גלעד קריין משוחח על נטוורקינג, שיווק עסקי ומה שביניהם



מהו נטוורקינג, כיצד זה עובד, למי זה מועיל ואילו קבוצות נטוורקינג קיימות? יועץ העסקים והיזם גלעד קריין מסביר כל מה שרציתם לדעת על נטוורקינג

גלעד קריין מסביר על נטוורקינג לעסקים, קרדיט תמונה: pexels

כל בעל עסק מעוניין להגדיל את ההכנסות והמכירות. אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות נטוורקינג. ההתפתחות של הרשתות החברתיות הובילה במקביל לגידול בקבוצות נטוורקינג שמטרתן קידום עסקים. גלעד קריין, יזם מנוסה המדריך ומסייע לבעלי עסקים להתפתח, מסביר כל מה שצריך לדעת על נטוורקינג: מהי קבוצת נטוורקינג? איך השיטה עובדת? מה היתרונות שלה? איך למצוא או להקים קבוצת נטוורקינג? כל התשובות לפניכם. 

מה זה נטוורקינג, איך זה עובד ולמי זה מועיל – גלעד קריין מסביר

נטוורקינג (או "רישות עסקי") זוהי גישה שיווקית המתבססת על מפגשים חברתיים בין אנשי עסקים שונים כדי להניב שיתופי פעולה. קידום עסקי באמצעות נטוורקינג מחייב השתתפות פעילה של כל אחד מהחברים ברשת, ומחויבות לקבוצת הנטוורקינג העסקית. גלעד קריין מסביר שבנייה נכונה של  קבוצת נטוורקינג עשויה להיות ההבדל בין הצלחה עסקית מוגבלת, להצלחה מתמשכת ומועילה, הן לבעל העסק והן לכל אחד מהחברים בקבוצה.

גלעד קריין מסביר על קבוצות נטוורקינג

קבוצת נטוורקינג היא למעשה רשת חברתית בזעיר אנפין. הקבוצה פועלת על העיקרון של "שמור לי ואשמור לך" – כל אחד מחברי הקבוצה מסייע לשני ליצור שיתופי פעולה ולמצוא הזדמנויות עסקיות, כמו חיבור בין יזמים למשקיעים. בקבוצות גם דנים בבעיות וקשיים ומסייעים אחד לשני ללמוד מניסיון של אחרים ולהמנע מטעויות נפוצות. קבוצות נטוורקינג יכולות לפעול באמצעות מפגשים פיזיים, או במסגרת מפגשים וירטואליים באמצעות רשתות חברתיות באינטרנט.

מפגשי נטוורקינג פיזיים וכנסים

מפגשי נטוורקינג פיזיים וכנסים אלו מפגשים פרונטאליים בין אנשי עסקים שונים. מפגשים אלו מאפשרים לכל אחד מהחברים בקבוצה להביא לידי ביטוי את היכולות והחוזקות המקצועיות שלו. במפגשים התקופתיים שמטרתם קידום עסקי, מציג כל אחד מהחברים בקבוצה את העסק שלו. הצגת העסק מדגישה את היתרונות שלו והיכולת שלו לתרום לכל אחד מחברי הקבוצה וללקוחות המופנים אליו באמצעותה. גלעד קריין מסביר שבמסגרת המפגשים חברי הקבוצה מפנים אחד לשני לקוחות פוטנציאליים, אשר מתעניינים בשירות שהם מתמחים בו. בכל מפגש מציג כל אחד מחברי הקבוצה את ההפניות שלו, אם היו כאלה, מאז המפגש האחרון. בנוסף, בכל מפגש ניתנת הזדמנות לאחד מחברי הקבוצה או יותר, להציג בפני שאר המשתתפים את תחום העיסוק שלו בצורה מפורטת. זאת באמצעות מצגת, סרטון מקצועי או בכל שיטה אחרת. הדבר מסייע לכל אחד מהמשתתפים להכיר אותו טוב יותר, ולהפנות אליו אנשים תוך ידיעה שמדובר באיש מקצוע מיומן בתחומו.

סוגים ודוגמאות של קבוצות נטוורקינג

לפי גלעד קריין, היתרון המשמעותי של קבוצת נטוורקינג טמון במידת הגיוון שלה. יחד עם זאת, בין כלל החברים בקבוצת הנטוורקינג חייב להיות מכנה משותף. דוגמה טובה היא קבוצת נטוורקינג העוסקת ברכב. בקבוצה הזאת יכולים להיות חברים בעלי מוסכים, זגגי רכב וכן בעל מקצוע שמתמחה בפחחות. חברים נוספים בקבוצה, לדברי גלעד קריין, יכולים להיות משווקים של חלפים לרכב ואפילו מקדמי אתרים, שעניינם שיווק רכבים. כל אחד יכול להפנות את הלקוח הפוטנציאל לבעל מקצוע ברשת הנטוורקינג, המתמחה בשירות מסוים. קבוצת נטוורקינג יכולה להתמקד באופנה, בנדל"ן ובכל תחום אחר שכולל קשת רחבה של אנשי מקצוע.

נטוורקינג בתוך חברות

לדברי גלעד קריין, נטוורקינג איננו נחלתם של עסקים פרטיים בלבד ולא נדרשת בהכרח פתיחת עסק כדי להיות חבר בקבוצת נטוורקינג. לדבריו, נטוורקינג גם בתוך חברות עשוי להשפיע לטובה באופן מהותי על הפעילות העסקית. דווקא בעסקים גדולים מתפתח לעיתים סוג של ניכור בין מחלקות ואגפים שונים. ניכור כזה, לדברי קריין, נובע מהעדר הבנה של עובדים במחלקות שונות לגבי התפקיד של המחלקות האחרות. קבוצת נטוורקינג איכותית עשויה לייעל את העבודה, ולחזק את הקשר בין הפרטים השונים בה. חיזוק הקשר יאפשר למצוא פתרונות טובים, שיסייעו לעסק להגדיל את הפעילות ואת הרווחים. זאת, לא רק תוך מניעת חיכוכים בין המחלקות השונות, אלא בשיתוף פעולה יעיל ופורה ביניהן.

גלעד קריין מסביר מה היתרונות של נטוורקינג ליזמים ובעלי עסקים

כאשר מחליטים להקים עסק חדש, או להגדיל את היקף הפעילות בעסק קיים, יש שני אתגרים שיש להתמודד מולם: מציאת לקוחות חדשים מצד אחד, והגדלת המכירות והפעילות אצל כל לקוח מצד שני. לדברי קריין, קבוצת נטוורקינג טובה עשויה לפתור, או לכל הפחות לסייע במציאת פתרון איכותי בדרך להשגת המטרות האלו. פרסום בשיטות הקונבנציונליות, כמו גם פרסום באינטרנט ורשתות חברתיות, דורש לא מעט זמן עד לצמיחת המוניטין של העסק. השתתפות בקבוצת נטוורקינג עשויה לקצר את הזמן הזה ולהביא לעסק לקוחות חדשים.  זאת משום שמלכתחילה הם חשים אמפתיה ואמון לעסק, משום שהופנו אליו על ידי חבר אחר ברשת הנטוורקינג.

עידוד יזמות ופיתוח מקומי:

מעבר לאמור לעיל, כך אומר קריין, רשת נטוורקינג איכותית מסייעת לעידוד יזמות ופיתוח מקומי. גם במקומות קטנים, נטוורקינג עשוי להגדיל את הפעילות של כלל העסקים. כאשר המכונאי יפנה בעל רכב לפחח הממוקם בעיר שלו, הוא יתרום לעסקים המקומיים. בנוסף, קבוצות נטוורקינג תורמות לסולידריות בקרב החברים בהן, ועוזרות לחברי הקבוצה להתמודד בצורה משותפת עם סוגיות ובעיות שמתעוררות מעת לעת.

שיתופי פעולה בין קהילות:

אחד היתרונות הבלתי צפויים של רשתות נטוורקינג, טמון באפשרויות לשיתוף פעולה בין קהילות. המשמעות – פוטנציאל לגידול ניכר בהיקפי הפעילות של כל אחת מהרשתות בנפרד, ושל כלל רשתות הנטוורקינג בכלל. שיתופי פעולה בין קהילות עשויים לסייע בהגדלת הפעילות בתחום ספציפי ותחומים משיקים. זאת, לצד הגדלת פוטנציאל הפעילות באמצעות זרימת לקוחות בין קהילות שונות. לדוגמה – הפניית בעלי מקצוע מתחום הרכב לרשת נטוורקינג אחרת בתחום התיירות. כך יכולים להיווצר שיתופי פעולה בתחום השכרת רכבים.

שיתופי פעולה גלובליים:

לדברי גלעד קריין, שיתופי הפעולה אינם צריכים להסתיים ברמה המקומית, ואפילו לא ברמה הארצית. ניתן בהחלט להפנות את הפוטנציאל של הנטוורקינג גם לשיתופי פעולה גלובליים, בהתאם לנושאים הספציפיים של הפעילות הרשתית. יחד עם זאת, יש צורך ליצור תחילה שיתופי פעולה יעילים ואמון הדדי בין כלל החברים ברשת. בנוסף, יש לוודא שחברי הקבוצה יכולים להעניק שירותים ברמה הגלובלית ושהם דוברים את שפת המדינה שמעבר לים.

קידום של עסקים עם מוצרי B2B:

המונח B2B (Business to Business) פירושו פעילות של עסק מול עסק, באופן ישיר ובאמצעות קשר בלתי אמצעי. לעיתים, עסק אחד מסייע בקידום העסק האחר, ומעניק לו פלטפורמה ייחודית לייצור או לשיווק. גלעד קריין אומר שרשתות נטוורקינג מגבירות מאד את ההזדמנויות לשיתופי פעולה בין עסקים שונים באופן שמסייע לשני הצדדים.

איך למצוא קבוצות נטוורקינג בתחום שלכם - גלעד קריין מסביר

ההתפתחויות הטכנולוגיות של השנים האחרונות הגדילו את מגוון הדרכים למציאת קבוצות נטוורקינג איכותיות. להלן כמה דרכים אפשריות לאיתור קבוצות נטוורקינג אשר מתאימות לצרכים ולהעדפות שלכם:

  • פייסבוק, לינקדאין: שתי הרשתות החברתיות הללו מאפשרות מציאת קבוצות נטוורקינג בקלות. מקלידים את המילה "נטוורקינג" בשורת החיפוש, ובוחרים קבוצה אפשרית מהקבוצות הרשומות בהתאם לתחום ההתמחות שלכם.

  • קבוצות פיזיות ולוקאליות: ניתן למצוא באמצעות האינטרנט, או באמצעות חברים לעסקים, קבוצות נטוורקינג איכותיות הנפגשות פנים מול פנים.
  • קבוצות סביב נושאים: גלעד קריין אומר שחשוב לבחור היטב את קבוצת הנטוורקינג שאליה מצטרפים. חשוב לדאוג שהקבוצה תהיה מאוזנת, ותכלול תמהיל מגוון של אנשי עסקים. אם אתם למשל בעלי מסעדה, תוכלו להצטרף לקבוצה שעוסקת בתחום המזון. יחד עם זאת, יש לוודא כי אין לכם מתחרים רבים בקבוצה, כמו מסעדנים אחרים. העדיפו קבוצה שיש בה גם אנשים שעוסקים בתחומים משיקים כמו למשל קונדיטורים או מורים לבישול. כך תוכלו לקבל פניות רבות יותר מלקוחות פוטנציאליים ולא תמצאו את עצמכם מתחרים מול בעלי עסקים אחרים.

איך להקים קבוצת נטוורקינג

מפה לאוזן: הדבר החשוב ביותר בדרך להקמה של קבוצת נטוורקינג, הוא מציאת השותפים לדרך. אחת הדרכים למציאת שותפים לנטוורקינג, היא באמצעות פנייה לקולגות בתחום. מדובר בעבודה סיזיפית, שבמסגרתה יש להסביר באופן פרטני לכל משתתף פוטנציאלי שנבחר, את היתרונות הגלומים בקבוצה ואיך היא מתנהלת.

אינטרנט: דרך יעילה להקמת קבוצות נטוורקינג היא באמצעות פרסום פוסטים ברשתות החברתיות או בפורומים העוסקים בענף שלכם. ניתן להזמין אנשים ליצור עמכם קשר כדי לקבל פרטים על הקבוצה וכך לבנות אותה לאט לאט.

ייעוץ עם מומחים: הקמת קבוצת נטוורקינג היא יזמות לכל דבר ועניין. שילוב של התמדה ויכולת שכנוע, עשויים לייצר את ההזדמנות להוציא את התוכנית אל הפועל. ההמלצה של גלעד היא להתייעץ עם מומחים, הן באשר לאופן ההקמה של הקבוצה והן באשר לתמהיל הנכון של משתמשים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה