עיצוב ושיפור חוויית משתמש: איך זה תורם לתדמית העסק?



לכל עסק יש היום אתר אינטרנט שנועד לקדם אותו. אם רוצים לקדם את האתר והעסק בדרך הטובה ביותר, יש צורך לדאוג לחוויית משתמש טובה. חוויית המשתמש UX היא האופן שבו המשתמש חווה את עצם הגלישה באתר או השימוש במוצר כלשהו. ככל שחוויית המשתמש תהיה טובה יותר, כן הגולשים ישהו זמן רב יותר באתר ויבצעו בו פעולה כמו השארת הודעה, יצירת קשר טלפוני או ביצוע תשלום.

קרדיט תמונה FREEPIK

כל הסיבות לחשוב על UX כאשר אתם מקדמים עסק

אז מדוע חשוב כל כך לייצר חוויית משתמש טובה? חוויית המשתמש תורמת לתדמית של העסק מבחינות רבות:

  • משפרים את הדירוג בגוגל – גוגל עוקבת אחרי האתרים בכל עת, והיא מתעדפת אתרים פופולריים שיש להם כניסות רבות. ככל שיכנסו יותר לאתר שלכם, כן הסיכוי שהוא יעלה בדירוג הוא גבוה יותר.
  • לידים איכותיים – אם יודעים להתאים את האתר למשתמשים, מקבלים בתמורה פניות איכותיות שהופכות ללקוחות.
  • מגבירים את זמן השהייה באתר – ככל שהגולש נמצא באתר זמן רב יותר, כן הוא מבצע פעולות רבות יותר. חוויית משתמש מותאמת נועדה להשאיר אותו.
  • מקטינים את אחוזי הנטישה – אם מספקים למשתמשים אתר נוח לגלישה שבו קל להתמצא, הם אינם ממהרים לנטוש באמצע הגלישה או באמצע ביצוע התשלום. ההיפך הוא הנכון – הם נשארים עד הסוף כדי להשלים את הפעולה שהתחילו.
  • מגדילים את הרווחים – בסופו של דבר חוויית משתמש טובה נועדה להביא לכם יותר כניסות לאתר, ליצור פניות איכותיות ולהביא את הרווחים לשיפור ושדרוג העסק.

כיצד ניתן לשפר את חוויית המשתמש באתר?

אנחנו יכולים לפעול למען האתר שלנו כדי לשפר את חוויית המשתמש שבו. אלה כמה מבין הדרכים שיכולות לעזור לנו לשפר ולשדרג את חוויית המשתמש:

  1. דואגים לאתר מהיר.

בימינו אין לאנשים זמן רב כדי לחכות ולראות מתי האתר ייטען. על כן, כדאי בהחלט לשפר את זמני הטעינה שלכם באתר. הגולשים לא יחכו יותר מ2-3 שניות כדי לבדוק אם האתר שלכם עולה. כך שגם אם דאגתם לעיצוב ולתוכן איכותי, אתם עלולים לאבד את הגולשים רק משום שלא דאגתם מבעוד מועד לבצע כיווץ באתר ולדאוג למהירות טעינה.

  1. האתר צריך להיות רספונסיבי לנייד.

ספקו לגולשים את כל אפשרויות הגלישה הקיימות, ובייחוד גלישה רספונסיבית מהנייד. עסקים רבים מאבדים לקוחות מדי יום ביומו רק משום שאינם משכילים להתאים את האתר שלהם למסכים הקטנים. העניין הוא שיש אנשים שאפילו לא נכנסים למחשב או אפילו לטאבלט במהלך היום, והם מעוניינים לצרוך תכנים רק דרך הסמארטפון או האייפון. ברגע שאתר העסק מותאם לנייד, הוא הופך לנגיש יותר עבור כולם, וכך אפשר לקבל יותר לידים.

  1. מתאימים את האתר לקהל היעד.

מכיוון שהאתר תורם לתדמית העסק והוא למעשה כרטיס הביקור שלו, כדאי להתאים אותו לקהל היעד שלכם מבחינת תכנים, עיצוב וכל מה שמסביב. לדוגמה, אם האתר מציע מוצרים לתינוקות ובגדי יולדות, יש מקום לנסח את התכנים בלשון נקבה. אם מדובר באתר תדמית של עורך דין, כדאי לעצב אותו בצבעים סולידיים ורגועים. מעבר לכך, חשוב לבצע פילוח של קהל היעד מבחינת גיל, מין, עיסוק ועוד כדי לדעת כיצד להתאים את המוצרים והשירותים המוצעים באתר.

  1. רוצים לבנות חוויית משתמש טובה? צרו תסריט.

על מנת להשיג חוויית משתמש טובה, כדאי לבנות מספר תסריטים של משתמשים ולבחור את הטוב מביניהם. כלומר, מה עושה המשתמש מהרגע שהוא נכנס לאתר ועד שהוא מתחיל לגלוש? מומלץ לבחור את התסריט המציע את הניווט הטוב והנוח ביותר לאתר.

  1. עודדו את הגולש לבצע פעולה באתר.

משפטי הנעה לפעולה יכולים לסייע לגולשים לבצע פעולה כלשהי באתר. אם מדובר בחנות מקוונת או במילוי טפסים, כדאי גם לשלב כפתורי הנעה לפעולה או כפתורי תשלום. ברגע שהגולש מבחין במשפטים, הדבר מעודד אותו לפעול.

  1. דאגו לתוכן איכותי.

תוכן איכותי המעניק טיפים שימושיים לגולש תורם רבות לחוויית המשתמש. ברגע שהגולש קורא תכנים איכותיים באתר, הוא מעריך יותר את האתר התדמיתי שנבנה לעסק ושמח לשתף פעולה. מומלץ גם לרענן את התכנים מדי פעם ולהוסיף תכנים חדשים כדי להעניק ערך מוסף לגולש, תוך שילוב מילות המפתח בחכמה.

  1. דאגו לעיצוב ושדרגו אותו מדי פעם בפעם.

הגולשים בוחנים את האתר באמצעות העיניים, ולכן כדאי לדאוג לעיצוב תואם ואיכותי. כדאי גם לשנות מדי פעם את העיצוב במטרה לרענן את האתר. זו ההזדמנות להוסיף תמונות חדשניות מהעסק, סרטונים, וגם לעבוד קצת על הלוגו ולבחור את הצבעים המובילים לאתר.

איך בוחרים חברת UX?

ראינו שיש דברים רבים שחשוב לעשות כאשר משפרים את חוויית המשתמש של האתר. מדובר במיומנות של ממש, ולא כל בעל עסק שיש לו אתר תדמית יודע לעצב את חוויית המשתמש שלו. מסיבה זו, כדאי בהחלט לפנות אל חברת UX שתדאג לכל ענייני האתר ותעצים את חוויית המשתמש. צוות של חברה מקצועית מתמחה בעיצוב חוויית המשתמש שהיא מיומנות ועבודה במשרה מלאה לכל דבר ועניין. לפיכך, אם רוצים לחסוך בזמן יקר והרבה עצבים, כדאי לפנות לחברה. אבל לפני הכול, ישנם כמה דברים שכדאי להביא בחשבון כאשר בוחרים את החברה. דבר ראשון, כדאי לבחון את הניסיון שיש לחברה בתחום. ככל שמדובר בחברה מנוסה יותר, כן רבים הסיכויים שהיא תעשה את עבודתה על הצד הטוב ביותר. שנית, חשוב לבקש את הצעת המחיר המפורטת של החברה ולראות אילו מחירים היא לוקחת בתמורה לפעולות שונות. ניתן גם להשוות בן הצעת המחיר הזו לבין המחירים הממוצעים בשוק. ולבסוף, חשוב שתהיה כימיה טובה ביניכם ובין הצוות. ולכן אין תחליף לפגישה ראשונית לצורך תיאום ציפיות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה