שניים במחיר אחד: כל מה שצריך לדעת על נוטרי-קוסמטיקה



ודאי שמעתם לאחרונה לא פעם את מושג הנוטרי-קוסמטיקה – טיפול קוסמטי טבעי שמקורו בעיקר במזון ובתוספים נלווים ומסייע לבריאות העור, השיער והציפורניים. אך מה עוד טומן בחובו הטרנד שכובש את העולם? הישארו איתנו

Shutterstock

נוטרי-קוסמטיקה כבשה לאחרונה את השוק בסערה. תחילה היא הגיעה אלינו בטפטופים של כוכבים מהוליווד וכיום היא כובשת גם את השוק הישראלי. לצד קרמים ומשחות המסייעים בעיקר לצידו החיצוני של העור וטיפולים אגרסיביים כמו ניתוחים והזרקות, מספקת הנוטרי-קוסמטיקה חומרים שגופינו זקוק להם לבניית העור, השיער, הציפורניים כאשר שניים בולטים יותר מביניהם הם קולגן וחומצה היאלורונית. בעוד שגופינו מתקשה לייצרם בעצמו בכמות מספקת עם העלייה בגיל, ניתן לקבלם גם ממקורות חיצוניים כדוגמת מזון בו הם מצויים וכן מצריכת תוספי תזונה מתאימים וכך להשלים את החוסרים הנוצרים.

קולגן הוא חלבון שמהווה את המרכיב העיקרי ברקמות החיבור בגוף ומצוי בגידים ובעצמות, בסחוס, במעיים וגם בעור – שם הוא אחראי לגמישותו ולחוזקו. חומצה היאלורונית היא חומר נוסף שניתן למצוא בשיעור גבוה ברקמות החיבור, בעצבים ובעור. אם הקולגן אחראי על בניית התאים עצמם, חומצה היאלורונית אחראית על מה שנמצא ביניהם – היא מגבירה את סמיכותם של הנוזלים הבין-תאיים, תורמת לעידוד התחלקות התאים ובעיקר יודעת לשמור על נפח ולחלוחיות העור בהיותה חומר בעל כושר ספיחת מים מרשים.

אז מהו הקשר בין שני החומרים הללו לבין טרנד הנוטרי-קוסמטיקה?

זה גם הגיל ולא התרגיל

שני החומרים הללו – הן חומצה היאלורונית והן קולגן, מיוצרים על־ידי הגוף בכמויות גבוהות אך עם השנים והעלייה בגיל, קצב ייצורם פוחת עד כדי כך שניתן להבחין בסימני התבגרות מוכרים – הקמטים ובצידם גם עור יבש ודק.

עד השנים האחרונות, הדרך בה הציעו להשלים חוסרים אלו הייתה בעיקר באמצעות קרמים ומשחות וכן הזרקות. שתי השיטות הללו פועלות על שכבת העור החיצונית ויכולות לספק את החוסרים ומראה חלק יותר, אך מה לגבי השכבה הפנימית של העור אשר מהווה בסיס לכל שאר השכבות?

נטורופתיה ונוטרי-קוסמטיקה

גם הרפואה המודרנית וזו שלפניה האלטרנטיבית, מדגישות את היותה של התזונה חלק עיקרי ובלתי נפרד מבריאותו של אדם. לצורך תפקוד טוב ובריא של הגוף, על האדם לצרוך לא מעט חומרי הזנה בהם הוא מבצע שימוש כדי לבנות ולשקם את עצמו. כאשר העלייה בגיל גורמת להקטנת זמינותם של חומרים מסוימים – חיזוק תזונתי חיצוני עשוי לעודד את כמותם ואת ייצורם העצמי.

נוטרי-קוסמטיקה נשענת למעשה על רעיונות אלו אך שמה דגש רב יותר על טיפוח ולא על בריאות בלבד, על אף הקשר ההדוק בין השניים. כאשר גופינו מקבל כמות מספקת של חומרים מזינים ושל נוזלים, שמסייעים לו לשמור על עור מתוח וגמיש ומגיעים אליו בצורה לא ישירה כמו כקרם אלא כאבקה שניתן להמיס בכל נוזל, אפילו בקפה למשל – הם עוזרים בבנייה ובשימור של העור וגם בזו של הסחוסים, לדוגמה. מכאן, שנוצרת השפעה גם השפעה פנימית ולא רק כזו שמקורה חיצוני.

טרנד הנוטרי-קוסמטיקה

לצד העלייה במודעות לנושא הקיימות והתייחסות כוללת לאדם כמכלול המגיעה מצידה של הרפואה האלטרנטיבית, שנקראת גם רפואה משלימה, החלה לעלות גם קרנה של הנוטרי קוסמטיקה שמטרתה היא השלמת חוסרים לגוף מבפנים פרט לטיפול בסימפטומים החיצוניים כדוגמת קמטים וסימנים. נתח השוק לתעשייה יחסית צעירה זו גדל באופן מהיר ובאופן גורף ברחבי העולם: השוק האירופאי, הצפון אמריקאי והאסייתי גדלים כולם בקצב מהיר ויש מי שמכנים דרך זו של צריכת תוספי תזונה לטובת תעשיית הקוסמטיקה כעתיד המבטיח של התחום. כל שנותר הוא להמשיך ולעקוב מה יזמן העתיד הקרוב לתחום המתפתח.

 

אם כן, צריכת תוספים מזינים כדוגמת חומצה היאלורונית וקולגן הינה פופולרית במיוחד בתעשיית הקוסמטיקה. בעוד שעם העליה בגיל חלה ירידה בייצורם בגוף, ניתן לצרכם כיום גם בדרכים נוחות יותר וכואבות פחות כמו כמוסה או אבקה, שבתורם יסייעו ביצירת שינוי פנימי בגוף ובקבלת מראה עור צעיר, בריא, גמיש ומלא יותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה