מה היתרונות במשכנתא הפוכה?



משכנתא הפוכה הינו אפיק משכנתא חדש אשר הפך בשנים האחרונות לנחלתם של בוגרי גיל הזהב. לרוב כאשר אנחנו נדבר על משכנתא אנו נדבר על הלוואה לשם רכישת דירה המתפרסת על גבי שניים-שלושה עשורים. במקרה הזה אנחנו מדברים על משכנתא שונה לגמרי. אנחנו מאמינים שיש לכם לא מעט שאלות, החלטנו לעשות לכם מעט סדר.

קרדיט תמונה FREEPIK

משכנתא הפוכה: מה זה אומר?

כיום במדינת ישראל חיים למעלה ממאות אלפי זוגות ומנהלי משקי בית אשר חצו את גיל ה-60. אחרי שנים של עבודה קשה בזיעת אפם, תשלומי משכנתא שלא נגמרו וחינוך ילדים הגיעו אותם אנשים למצב בו הם מחזיקים בבעלות מלאה של דירה. גיל 60 הוא לרוב הגיל בו אנשים מתחילים לצאת לפנסיה וקשה מאוד להשיג סכומים גדולים של כסף נזיל, בדיוק לכאן נכנסת לתמונה אותה משכנתא הפוכה. משכנתא הפוכה הינו אפיק משכנתאות יחסית חדש אשר מיועד לבני הגיל השלישי ונותן להם את האפשרות לקבל הלוואה לכל מטרה באמצעות שיעבוד של הנכס שלהם אל הגוף המלווה. במשכנתא הפוכה אינכם משלמים החזר חודשי על המשכנתא, למעשה אתם מקבלים כסף כל חודש ואת הכסף אתם תחזירו כאשר תלכו לעולמכם. תוכלו להשתמש בכספי המשכנתא למגוון רחב של סוגים החל מקצבה חודשית, כסף לחתונה של הילדים, עזרה לילדים בעת רכישת דירה, טיול גדול בעולם, שיפוץ, רכישת רכב, מחייה ושאר פעולות יום-יומיות. החוב הלכה למעשה יפדה ברגע שהלווה ילך לעולמו, תועבר הודעה מסודרת לירושלים שלו והם יבחרו באיזה מסלול הם ירצו להמשיך – האם ירצו לשלם את חובו/ם של הנפטר/ים, למכור את הדירה ו/או למחזר את המשכנתא.

מה ההבדל בין משכנתא רגילה למשכנתא הפוכה?

אנו מאמינים שיצא לכם לשמוע לא מעט על משכנתא הפוכה ואתם תוהים מה ההבדל בינה לבין המשכנתא הראשונה שלקחתם לפני מספר עשורים. משכנתא הפוכה בשונה ממשכנתא רגילה הינה הלוואה הניתנת לכל מטרה אשר מהווה מעין מסלול עוקף לבדיקת מבדקי הכנסה, דירוגי אשראי וכיו"ב. ההחזר החודשי הינו גמיש ולעיתים לא צריך לשלם כלל עד הפירעון בהתאם לצרכים שלכם. מבחני ההכנסה אינם נחוצים במקרים אלו ואין שום דרישה לערבים מאחר והדירה שלכם משמשת כבטוחה לכל דבר ועניין. כמו כן בשונה ממשכנתא רגילה אין צורך בביצוע ביטוח חיים, ההלוואה לא מוגבלת בזמן ואתם יכולים לפרוע אותה בכל רגע בו תחפצו ללא שום עמלות פירעון מוקדם ו/או קנסות. כל אלו הפכו את המשכנתא ההפוכה לביטוי שגור אצל בני הגיל השלישי.

מה הם הקריטריונים לקבלת משכנתא הפוכה?

לא כל אחד יכול לקחת משכנתא הפוכה ולמעשה ישנם מספר קריטריונים בהם תצטרכו לעמוד לשם קבלת משכנתא הפוכה. בין הקריטריונים אנו רואים:

  • רשומים כבעלי דירת מגורים בעלת שווי של למעלה ממיליון שקלים
  • אתם מעל גיל 60
  • במידה ודירתכם מושכרת יש להציג הסכם שכירות בתוקף
  • חתימה של ילדיכם על כך שהם מודעים ללקיחת ההלוואה
  • אישורים רפואיים (לא בכל המקרים ובהתאם למצב הרפואי ולגיל)

לצד כל אלו יש קריטריונים נוספים המשפיעים על היכולת של בעלי דירה לקחת משכנתא הפוכה, יחד עם זאת ניתן לראות כי אותם קריטריונים אינם מערימים קשיים ורק מיטיבים עם הסיטואציה. על מנת לדעת מה הם הקריטריונים היינו ממליצים לכם ליצור קשר עם בעל מקצוע אשר יאפיין את הצרכים שלכם לצד הכדאיות בלקיחת משכנתא הפוכה. כיום ניתן לראות חברות רבות המתמחות בתחום כאשר אחת החברות המובילות היא הפניקס אשר מפעילה מערך שלם של משכנתא הפוכה.

מה הוא גובה הריבית הצפוי במשכנתא הפוכה?

כמו כל משכנתא גם למשכנתא הפוכה ישנה ריבית אך חשוב לציין כי ברוב המקרים הריבית תהיה נמוכה הרבה יותר מאחר ויש לכם בטוחה לכסף. הריבית מתווספת בהתאם לאופי ההלוואה, הנתונים של הלווה ולצד פרמטרים נוספים של המלווה ובנק ישראל. 

מה הם היתרונות במשכנתא הפוכה?

כמו שכבר הצלחתם להבין משכנתא הפוכה הפכה להיות חלק בלתי נפרד מן החיים שלנו, בין היתרונות של משכנתא הפוכה אנו רואים:

  • הלוואה ללא צורך בהוכחת הכנסות
  • הלוואה ללא צורך בערבים
  • הלוואה כנגד שעבוד הנכס
  • הלוואה בריביות משתלמות ונמוכות
  • החזר חודשי גמיש לחלוטין
  • ניתן לא לשלם כלל (במידה וזה המסלול שיבחר)
  • אין צורך בבירוקרטיה – מבחני הכנסה
  • אין צורך בביטוח חיים
  • ניתן להשתמש במשכנתא זו לכל מטרה.

כל אלו הפכו את המשכנתא ההפוכה לכה פופולרית ושכיחה.

החשיבות בעבודה עם חברה המתמחה במשכנתאות הפוכות

כיום אנו רואים גופים רבים הנותנים משכנתאות הפוכות בקלות דעת, כתוצאה מכך אנשים רבים נוטים לחשוב כי אינם צריכים מישהו שילווה אותם בתהליך. ההפך הוא הנכון. משכנתא הפוכה הינה עדיין משכנתא לכל דבר ועניין וישנה חשיבות בעבודה עם בעל מקצוע אשר יאפיין אתכם, את הצרכים שלכם, את יכולת ההחזר שלכם ואת הפרופיל הפיננסי שלכם. כמו כן, חברה המתמחה במשכנתאות הפוכות תעזור לכם להגיע אל ריביות נמוכות ככל האפשר ותייצג את האינטרס שלכם – לקבל כסף נזיל ולחסוך כסף וריביות ככל האפשר. לכן אנו נרצה לעבוד אך ורק עם חברה המתמחה במשכנתאות הפוכות המספקת עבורנו מעטפת שירותית מלאה תחת קורת גג אחת.

משכנתא הפוכה בהפניקס – הבחירה הטבעית של גיל הזהב

הפניקס הינה אחת החברות המוערכות במשק הישראלי, משכנתא הפוכה בהפניקס הפכה בשנים האחרונות לבחירתם הטבעית של גיל הזהב בישראל. הפניקס מתמחה במשכנתאות ומספקת עבור גיל הזהב מעטפת מלאה תחת קורת גג אחת לצד ריביות משתלמות ואנשי מקצוע מן השורה אשר ילוו אותם לאורך כל התהליך.

זה הזמן שלכם לבחור נכון – משכנתא הפוכה בהפניקס

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה