האם זמן טעינה איטי משפיע על הקידום בגוגל?



לאחר בניית האתר שלכם סביר להניח שהדבר הבא שתרצו לעשות הוא לקדם אותו במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. אם לא תשקיעו בפרסום לא תצליחו להביא תנועת גולשים שיהפכו ללקוחות באתר המדהים שבניתם מכיוון שSEO או קידום אתרים אורגני אם תרצו היא אחת האופציות הטובות ביותר עבורכם סביר להניח שבשלב כלשהו תתחילו להשקיע בקידום האתר בגוגל. כאן נושא זמן הטעינה של האתר עשוי לקחת חלק גדול וחשוב יותר, מה שאומר אתם רוצים גם לשים אליו לב ולנסות לשפר את הפרמטר הזה בצורה הטובה ביותר.

קרדיט תמונה FREEPIK

למה אנו מתכוונים כשאנו מדברים על שיפור מהירות אתר בגוגל?

כאשר אתם נכנסים לאתר מסוים באינטרנט, סביר להניח שכבר יצא לכם להתרשם מאתרים הנטענים במהירות רבה ולעומת זאת ייתכן ויצא לכם לגלוש גם באתרים שבהם זמן הטעינה והמעבר בין עמוד אחד לאחר הוא גדול יותר. ככל שעמוד מסוים עמוס יותר באלמנטים העשויים להכביד על השרת אול לגרור את האתר מעבר למגבלות חבילת האחסון שלו – אלה עשויים להאט את האתר ואת הפעילות בו. כמו כן, שרתים מרוחקים יותר למשתמשי הקצה עשויים גם כן ל"תרום" לאיטיות הרבה של אתר. לבסוף – חלקי קוד, תמונות ואלמנטים שונים הנדרשים בטעינה עם כניסה לעמוד גם כן עשויים להאט את הקצב שלו. ככל שזמן הטעינה יהיה קצר ומהיר יותר כך יהיה יותר טוב מבחינתכם.

מדוע שיפור מהירות האתר הוא דבר כל כך חשוב?

גוגל מייחסת חשיבות רבה לכל הקשור לחוויית המשתמש. כך שאם אתם רוצים לשמור על סיכוי טוב להתברג גבוה בתוצאות החיפוש סביר להניח שתצטרכו להשקיע בחוויית משתמש ברמה גבוהה באתר שלכם. כדי לעשות זאת תצטרכו לשפר, בין היתר, את נושא מהירות הטעינה של האתר שלכם. מדוע? מכיוון שזה די מובן מאליו שאם לוקח לאתר זמן להיטען זה עשוי לעצבן לא מעט מהגולשים שלכם ולגרום להם לברוח מהר מאוד מהאתר. מה שיגרור אחוז נטישה גבוה יותר, זמן שהייה נמוך יותר באתר וכמובן יבריח מכם לקוחות מלבד החשיבות של המדדים הללו לקידום האורגני של האתר בגוגל ולהבין שחשוב להשקיע בקידום האתר בגוגל . אנו נמצאים בדור האינסטנט. כולם קצרי סבלנות וזמן, כולם רוצים הכול כאן ועכשיו. זה כולל גם בנושא צריכת התוכן וחיפוש המידע. אם אינכם יכולים לספק להם מענה מהיר, ייתכן מאוד ותצטרכו לנופף לגולשים שלכם לשלום בזמן שהם עושים את דרכם לאתרים מתחרים שלכם. גוגל תזהה את זה ותפחית מהערך של האתר שלכם ובשל כך מהדירוגים שלכם.

קחו בחשבון את ההבדל בין דסקטופ למובייל:

חשוב לשפר את מדדי המהירות טעינה של האתר שלכם גם בדקסטופ וגם במובייל, אולם מכיוון שיותר מחצי מהגולשים עושים זאת באמצעות המובייל – הדגש הרב יותר היום הוא על שיפור מהירות טעינת האתר במובייל (פשוט מבלי לזנוח את השיפורים שאפשר לעשות גם לדקסטופ). גוגל מייחסת חשיבות רבה לאתרים המותאמים למובייל, מציעים חוויית משתמש גבוהה במובייל וכמובן, בין היתר, למהירות הטעינה של האתר שלכם.

אז האם זמן טעינה איטי משפיע על הקידום בגוגל?

קידום אתר אורגני הוא הרבה מעבר לטעינת האתר אולם בבדיקה האם יש קשר בין זמן טעינה איטי לבין הפוטנציאל של אתר להתברג גבוה בתוצאות החיפוש לא ניתן היה למצוא הצהרות רשמיות של גוגל בנושא. עם זאת, אנו יודעים מה גוגל מחפשת, למה היא מכוונת בהצגת התוצאות לגולשים שלה ומבינים היטב את הרצון של גוגל להציג תוכן איכותי ורלוונטי עבור הגולשים שלה. על כן נרצה ודאי לשפר את מהירות הטעינה של האתר הנחשבת לאחד המדדים החשובים לעניין חוויית השימוש באתר שלכם.

איך בודקים את מהירות הטעינה של האתר שלנו?

בין אם מדובר באתר וורדפרס ובין אם מדובר בכל סוג אתר אחר – ניתן יהיה לבצע את הבדיקות הללו באמצעות כלי פשוט ונוח של גוגל הנקרא Google Page Speed Insights – חפשו בגוגל ותגיעו לכלי הנהדר הזה של גוגל שיסייע לכם לבחון את מהירות הטעינה של האתר שלכם. בתוך הכלי תתבקשו לרשום את כתובת הURL של האתר שלכם אותו אתם רוצים לבדוק ולציין אם החיפוש הוא עבור דסקטופ או מובייל. לאחר דקה או שתיים שהכלי יסרוק את האתר שלכם יוצגו בפניכם התוצאות וגם ההמלצות של גוגל בנושא. להלן כמה טיפים לשיפור מהירות הטעינה של האתר שלכם.

איך נפחית את מהירות הטעינה של האתר שלנו?

  • דחיסה וצמצום של תמונות וקבצים שונים באתר שלנו – אם לדוגמה יש לכם אתר חנות, סביר להניח שהוא בחנות תמונות רבות של המוצרים. התמונות הרבות, אם יהיו כבדות מדי, עשויות להשפיע במידה ניכרת על מהירות האתר. לכן מומלץ לבצע דחיסה וצמצום המשקל של התמונות. יש היום כלים חינמיים נהדרים לעשות זאת מבלי לפגוע יותר מדי (אם בכלל) באיכות התמונה.
  • התקינו תוסף קאש – שיצמצם את הבקשות לשרת שלכם בכל פעם שמישהו יחזור לבקר באתר שלכם. יש מגוון תוספים לוורדפרס שיכולים לעזור לכם בנושא.
  • עשו ניקיון באתר – מחקו קבצים לא שימושיים ולא רלוונטיים, צמצמו את כמות התמונות של המוצרים שלכם (אין צורך ב5 תמונות של אותו מוצר), הפחיתו שימוש בבאנרים או אפליקציות שעשויים להכביד על האתר שלכם ולפגע משמעותית בזמני הטעינה בו ועוד.
  • סדרו את טעינת הקבצים באתר – באמצעות תוספים שונים ניתן יהיה לבחור שקבצים ואלמנטים כבדים יותר, המכבידים גם על מהירות הטעינה של האתר, ייטענו בסוף ולא בתחילת הטעינה וכך יעזרו למהר את מהירות הטעינה של העמודים בעת כניסת הגולשים לאתר.

 

לסיכום; שיפור מהירות הטעינה של האתר שלכם הינה בהחלט חיונית לקידום האתר שלכם בגוגל. גם אם אין לכך אזכור רשמי מגוגל אנו יודעים את החשיבות של חוויית משתמש בעיני גולש ובאופן שבו היא מדרגת אתרים בהקשר זה ולכן נשקיע בשיפור מהירות הטעינה של האתר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה