה יותר ומסודרת, אז הכסף שמרווחים (אם מרווחים) מהעסק לא מספיקה ונדרשת דרך פעולה אחרת.

איך ייעוץ לעסקים קטנים יכול יעזור ?

חברה העוסקת בייעוץ לעסקים קטנים או יועץ עסקי המייעץ לעסקים קטנים מביאים איתם ידע וניסיון. אני מאמין שכפי שיש מתכון מוצלח לאפיית עוגה שנוצר כתוצאה מניסוי ותהייה כך גם יש מתכון, דרך, שיטה לנהל עסק באופן נכון ומיטבי וגם הם נוצרים כתוצאה מניסיון.

מה שעובד במאות ואלפי עסקים אחרים אותם ליוויתי ולהם יעצתי במשך השנים יעבוד גם בעסק הבא שאגיע אליו.

נכון, תחומי העיסוק שונים, כמו גם בעלי עסקים נבדלים זה מזה אך יש בהחלט מאפיינים דומים בניהול עסק והעיקר הניסיון.

ללמוד מהגדולים ולהטמיע בקטנים.

אני ברמה האישית, עבדתי וניהלתי בעסקים גדולים, כמו למשל בחברת סלקום המונה כמה אלפי עובדים.

לחברה מתודולוגיה ברורה בכל הקשור לניהול והתנהלות, גיוס, ניהול ושיפור ביצועים לאנשי מכירות, שיווק מתקדם, עבודה עם מערכות crmו עוד.

כשאני מגיע לעסק קטן אני מטמיע את אופן העבודה בה עובדים בחברות הגדולות בעסקים הקטנים, מה שחוסך להם שנות ניסיון רבות ומקפיץ אותם בבת אחת קדימה.

ייעוץ לעסקים קטנים - תחומי פעילות

הייעוץ לעסקים קטנים כולל מגוון רחב של תחומי פעילות ונוגע למעשה בכל התחומים הקשורים להצלחת העסק הקטן והבינוני.

הייעוץ מתחיל בראש ובראשונה בבעל העסק שהוא גם איש המקצוע - נגר, עורך דין, מפיק אירועים וגם המנכ"ל בפועל.

הייעוץ בודק האם העסק מנוהל ? ואיך ? האם העסק עובד עפ"י תוכנית עבודה מסודרת, האם במידה ויש עובדים יש הגדרת תפקידים ברורה ? האם יש תכנון פיננסי, עבודה לפי תזרים מזומנים ? ניהול מכירות מסודר ? פעילות מושכלת בדיגיטל ועוד.

ברוב העסקים הקטנים והבינוניים רק חלק קטן מהנ"ל מיושם ואם מיושם אז בצורה חלקית וטעונת שיפור.

הופכים עסקים קטנים לגדולים

ניהול עסק הוא ניהול עסק ובין אם הוא גדול או קטן הוא צריך להיות מנוהל.
חשוב מאוד שבעל עסק קטן או בינוני בין אם הגיע לתקרת זכוכית מבחינת העשייה או רמת ההכנסה ובין אם העסק נמצא במשבר או אם יש צורך בהגדלת ההכנסה שייעזר בחברה ייעוץ עסקי שמתמחה בייעוץ לעסקים קטנים.

בעל העסק קטן שהוא גם בעל המקצוע הבכיר, גם המנכ"ל וגם נושא בעוד כמה תפקידים ותארים נמצא הרבה מאוד פעמים בודד ולחוץ כאשר הוא נאלץ לעמוד בכל האתגרים שהעסק מציב לו והנ"ל מאתגר גם מבחינה רגשית.

בתהליך של ייעוץ לעסקים קטנים היועץ העסקי הוא גם שותף ללבטים, לקשיים ולאתגרים של בעל העסק ומשמש בדרך כלל גורם חשוב ובהפיכת עסק קטן לעסק בינוני וגדול.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה